Wegdromen

672 37 4
                                    

Alex liep om de hoek op zoek naar zijn auto.
Wanneer hij daar aankwam zag hij een briefje onder zijn ruitewissers liggen.
'Oh neen.' dacht Alex: 'Sta ik weer verkeerd geparkeerd?' Alex nam het briefje en vouwde het open. Toen hij las wat er op stond verkromp zijn gezicht helemaal.

Ondertussen wachtte de rest op Alex en zijn auto.
' Waar blijft hij nu toch?' zei Jonas huilend.
' Ik wil mijn moeder vanavond terug hier!' voegde hij er aan toe.
' Hey, Jonas. We gaan je moeder vinden wees daar maar zeker van. Maar we moeten ons niet opjagen.' antwoordde Charlie.
' Charlie heeft gelijk, we moeten geconcentreerd blijven.' bevestigde Mila.
Mila keek Jonas aan met een halve glimlach. Ze wou hem weer zien lachen, hoe moeilijk het ook was. Jonas kreeg zonder hij het zelf doorhad een kleine glimlach op zijn gezicht. Hoe kon het toch dat Mila hem op de moeilijkste momenten toch kon doen lachen? dacht hij.

Ondertussen was Jimmy het wachten beu en ging hij op zoek naar Alex.
' Hey Alex, wat sta jij daar nu te kijken? Ik weet niet of je het weet maar we hebben nu geen geduld.' riep Jimmy wanneer hij de hoek omkwam.
' Jimster, dit is serieus. Kom kijken.' zei Alex verbaasd. Jimmy kwam dichter en las het briefje mee. ' Oh neen.. Niet weer. Dit kan niet. ' fluisterde Jimmy.

Charlie keek naar hoe Jonas en Mila met elkaar omgingen. Ze vroeg haar nog steeds af hoe het kwam dat die twee nog niet doorhadden dat ze voor elkaar gemaakt zijn. Hoe Jonas' ogen beginnen te fonkelen wanneer Mila nog maar een woord zegt. Hoe Mila spontaan een glimlach op haar gezicht krijgt wanneer ze hem ziet en hoe de vlinders tot in haar ogen te zien zijn wanneer ze Jonas gitaar ziet spelen. Haar gedachten fladderden tot bij Jimmy. Zou het bij haar ook zo duidelijk zijn? Zou hij haar signalen opvangen? Ze betwijfelde het. ' Bij Jimmy zullen het geen vlinders, maar nog steeds rupsen zijn.' dacht ze in haarzelf. Hoe kwam ze zelfs op die woorden? Ze wist het zelf niet. ' Wat heb ik in godsnaam met vlinders de laatste tijd?' dacht ze verder. Toen werd alles duidelijk, ze was tot over haar oren verliefd. Op die jongen die van in het begin al haar beste maatje was, de jongen die er altijd voor haar was, de jongen die op de meest schattige manier muziek speelt en de jongen die op de meest mooie manier naar haar lacht. De jongen die de eerste plaats heeft gekregen in haar grote beverhart.

Charlie werd uit haar droom gehaald door Mila
' Eindelijk, zeg waar bleven jullie?' riep Mila wanneer ze Alex en Jimmy terug zag komen.
' Guys, ik heb geen goed nieuws.' antwoordde Alex.
Iedereen was verbaasd en nieuwsgierig tegelijk.

Vlinders vinden de weg naar je buikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu