Part 4 (Tamparan Api Percuma!)

3.4K 148 17
                                    

Mentari silau mula bercahaya embun pagi yang menyegarkan angin sepoi sepoi yang menyamankan membuat pagi hari ini sungguh menenangkan dan mendamaikan.

Woozi seperti biasa bangun di awal pagi,kemas katil,dan bersiap siap.Woozi mencapai buku yang harus dibawa.Woozi malas mengejut Kihyun akibat kejadian semalam.Mungkin,Hal lain pula yang terjadi.Woozi terus melangkah keluar dari bilik dan menuju ke kelas.

########

Woozi terus mengambil tempatnya yang berada di sebelah Jungi.Woozi meletakkan kepalanya di atas meja dan memandang ke arah Jungi.Namun,Woozi hairan kerana Jungi melihatnya seperti dia melakukan kesalahan yang besar.

Woozi: Kau kenapa pandang aku macam aku ade buat salah.

Jungi tidak menjawab malah hanya menunjukkan jarinya ke arah leher Woozi.Woozi mula hairan dan memegang lehernya.

Woozi: Kenape?

Woozi meraba raba lehernya.

Jungi mengambil cermin miliknya dan menujukan cermin itu ke wajah Woozi.

Woozi mendongakkan kepalanya dan terkejut apabila dia nampak kesan lovebite pada lehernya.Dia segera menekup lehernya.Dia hanya mampu membuat muka innocent + shock.

Jungi: Kau buat dengan sape

Jungi mula bertanya dengan perasaan hairan.

Woozi terus mencuit lengan milik Jungi.

Woozi: Bukan macam tu lah.

Jungi: Habis tu?

Woozi menceritakan semua kejadian semalam kerana risau yang Jungi akan salah faham.Selepas menceritakan semua kepada Jungi,tepat pada masa guru yang bertugas masuk ke dalam kelas.

Mdm.JiHyo: Ok class...Please take out you note book.

Woozi teruk membelek bukunya.Woozi baru ingat bahawa dia terlupa nak mencapai buku nota itu walaupun sudah dilekatkan sticky note di atasnya.Setapak demi setapak Madam JiHyo melangkah.Belum sempat Madam JiHyo ke barisan di mana Woozi duduk,Seorang namja melangkah masuk dan menuju ke arah Woozi.

Namja tersebut ialah Kihyun,alangkah terkejut semua di dalam kelas tersebut apabila melihat Kihyun.

Kihyun: Nah buku kau...kau tertinggal

Woozi:Gomawo *senyum palsu

Kihyun: dah aku pergi dulu

Woozi: Nae

Kihyun: Goodbye Madam

Mdm.JiHyo: Nae

Kihyun terus melangkah keluar sambil tersenyum dengan penuh maksud tersirat terhadap Woozi.
kelas dimulakan seperti biasa.

#########

Kring!!!

Kelas Woozi hanya sebelum rehat saja...Loceng itu bukan sahaja menandakan waktu rehat malah menandakan waktu bebas buat Woozi.Seperti biasa,Woozi akan berjalan dengan Jungi dan JB untuk ke kantin.Sambil berjalan mulalah gossip hot yang mula dilontarkan.Contohnya:

1.Apa hubungan kau dengan Kihyun?

2.Kau ade affair dengan Kihyun ke?

3.Blablabla and bla

Woozi tidak menjawab malah terus melangkah laju ke kantin.Selepas siap proses memesan makanan Woozi,JB,dan Jungi akan mengambil meja seperti biasa.Sedang sibuk makan sambil berbual,Mata Woozi terpandang ke arah meja yang diduduk oleh Kihyun,3 orang namja yang membulinya dan seorang namja yang kelihatan sedikit nerd.

Kihyun: Bagi aku makanan kau!

Namja 1: Bagi cepat!!!

Namja Nerd: Tapi ni makanan saya

Namja 2: Kau nak mat* ke!!!

Namja 3: Bagilah Cepat...Aku takde masa!!!

Kihyun: Bagilah...Dengan duit kau sekali ye nerd!!! *tunjal kepala budak nerd

Woozi yang sedang makan rotinya menjadi panas baran apabila melihat perlakuan Kihyun.Woozi terus meletakkan rorinya ke atas dulang dan menuju ke arah Kihyun.

Woozi: Kenapa nak kacau dia!

Kihyun: Sukati aku lah!

Woozi: Pergilah beli makanan sendiri!!

Namja 1: Eii,Budak ni...Cari pasal pulak...Pergi sana!!!

Namja 2: Pergilah berambus!!!

Woozi: Kaulah pergi dulu!!!

Namja 3: Kau pergi sana boleh tak!!!

Kihyun: Yang kau nak bela sangat budak Nerd ni kenape!!! Dia dahlah miskin,Mak dan ayah bekas banduan...dahlah -

Pang!!!
Satu tamparan cili api berapi dari Woozi hinggap di pipi Kihyun.Kihyun memegang pipi kirinya yang ditampar.Kihyun memadang tajam ke Woozi.Kihyun menghayunkan penumbuknya namun terhenti.

Woozi: Nak tumbuk...Tumbuklah!!!

Namja 1: Kurang ajar budak ni!!!

Woozi malas nak duduk lama di situ terus menarik tangan budak nerd itu lalu menuju di mejanya.

Woozi: Awak duduk sini ye...nama awak siapa

Namja Nerd: Nae...Na...nama saya Hyungwon

JB:Ooo...janganlah takut,Kami berbeza dengan Gangster tu

Woozi: Sape tiga orang tu ?

Hyungwon: Diorang anak Buah Kihyun...IM (Namja 1) Siwon (Namja 2) Dan Yunho (Namja 3)

Woozi:Ooo...Patutlah tak se-

Kring!!!

Loceng tamat rehat berbunyi.

____________________________________

Sorry for readers yang tertunggu tunggu * ade ke?

Btw,Maybe author akan update new story yang bertajuk "The Haunted School"

Slogan: "Don't pretend like you know everything and say what you did't ????...

Tekalah!!!!*saja buat kuiz

Kbhai...
Saranghae
Muaah *Flying Kiss


GAYLOVEWhere stories live. Discover now