Jaloezie

674 35 6
                                    

Het was een maandagochtend als een andere.

Na een gezellig weekend was het weer tijd voor school.

"Waar is Alex eigenlijk?" vroeg Mila zich ineens af.

"Weer te laat waarschijnlijk, zoals altijd" Jonas gaf Mila een knipoog.

Na alle problemen hadden ze eindelijk weer tijd voor elkaar, en daar genoten ze van.  Misschien moesten ze in die tijd ook maar eindelijk eens vertellen  wat ze echt voelen voor elkaar.

"Finn komt vandaag voor het eerst" Jimmy had Finn al beter leren kennen toen Alex hem voorstelde in het park. Hij vond hem een fijne kerel.

"Oh juist! Ik vind hem echt een leuke kerel, jammer dat hij niet bij me in theater zit!" Charlie was heel enthousiast en dat zag Jimmy ook. De lach verdween van zijn gezicht.

Daar had hij niet aan gedacht, Finn was inderdaad niet mis. Maar dat hij aan hem zijn Charlie zou verliezen,  dat zou nooit gebeuren. Dat hoopte hij toch.

"Guys, sorry dat ik zo laat ben maar ik was Finn een rondleiding aan het geven." Alex kwam enthousiast aangehuppeld. Finn kreeg ondertussen nog extra uitleg van de directrice.

"En? Staat de school hem een beetje aan?" Charlie was nieuwsgierig.  "Ja, hij is echt super enthousiast over alles." Alex was zo blij dat hij er weer een nieuwe vriend bij had. "Oh leuk, misschien moet ik hem dan maar eens vragen of hij met ons wil eten deze middag" Charlie klonk iets te opgewekt en dat was niet echt naar de zin van Jimmy. "Dat heb ik hem al gevraagd Charles, hij komt na de les meteen naar hier". Jimmy probeerde de glinsteringen in Charlie's ogen te negeren. 'Dit mag niet gebeuren' dacht hij bij zichzelf. "Hey, waar zijn Jonas en Mila nu?" Niemand besefte dat die twee er niet meer waren.  Toen Alex en Charlie achter hen keken om te zien of ze echt weg waren, liep Jimmy verder door, op zoek naar Finn.

Jonas en Mila hoorden het opgewekte gedoe van Alex en Charlie en zagen de jaloezie van Jimmy. "Mila, Jonas, willen jullie even meekomen?" Mila en Jonas volgden de directrice meteen. "Ik heb even jullie hulp nodig bij het ophangen van onze nieuwe decoratie." Dat was veel minder erg dan verwacht.  "Oh oke, geen enkel probleem mevrouw". Mila moest helemaal bovenaan de muur een poster ophangen maar was niet groot genoeg. Aangezien er geen stoel in de directe omgeving stond moest ze een andere oplossing zien te vinden. "Jonas, wil je even komen?" Nog geen minuut later zat ze al in zijn nek om er toch aan te kunnen. "Voila, de poster hangt op. Nu kan je me terug neerzetten." Mila zag er dan misschien stoer uit, er waren veel dingen die ze niet zo leuk vond. "Ik dacht het niet." Antwoordde Jonas. "Zet. Me. Neer." "Neen" Jonas nam de onderkant van haar benen vast en begon door de gang te lopen. Stiekem vond Mila dat helemaal niet zo erg. "Santiago, Van Loo. Het is hier geen speeltuin." De directrice vond het precies toch niet zo leuk. Jonas zette Mila terug op de grond. "Dit krijg je nog terug, Van Loo." Mila knipoogde naar Jonas en liep verder. Jonas' hart sloeg een maat over. 'Komaan man, waarom ben je zo bang?' hij wou niets liever dan het haar allemaal zeggen maar hij had zo een gevoel nog nooit eerder meegemaakt en hij was bang om haar te verliezen.

"Hey Finn, hier ben je." Jimmy was helemaal buiten adem toen hij aan de theaterzaal toekwam. "Hallo, Jimmy! Alles goed? Je ziet eruit alsof je een marathon hebt gelopen?" Jimmy moest lachen. "Finn, kan ik je even spreken? Het is serieus!" "Oh, tuurlijk." Ze gingen naast elkaar op het podium zitten. "We vinden je allemaal super leuk en grappig maar ik heb de indruk dat Charlie je echt heel heel leuk vindt. En dat is niet erg, helemaal niet maar..." Jimmy sprak zo snel dat hij weer bijna buiten adem was. "Rustig, Jimmy ik denk dat ik het al begrijp." Jimmy werd helemaal rood. "Je vindt Charlie leuk, en je bent bang dat ik er zou gaan tussenkomen, ben ik juist?" Jimmy was bijna vergelijkbaar met een tomaat maar knikte heel langzaam. "Je moet echt niet bang zijn Jimmy, ik ben helemaal niet geïnteresseerd in Charlie." Jimmy kreeg een gevoel van opluchting. "Maar bedoel je dan dat je haar helemaal niet leuk of mooi vindt? Want dat is ze wel hoor, je zegt dit toch niet alleen om mij van de wijs te brengen? Want ik geloof niet dat Charlie je helemaal niet interesseert." Jimmy ratelde weer. Finn vond het wel schattig, hij zag vanop de eerste dag dat Jimmy tot over zijn oren verliefd was op Charlie. "Jimmy, doe even rustig. Tuurlijk vind ik Charlie leuk en mooi. Maar.... Voor mij ligt het net iets anders...."

Charlie en Alex bleven de hele tijd door babbelen over Finn en hadden helemaal niet door dat Jimmy er niet meer was. Ineens draaide Charlie zich om en zag ze Jimmy's schattige gezicht niet meer. "Alex, had jij door dat Jimmy hier niet meer stond?" Charlie keek verbaasd. "Ja hoor, die is al zeker tien minuten weg" "En jij zegt dat niet?" Charlie keek hem boos aan. "Waarom zou ik dat moeten zeggen? Staat mijn neus er nog op trouwens?" Alex voelde zich geviseerd. "Sorry, Alex." Ineens werd haar stem veel rustiger. "Ik moet iets zeggen, ik vind Finn echt super leuk hoor. Maar de enige reden waarom ik zoveel over hem praat is omdat ik Jimmy jaloers wil maken" Charlie keek verlegen, zou hij dit hebben zien aankomen? "Ik heb het altijd al geweten, die blikken, die subtiele kleine aanrakingen... jij bent écht verliefd op Jimster!" "Nja... Ik denk het wel.. Maar ben ik niet wat te ver gegaan door het op deze manier te doen?" Ze voelde zich schuldig. "Misschien wel, misschien niet.. Charles ik ben zeker dat Jimmy net hetzelfde voor je voelt. Daar heb je dat jaloers maken echt niet voor nodig. Een van jullie twee moet gewoon sterk genoeg zijn om er als eerste over te beginnen." Charlie omhelsde Alex. "Je hebt 100% gelijk, Alex! Vandaag zal ik diegene zijn" Charlie kreeg een energieboost en liep weg, op zoek naar Jimmy. De liefde van haar leven.



NEXT:

Wat vertelt Finn aan Jimmy?

Vindt Charlie de moed om het eindelijk haar gevoelens te laten spreken?

Hoe lang duurt het nog voor Jonas en Mila het durven toegeven?

En: past er een saxofoon bij een nieuw lied  van de geesten?

Je leest het in mijn volgende hoofdstukken ;)

Vlinders vinden de weg naar je buikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu