0.9

156 8 0
                                    

Minna's perspektiv:
Jag vaknade utav en värkande kropp tack vare Hannah som puttat ner mig i sömnen. Iallafall idag var det äntligen midommarfest och jag är så taggad. Jag tog min mobil som låg på nattduksbordet bredvid alla andra mobiler. Jag tyckte på den runda hem knappen och min bakgrund på mig och maja som vid tog förra sommaren syns, samt klockan som visar 12.43. Jag skratta tyst och klev upp från det hårda trägolvet. Jag går fram till min svarta sportbag och tar fram ett par slappkläder som bestod av mjukisshorts och en vanlig vinröd T-shirt.
Jag gick fram till Majas högtalare och satte dit min mobil. Jag gick in på Spotify appen och tryckte på shuffle. Låten heart attack - Demi lovato börjar spelas och jag höjer volymen så dom ska vakna. Tro mig vi gör alltid såhär när vi sover över, det är som en regel då man slipper vara själv tills dom andra vaknar. Sonja vaknar sakta och skrattar sedan åt mig. Jag vinkar hit henne då jag kommit på en idé.
-Vi sjunger med i låten så högt vi kan. Viskar jag.hon nickar som svar och vi börjar sedan sjunga med.
You make me glow
But i cover up
Won't let it show
So i'm...

Puttin' my defenses up
'Cause I don't wanna fall in love
If  I ever did that
I think I'd have a heart attack {3x}
Dom vaknade snabbt och tittade surt på oss. Vi skrattade åt hur deras trötta men arga miner såg ut.
-Det är inte kul vad är ens klockan? Frågade Maja surt med armarna i kors
-Den är 13.01.svarade jag
-Va du skojar vi måste skynda oss, jag och Sonja har inte våra klänningar här! Utbrister Hannah och flyger nästan upp ur sängen. Hon tar snabbt på sig kläderna hon hade igår, samma gör Sonja.
-Sonja vi måste dra nu! Vi ses snart! Fortsätter hon och drar med sig Sonja ut ur rummet och huset. Vi skratta åt dom och gick sedan ner för att käka frukost.

Vi har käkat och sitter just nu och bara slappar i Maja's stora säng. Klockan börjar närma sig 17.00. Tiden har gått så sjukt Långsamt. Jag sitter och kollar igenom Twitter och andra sociala medier. Mitt i allt scrollande slås dörren upp och in kommer Sonja och Hannah med en stor sportbag och en liten vit plast påse.
-Jag har en present. Säger Sonja leendes.
-Vadå för present?frågar Maja nyfiket
-Här. Hon räcker fram den vita lilla plastpåsen till oss.
-Ni får välja vilket ni vill ha jag och Hannah har redan valt vilka vi vill ha. Fortsätter hon och skrattar smått.
-Jag tar det här. Säger Maja och drar fram ett ljusrosa och vitt armband med olika silver detaljer.
-Då tar jag det här. Säger jag och drar fram det sista ur påsen.
(Armbanden ser ut så)

Vi går fram och kramar båda två och sätter oss sedan i sängen för att prata

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Vi går fram och kramar båda två och sätter oss sedan i sängen för att prata. Ett sms från mamma trillar in i vårat samtal. Jag lyfter upp mobilen och slår min kod för att sedan gå in på meddelande.
Från mammi💗
17.23
Hoppas ni får det bra på festen,
Skriv när ni är på väg hem så att vi vet.
Puss
Från mig
17.24
Jadå det ska vi. Puss

Det är typiskt mamma att vara överbeskyddande. Hon har varit sån sedan pappa dog. Eller hon var så innan men inte lika mycket som nu. Hon är väl rädd att jag mår dåligt och gör samma sak som pappa. Men jag vet att gör jag det skulle inte pappa bli stolt över mig. Mitt mål här i livet är att göra min pappa stolt. Det är klart jag vill göra mamma stolt också men eftersom att pappa inte lever längre så vill jag att han ska se ner från himlen och vara den stoltaste pappan.
-Hörni jag tror det är dags för oss att fixa oss nu. Avbryter Sonja i mitt tänkande. Vi nickar och reser oss från sängen. Jag går vidare till högtalaren som jag gjort tidigare idag. Jag trycker på shuffle och ur högtalaren börjar sorry- Justin Bieber spelas.
Jag går fram till min sportbag och tar fram necessären med mitt smink.
Jag börjar med basen som består av concealer och puder. Sen tar jag lite countor, gör en liten skuggning på ögonlocket och avlutar sedan med mascara.Jag struntar i eyeliner då jag tycker jag ser konstig ut i det.
När sminket är klart tar jag på mig min klänning. (Bild i förra kapitlet.)
Jag bestämmer mig sedan för att locka håret. Men jag måste vänta tills Maja är klar. Jag sätter mig i sängen och tar Maja's mobil som hon lämnat i sängen. Jag slår in hennes kod och går in på snapchat. Jag vänder kameran och filmar när vi alla sjunger med till låten som spelas. Dom andra märker förstås inget, när dom 10 sekunder som man kan filma är över lägger jag snabbt ut den på My story. Jag stänger av den och fortsätter vänta på att Maja ska bli klar.

Vi alla är nu klara och klockan är 18.49. Bussen till platsen där festen är går 18.55 så vi drar snabbt på oss skorna och springer sedan mot bussen. Som tur är har ingen klackskor. Vi han precis med bussen, vi gick och satte oss längst bak.Bussen var ganska full med ungdomar. Dom skulle säkert till festen. Som tur var så är det en ungdomsfest om vuxna hade vart där hade nog ingen kommit. Vuxna är så tråkiga när det gäller sånt här. Det är några få vuxna men det är dom som arrangerat hela grejen. Hållplatsen som vi ska av på ropas ut i högtalarna dom flesta kliver av här, vilket vi gör. Vi går fram till den så kallade "ingången" det är egentligen bara två stycken pinnar som är klädda som en midsommar stång. Sen hänger det som en banderoll emellan dom, på banderollen står det midsommarfest! Det var redan massa folk där. Längre fram ser vi killarna som står och väntar på oss. Vi går snabbt fram till dom och kramar dom. Vi går tillsammans genom pinnarna, eller ingången som dom kallar det. Musiken är hög och man ser den stora scenen. Längre fram vid scenen står dom. Max, Mathilda, Isabella och Isak. Jag hade glömt att dom skulle uppträda idag. Isabella får syn på Ogge och jag ser hur hon rör hennes läppar som bildar någon slags mening till dom andra sedan ser jag hur hon styr stegen närmre oss.
-Jag hämtar något att dricka. Säger jag och går sedan mot det stora bordet dör det står massa olika drycker. Det finns alkohol till folk som är över 18 vilket jag, Maja och Oscar 2x är. Men eftersom att klockan inte är så mycket går jag fram till bordet som har läsk. Jag tar två cola burkar och tittar bort mot Ogge. Han står fortfarande och pratar med Isabella, men jag bestämmer mig för att gå dit ändå.

Klockan är typ 21.30 och Max och hans gäng ska uppträda om några minuter. Folk har börjat samla sig runt scenen och vi ser hur dom kliver ut på scenen.
-Hej! Vi har tänkt sjunga en låt. Börjar Max
-Den heter If i were sorry. Fortsätter Mathilda
-Så vi kör väl helt enkelt. Inflikar Isabella
Dom börjar sjunga på låten och jag hör Ogge bredvid mig sjunga tyst efter. Jag ler stort och lutar mitt huvud mot hans axel.Hans röst är verkligen vacker.

Låten är slut och jag är ännu en gång och hämtar dricka, vi hade bestämt tillsammans att ingen skulle få i sig alkohol ikväll. Jag tog den här gången 2 burkar Sprite. Jag var nu Påväg tillbaka till Ogge men blir stoppad av Simon. Jag känner en doft av alkohol som slår mot mig när han kommer närmre.
-Vad vill du? Frågar jag drygt
-Mycket.Svarar han med ett flin på läpparna.
-Vad vill du för Ogge vän..
Mer hinner jag inte säga utan känner ett par läppar med smak av alkohol mot mina. Jag puttar snabbt bort honom och går vidare mot Ogge. Innan jag kommer fram till Ogge kommer jag att tänka på sms:en. Kvällen är snart slut så det är väl dags att berätta. Jag plockar fram mobilen och skickar i väg ett sms till Ogge att han ska möta mig vi den lilla sjön bakom scenen. Jag går vidare mot platsen och ställer burkarna vid sidan av scenen innan jag ställer mig vid stranden. Mobilen som ligger min hand ger ifrån sig ett plingande ljud, jag lyfter den mot mitt ansikte och ser att det är från Ogge.
Från Ogge
22.19
Är det du som står nere på stranden?
Från mig
22.20
Ja.

Jag stänger sedan mobilen och vänder mig om när jag hör ett "hej".
-Hej. Säger jag och tittar in i hans vackra ögon.
-Minna är det du? Frågar han
-Ja.. Säger jag tyst och tittar ner i marken
-Varför? Frågar han förtvivlat. Tårarna tränger sig bakom ögonlocken redan nu. Men jag håller kvar dom.
-Ogge jag ångrar verkligen att jag gjorde det, men jag ville veta...
-Veta vad? Väser han besviket och ledsamt mot mig.
-Veta om du kände som jag! Jag är rädd för att falla om det inte finns någon som fångar mig. Jag ångrar att jag låtsades vara någon annan. Men efter jag sett dig och Isabella tillsammans var jag bara tvungen. Efter allt Max gjort har jag vart rädd för kärlek, rädd för att falla för någon. När jag väl faller vill jag att någon är villig att fånga mig. Ogge efter det här förstår jag om du inte vill ha något med mig att göra.
Jag avslutar allt sakta med Tårar som forsar ner för mina kinder. Han står som fast fryst.
-Men säg något då! Väser jag mot honom
-Vad vill du att jag ska säga.
-Jag vet inte men jag vill inte vara musiken om inte du är dansen, jag vill inte..
Jag avbryts av att ett par läppar pressas mot mina. Jag kysser tillbaka. Vi avlutar kyssen och står riktigt nära varandra.
-Jag är gärna dansen om du är musiken, jag är frågan om du är svaret. Säger han leendes och torkar bort mina tårar som rinner längs kinderna.
-Är du min nu? Frågar han med ett leende på läpparna
-Vill inte vara någon annans. Svarar jag och kramar om honom hårt.

Där står vi tillsammans, leendes som idioter. Jag är beredd att tro på kärlek.

Väldigt rörigt kapitel jag vet men hoppas ni gillar det.

Jäkla kär-lek! O.mWhere stories live. Discover now