Oscars perspektiv:
Jag vaknar utav att Omar kommer inspringandes genom rummet. Vi alla tre sätter oss spikrakt upp i våra sängar.
-Hörni killar kan vi inte dra någonstans och köpa godis? Frågar han och sätter sig på min säng kant.
-Omar vafan klockan är typ 11.30! Svarar Felix med en aning irritation i rösten
-Men vi få inte åka in till stan efter 17.00 så jag tänkte att vi kunde chilla och sånt där. Säger han och tar upp mobilen.
-Visst har ändå inget att göra. Säger jag och reser mig från sängen för att gå till min väska och plocka fram rena kläder.
-Samma här. Svarar Ogge och följer mitt exempel. Felix suckar men reser sig sedan och går fram till sin egen väska.
-Eh killar Hannah och tjejerna undrar om dom får följa med? Frågar Omar med blicken kvar i mobilen.
-Ja det kan dom. Svarar jag och drar min vita t-shirt över huvudet. Vi hör hur han trycker på dom olika knapparna för att bilda ett svar. Jag går in på det lilla badrummet för att borsta tänder och fixa mitt hår. Vi blir sedan klara efter att alla gjort det dom skulle. Vi kliver ut ur stugan, låser och går vidare mot grannstugan där tjejerna bor.
Omar knackar på dörren och backar några steg för att inte få den på sig.
Vi hör fotsteg komma närmre och strax öppnas dörren av minna.
-Hej! Säger hon med ett leende på läpparna.
-Hej! Säger vi i kör
-Hörni dom har kommit. Ropar hon vänder huvudet in mot stugan. Snart kommer dom andra tjejerna ut. Maja möter min blick och jag skiner upp i ett stort leende, samma gör hon. Dom tar på sig sina skor och kliver ut ur stugan,låser sedan dörren.
Dom omfamnar oss i en varsin kram. Jag tar tag i Majas hand och vi alla går sedan vidare mot bussen som ska ta oss in till stan. Det tog ungefär 5 min innan bussen kom men nu är dem här. Vi kliver på blippar våra kort mot läsaren och går sedan vidare mot lediga platser. Det var fövånansvärt ganska fullt på bussen. Så vi fick sätta oss utspritt. Jag hittade ett tvåsäte längre bak i bussen och satte mig där med Maja bredvid mig. Vi hade våra händer ihop flätade fortfarande och satt nu och i en bekväm tystnad. Jag känner hur hennes huvud tar plats på min axel och jag bli varm i hela kroppen.Ogge's perspektiv:
Det fanns inte så många platser och eftersom jag och minna var sist in bussen.Vi satte oss i mitten av bussen på två lediga säten.
Hon fick fönster platsen eftersom hon gick på före mig. Hon tittar ut genom fönstret länge och hennes hand snuddar vid min. Av en enda liten beröring kunde man bli varm i hela kroppen. Jag har gillat henne ett tag men hon har inte verkat vara det minsta intresserad av mig så jag har liksom försökt glömma henne. Hon och Max va tillsammans innan nyår, men nu ignorerar dom typ varandra och det verkar som dom har gjort slut.Vi åker en stund tills vi ser en liten stad men några affärer där vi bestämmer oss för att hoppa av. Vi kliver ur bussen och ställer oss på torget för att bestämma vart vi ska gå först.-Jag vill ha glass! Säger Omar vi skrattar smått åt honom.
-Jag med. Säger Hannah medan hon nickar instämmande. Vi skrattar ännu en gång.
-Okej vi kan väl köpa glass först och sen köper vi godis,snacks, läsk och mer som vi kan ha ikväll och bara ha en myskväll. Frågar Felix och tittar på oss andra.
-Ja så kan vi va på stranden och typ grilla och sånt! Utbrister Maja exalterat.
Vi nickar instämmande och går vidare mot glass kiosken.Vi alla har nu fått våra glassar och betalat för att sedan gå och sätta oss på några parkbänkar vid en fontän som är i mitten på torget.
-Ska vi typ dela upp vem som ska köpa vad? Frågar Sonja och fortsätter äta på sin glass.
-Vi kan vara två grupper. Instämmer Felix
-Visst. Svarar jag.
-Jag, Felix, Sonja och Hannah kan typ fixa godis och snacks. Förklarar Omar
-Bra då fixar resten det som behövs till grillningen och läsk. Säger Hannah
Vi nickar som svar och fortsätter äta utav våra glassar. När dom seden är uppätna bestämmer vi oss för att mötas på torget kl 15.00.
ESTÁS LEYENDO
Jäkla kär-lek! O.m
FanficLäs så får ni veta! Handlar om alla men lite mer om Ogge och minna!