Bioscoop

1.3K 43 11
                                    

Het was een rustige dag op het DAM.
Jonas en Jimmy zaten samen in muziek, Alex en Charlie in toneel en Mila leefde haar uit in dans.
Die avond waren ze van plan samen naar de film te gaan.
'Welke film gaan we eigenlijk kijken?' vroeg Jimmy in de middagpauze.
' Uh, goede vraag. Misschien een horror?' antwoordde Mila.
' Oh nee, doe me dat niet aan alsjeblieft. Als je me de zaal uit wil moeten we dat vooral doen' was Charlie's antwoord.
' Wat dacht je van een romantische komedie? Altijd lachen' stelde Jonas voor.
Iedereen ging akkoord.

Twee dagen eerder zaten Charlie en Jimmy samen in het park. Hun vrienden hadden al een tijdje het gevoel dat ze beide meer voelden dan alleen vriendschap, maar daar ging hun gesprek helemaal niet over.
Ze lachtten over de lessen en over hoe Vermeer eerder die dag gestruikeld was.
' Stop met me aan het lachen te brengen' riep Charlie al lachend. Jimmy had net als Charlie buikpijn van het lachen. Alleen wistten ze beiden niet dat het niet alleen van het lachen was, maar vooral door de vlinders die al een aantal maanden in hun buik rondvlogen.
' Sorry, Charles. Ik kan zelf niet stoppen met lachen.' Na een lange tijd waren ze beiden uitgelachen.

'Jimmy' zei Charlie opeens heel serieus. 'Vind jij ook niet dat Jonas en Mila bij elkaar passen net zoals een persoon en zuurstof?' Jimmy lachtte. ' Jij weet jouw woorden ook uit te kiezen hé.' Charlie keek hem verlegen aan. ' Ja tuurlijk vind ik die twee goed bij elkaar passen, alleen zijn ze allebei bang dat de ander niet hetzelfde voelt' ging Jimmy verder. ' Ja, ze zijn niet de enige' fluisterde Charlie. 'Wat zei je?' antwoordde Jimmy. 'Oh nee, heb ik dat echt luidop gezegd?' dacht Charlie in haarzelf.
' Ow niets, ik was aan het zingen.' zei Charlie  bloosend. ' Oké, nu wat wou je verder nog zeggen over Jonas en Mila?' antwoordde Jimmy.

' Die twee moeten eindelijk eens inzien dat ze voor elkaar gemaakt zijn. Ik weet dat het moeilijk is door de problemen die ze hebben gehad. Maar ze zijn al zo lang helemaal gek van elkaar. Ik vind dat we daar iets  aan moeten doen. ' begon Charlie.
' Ik doe mee' besloot Jimmy en hij gaf haar de mooiste glimlach die zij maar kon wensen. Daar was de buikpijn weer, nu wist ze het. Het is niet van het lachen, maar het zijn vlinders. Vlinders die een plekje in haar buik hebben gevonden.

Jimmy en Charlie hadden er samen met Alex voor gezorgd dat ze zogezegd samen naar de film zouden gaan. Ze zouden afspreken samen met Jonas en Mila om samen naar een romantische komedie te gaan, om nadien niet te komen opdagen. Zo zouden Jonas en Mila eindelijk een leuke avond samen hebben.

Twee dagen later

Na school gingen ze nog even samen repeteren in de kelder. Alles ging goed. Nadien gingen ze allemaal hun eigen weg naar huis om zich klaar te maken. Mila stond op het afgesproken uur aan de bioscoop en zag Jonas van ver aankomen.
' Hey' riep ze. ' Hallo' lachtte Jonas toen hij dichterbij stond. Ze keken elkaar iets langer aan dan nodig. ' Weet jij waar de anderen zijn?' vroeg Mila. ' Nee, geen idee' antwoordde Jonas. Charlie, Jimmy en Alex keken van iets verder toe of hun plan werkte. Ze zagen hoe ze elkaar aankeken en hoe ze lachtten. Ineens zagen ze dat Jonas telefoon kreeg. Ineens gaf hij Mila een kus op haar wang en liep wenend weg. Mila probeerde hem te volgen maar keerde al snel terug.

Charlie liep meteen naar haar toe.
' Hey Mila, wat is er gebeurd?'
' Ik... Ik weet het niet. Hij kreeg telefoon en kon zijn tranen niet in bedwang houden. Charlie, ik ben bang. Ik  heb hem nog nooit zo overstuur gezien...' antwoordde Mila.
'Ssst, kom hier meid' zei Charlie en nam Mila in haar armen.

Vlinders vinden de weg naar je buikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu