1.1

144 9 1
                                    

*3 veckor senare*
Minna's perspektiv:
Idag har jag och Ogge varit tillsammans i 1 månad. Jag är så lycklig över att jag har honom. Vi hade bestämmt igår att vi skulle bara vara här hemma hos mig och ha en filmkväll. Han skulle komma hit vid 15.00 ungefär vilket betyder att han snart är här.jag hade bara på mig ett par gråa mjukis shorts och ett svart Calvin Klein linne. Mitt hår är uppsatt i två utbakade flätor.
(bild där uppe, btw vet inte hur jag ska beskriva linnet men skit samma.)

Ett plingande ljud från dörren hörs och jag springer ner för att öppna dörren. Där möts jag av världens finaste kille. Som är Min.
-Hej.säger jag och kramar om honom.
-Hej. Får jag som svar tillbaka under kramen.
-Jag har gjort iordning uppe på mitt rum. Säger jag och drar med honom upp. Han skrattar lågt vilket får mina läppar att bilda ett leende. Vi kommer fram till mitt rum och jag slänger mig snabbt i sängen. Ogge's fantastiska skratt hörs ännu en gång, det är som fantastisk musik i mina öron. Jag vänder blicken nattduksbordet och drar ut den lilla lådan där, mitt anteckningsblock, några pennor och en blå liten ask ligger. Jag tar fram den blå asken, drar igen lådan och sätter mig upp på sängen och klappar med handen bredvid mig, vilket menar att han ska sätta sig där.
Han går fram till mig med den vita lilla påsen och sätter sig bredvid mig på sängen.
-Här får du en present. Säger jag och ger honom asken.
Han öppnar den och ser ett armband som är likadant som mitt bara att hans är svart. Armbandet är flätat i svart med ett silver hjärta och i silver hjärtat står det "Forever in my heart". Han tar upp det sätter det på sin högra arm och tittar på mig med ett stor leende.
-Tack, här får du några presenter. Säger han och ger mig den vita påsen. I den ligger det två olika paket. Jag tar fram det ganska smala paketet och öppnar det det är en en bild med en vit ram runt, bilden är på oss två tillsammans när vi hade varit hemma hos Oscar med dom andra, vi låg i soffan och sov där Ogge hade sin arm kring min midja. Jag tittar upp på honom och ler lika stort som han.
-Öppna det andra också. Säger han och skrattar sitt underbara skratt.
Jag tar fram det andra och ser att det är en ask. Jag öppnar det och ser att det ligger en lapp i jag tar upp den och läser "jag är dansen så länge du är musiken!" Älskar dig//din Oscar Molander."
Det ligger ytterligare en sak i asken, jag tar upp den och ser ett silver halsband med ett "O" på.
-Tack, Ogge. Säger jag och kramar om honom hårt.
-Det är en sak till. Säger han medan vi släpper på kramen och jag ger honom en frågande blick. Han tar fram handen som är bakom ryggen och räcker mig en plast ros.
-När den vissnar kommer jag släppa taget och sluta älska dig. Säger han
-Men den är av plast, och det vissnar inte. Säger jag och tittar underligt på honom.
-Exakt, men min kärlek till dig är äkta och kommer aldrig dö ut, samma sak med den rosen. Förklarar han leendes mot mig. Jag svarar honom inte utan pressar mina läppar mot hans. Vi särar sakta på läpparna med blickarna kvar i varandras.
-Oscar Molander, jag älskar dig. Säger jag
-Minna Nilson jag älskar dig också! Svarar han.
-Ska vi se på film nu? Frågar han och skrattar, jag nickar och vi lägger oss bekvämt i min säng för att välja film. Det slutar med Harry Potter. Jag lägger datorn på Ogge's vältränade mage och lutar huvudet mot hans axel.

När eftertexterna visar sig på data skärmen stänger vi av filmen och jag lägger datorn på nattduksbordet bredvid min stora dubbelsäng. Jag blundar och njuter av hans närhet. Hans underbara sångröst hörs i mina öron och jag hör snabbt att han börjar sjunga på en utav mina favorit låtar "superhero-Ross Lynch"
Sometimes love's a scary place
It's like standing in the dark
Flying through the universe
Trying to fix your broken heart

It's okay to let it go
You don't have to be so brave
Take a chance if someone else
Is gonna sweep in and save the day

You don't have to face your fears alone
Cause whenever you're in trouble
I'll know
Jag ryser av hans underbara röst och börjar sakta sjunga med. Även fast jag är jätte dålig, kan jag bara inte låta bli att sjunga med på vissa låtar.
Let me be your superhero
There isn't a place I won't go
Whenever you need me by your side
I'll be there,be there

Never be afraid if you fall
I'll carry you away from it all
Let me be your superhero
Let me be your super hero.

Han tystnar vilket jag också gör. Jag öppnar ögonen och möter hans blick, och ett stort leende placeras på mina läppar. Han är så fin.
-Sluta inte du är grym! Säger Ogge och ler mot mig
-Tack,men du är bättre. Svarar jag
Han skrattar sitt underbara skratt och fjärilar flyger runt inom mig.
Är det såhär det känns att älska någon, jag kände aldrig, då menar jag verkligen aldrig  såhär när jag och Max var tillsammans. Men det verkade äkta just då, men det visade sig att han var en skitstövel som bara ville ha tillbaka sitt ex. Det är därför jag först var rädd för att falla eftersom att, kärlek för mig då bar bara en lek. Jag sa alltid "jäkla kär-lek!" Men nu så känner jag inte så jag hade väl helt enkelt fel.
Hoppas ni gillar kapitlet❤️

Jäkla kär-lek! O.mWhere stories live. Discover now