Hs 2 Diana

57 4 0
                                    

Hs 2 Diana

We zaten in de auto richting de andere jongens van One direction. Ergens was ik zenuwachtig, maar alles zou goed komen, want ik was met Harry. Ik hield van hem en dat zou altijd zo blijven.

'We zijn er.' Zei Harry, de auto viel stil. 'Ben je er klaar voor?' Hij pakte mijn hand en keek me aan. Ik was niet zeker, maar ooit moest ik zijn vrienden en mijn broer ontmoeten. Ik was zo bang dat alles ongemakkelijk ging worden.
'Laten we gaan.' Zei ik. Ik opende de autodeur en stapte uit. Ik streek mijn jurkje recht.
'Je ziet er leuk uit.' Harry kwam voor me staan, hij gaf me een kusje op mijn mond. Ik pakte zijn hand. We liepen samen naar het huis. Het was een groot huis, niet erg verbazingwekkend. Harry haalde zijn sleutels uit zijn zak en opende de deur. Ik was even vergeten dat Harry hier eigenlijk ook woonde. Ik glimlachte naar hem.
'Hallo!' riep Harry door het huis. 'We zijn er.' Niemand reageerde. We liepen door naar een andere kamer, daar zaten ze met z'n vieren te wiien. Ik glimlachte. 'Ook hallo, fijn dat jullie me gemist hebben.' Grinnikte Harry. Het spel werd op pauze gezet.
'Heey,' zei Liam. 'Lang niet gezien.' Ik zag hoe iedereen ons aanstaarde. Het was erg ongemakkelijk en keek naar de grond. Liam stond op en kwam naar ons toe. Hij gaf Harry eerst een knuffel en daarna mij. Ik sloeg mijn armen stevig om hem heen. Ik had hem echt gemist. We stonden tijdje zo, tot ik me losmaakte. 'Ik heb je gemist, Di.'
'Ik jou ook.' Harry was al door gelopen naar de bank en was naast Louis gaan zitten. Liam trok me mee naar een andere kamer. Blijkbaar de keuken. Er was een tafeleiland. Hij ging op een van de stoelen zitten, ik volgde zijn voorbeeld.
'Hoe gaat het met je?' vroeg Liam me. Hij zei het zo serieus, dat ik dacht dat er wat serieus met me aan de hand was.
'Eh, het gaat wel goed.'
'Weet je het zeker? De laatste keer bij het concert, nadat je had gehuild zag je er nog vrolijker uit.'
'Het is gewoon allemaal een beetje veel. Ik ben hartstikke blij met Harry, maar het is gewoon allemaal veranderd.'
'Hoe is het veranderd?'
'Nou op vakantie was alles gewoon heel onschuldig, maar nu ben ik een van mijn beste vrienden kwijt geraakt, ik heb ons groepje een soort van uit elkaar gescheurd en ben gewoon weggegaan van de vakantie die we met z'n vijven hadden.' Liam knikte.
'Misschien moet je het gewoon even aanzien. Misschien vind het met ons wel hartstikke leuk!'
'Ja, maar ik moet weer terug naar Nederland.' Ik klonk zo verdrietig.
'Hey het gaat allemaal goed komen!' Liam sloeg zijn armen om me heen. Er kwam iemand binnenstormen.
'Ik heb ze gev... Oh intiem momentje.' Riep de momentverstoorder.
'Wat?!' hoorde ik Harry roepen. Ik glimlachte. Liam liet me los. Ik draaide me om. Daar stond Louis.
'Hallo mooie dame.' Zei Louis met een grijns.
'Hallo Louis,' glimlachte ik naar hem. Liam gaf Louis een duw. Harry kwam ook binnen rennen.
'Doen jullie mee met monopoly?' vroeg Harry met een grijns.
'Serieus Monopoly?' vroeg ik lachend. Plots keken Harry en Louis heel serieus.
'Niets tegen Monopoly.' Zei Louis serieus.
'Whoah, sorry.' Ik stak mijn handen omhoog. 'Laten we Monopoly doen!' Louis sprong van plezier op.
'Jaa!' Hij rende de kamer uit. Ik grinnikte. Wat een weirdo. Ik liep achter Liam en Harry de kamer uit. Ik moest goed opletten dat ik keek waar Liam en Harry naar toe gingen, voordat ik de weg kwijt raakte. We waren weer in de woonkamer. Zayn en Niall zaten al klaar aan tafel. Harry ging tegenover Niall zitten, ik ging rechts naast hem zitten. Liam kwam aan de andere kant naast mij zitten. Louis kwam weer de kamer binnenstormen, dit keer met de Monopolydoos in zijn handen. Hij nam plaats tussen Zayn en Niall, tegenover mij.

Iedereen had een poppetje en alles lag klaar. Ik mocht van de jongens beginnen, gentlemen dat ze waren. Ik gooide dubbel twee. Louis lach al bijna op de grond van het lachen. Ik was op belasting gekomen en moest 20.000 betalen. Ik gaf hem een schop onder tafel. Louis keek mij geschokt aan. Ik lachte onschuldig naar hem en legde twee briefjes van 10.000 in de pot.
'Ik mag nog een keer.' Dit keer gooide ik dubbel zes. Ik kwam op Neude! Dit keer lachte ik vrolijk. Ik betaalde de straat. Louis gaf me met tegenzin het kaartje. Ik glimlachte naar hem. Ik mocht nog een keer gooien, maar als ik nog een keer dubbel zou gooien zou ik eindigen in de gevangenis. Ik gooide de dobbelstenen. Natuurlijk dubbel drie. Louis begon weer te lachen. De andere jongens lachte ook mee, behalve Harry hij gaf me een knuffel.
'Oeh, heb ik een stoute vriendin?' vroeg hij. Ik haalde mijn schouders op.
'Oeps.' Ik grinnikte.

Een half uur later waren alle straten uitverkocht. Ik weet niet hoe ik het had gedaan, maar ik had Utrecht en Amsterdam, dus ik vond mezelf echt superawesome. Louis had alleen maar Arnhem. Harry had het er wel wat beter vanaf gebracht. Hij had de waterleiding en Rotterdam. Liam had Haarlem, Groningen en het elektriciteitsbedrijf. Zayn had alle stations en Het Dorp. Niall had Leiden.
'Liam en Diana zijn te goed.' Mokte Niall.
'We moeten gewoon samenwerken.' Probeerde Louis, maar ook hij wist dat hij er belabberd voor stond.

Met een beetje hulp van Liam had ik uiteindelijk gewonnen. Louis vond alles toen stom aan mij, waar iedereen om moest lachen. We gingen na Monopoly nog even op de bank zitten. Harry, Zayn, Niall en Liam gingen Wiien, dus Louis en ik zaten gewoon op de bank, te kijken naar wat ze aan het doen waren. Ze gingen Mario Karten. Harry was echt heel erg goed.
'Harry is altijd al de beste geweest in dit spel.' Zei Louis tegen me. 'Ik verdenk hem ervan om veel te oefenen. In andere spellen is hij echt bagger.' Ik knikte. 'Waarom doe je niet mee?' vroeg ik hem. 'We hebben maar vier afstandsbedieningen en anders is het zielig voor jou hè.' Hij gaf me een knipoog. Ik grinnikte.
'Dat eerste had je nou niet moeten zeggen.' Louis grinnikte ook.
'Anders valt het op.'
'Diana!' Riep Niall. 'Leidt Harry alsjeblieft even af! Hij is te goed.' Ik glimlachte. Ik liet Louis maar even zitten. Ik stond op en liep richting Harry. Ik gaf hem een kort kusje in zijn nek.
'Dit is zo oneerlijk.' Zei Harry protesterend. Ik gaf hem nog een kusje. Ik zag dat hij al een beetje begon te schommelen.
'Mag ik bij je op schoot.' Fluisterde ik zachtjes in zijn oor.
'Jij altijd.' Hij keek me aan, waardoor hij van de weg afreed. Hij drukte snel op pauze.
'Lekker bezig, Di.' Zei Niall lachend. Ik ging op Harry's schoot zitten. Toen ik zat en Harry zijn stuurtje weer goed vast had, gingen ze weer verder. Ik keek naar Harry's gezicht, terwijl hij speelde. Ik kon het niet laten en drukte een kusje op zijn mondhoek. Harry reed het ravijn in. Hij begon me te zoenen. Hij was even vergeten dat hij nog wel in de race zat. Ik duwde hem een beetje van me af.
'Je staat laatste.' Zei ik tegen hem. Hij schold zachtjes. De andere jongens waren al gefinisht. Ik stapte uit zijn armen en ging terug op de bank zitten.
'Dankje Diana! Nu ben ik eerste!' riep Niall vrolijk. Harry keek beteuterd voor zich uit. Ik glimlachte.

<

OliviaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu