Minna's perspektiv:
*skolan börjar*
Jag vaknade utav det tjutande ljud som min väckarklocka ger ifrån sig. Jag stänger av det med en suck och slänger mina ben över sängkanten så dom nuddar det kalla trä golvet. Jag går tröttsamt mot min garderob och tar fram en Batman hoodie och ett par slitna jeans. Även fast det är första dagen i skolan och även sista året orkar jag inte klä mig extra fint. Jag är ful ändå, så det spelar ingen roll hur jag klär mig.
Jag flätar håret i utbakade flätor och går sedan ner. Där sitter Hugo och mamma vid bordet och äter frukost.
-Första dagen på högstadiet, hur känns det? Frågar jag och slår mig ner bredvid Hugo.(vet inte om jag sagt hans ålder tidigare, men han börjar iallafall högstadiet)
-Är lite nervös bara. Säger han och ler.
-Det kommer gå bra. Svarar jag och besvarar leendet.
Jag äter nästan aldrig frukost, oftast tar jag bara ett äpple, vilket jag gör idag också. Jag vänder blicken mot klockan och inser att jag måste gå, för att hinna med bussen. Så jag springer snabbt till hallen dör jag drar på mig mina Vans och jacka skippar jag då det fortfarande är hyfsat varmt ute. Jag ropar ett "hejdå" till Hugo och mamma innan jag rusar ut ur huset och springer mot busshållsplatsen.Väl framme på skolan ser jag Maja, Oscar och Felix stå och snacka. Jag går snabbt dit och kramar om dom. Ogge syns inte till, men jag ser han och Isabella lite längre bort i korridoren, vid mitt skåp. Lektionen börjar om 10 min, så jag måste lämna mina saker och hämta det jag behöver nu, annars så kommer jag försent.
Jag suckar och går mot mitt skåp,Isabella får syn på mig och flinar elakt innan hon pressar sina läppar mot Ogge's. Det brast inom mig men jag ville visa mig stark så jag fortsatte gå. När jag kommer fram står dom och hånglar.
-Ursäkta,men kan ni hångla någon annan stans? Frågar jag kallt
Dom avslutar hånglandet och Isabella flinar elakt medan Ogge ser ut att skämmas.
Jag puttar försiktigt bort Isabella och låser upp mitt skåp. Jag hänger in väskan och låser sedan. Jag ger dom en sista blick och går sedan mot aulan där vi ska samlas.När jag kliver in till aulan så ser jag Maja stå och vinka mot mig i någon slags gest så att jag skulle komma. Jag skrattar smått åt henne och går dit.
-Ogge kommer. Viskar hon och jag tittar mot ingången.
Mycket riktigt står han där Oscar Molander, med Isabella bredvid sig. Isabella drar med honom till hennes lilla gäng. Det vill säga Max, Mathilda, Signe, Isak och Simon. Usch, jag har lust att spy på dom. Han kastar en blick mot oss och ler ursäktande. Jag suckar och tittar istället mot scenen där rektorn och alla andra lärare står. Rektorn börjar prata om hur bra denna termin kommer bli, fast det gör hon varje år. Lärarna säger vilket klassrum alla ska samlas i och vi går sedan dit.-Så, en ny termin, nya tag. Säger våran mentor Magnus.
-Men iallafall, nu ska ni ha svenska,sen matte, sen lunch,sen so och sist så har ni musik och dans. Fortsätter han och delar ut schemat.
Jag ser uttråkat runt om i klassrummet, det är dom vanliga grupperingarna som varje år. Förvånansvärt nog så har inte Isabella dragit med sig Ogge till hennes bord. Han och Oscar sitter på sina vanliga platser, jag och Maja på samma gamla vanliga platser. Allt är precis som förut, inget nytt.Skolan är äntligen slut och jag går mot mitt skåp med böckerna tryckta mot bröstet. Maja och Oscar går bredvid mig och snackar om något ointressant. Jag stannar vid mitt skåp och Maja o Oscar fortsätter att gå, då deras skåp ligger lite längre bort i korridoren. Oturligt nog så har Ogge sitt skåp bredvid mitt. Jag hör hur han låser upp sitt skåp, samtidigt som jag lägger in mina musik saker i skåpet. Jag tar ur min ryggsäck och låser det sedan.
-Minna, förlåt för du vet det som hände imorse. Hör jag Ogge säga, jag står med ryggen lutad mot mitt skåp och tittar på honom.
-Det är lugnt, jag ska inte hindra er från att hångla men jag skulle vara tacksam om ni gjorde det någon annanstans. Svarar jag kallt och försöker klämma fram ett leende men lyckas inte så bra. Jag drar upp ärmarna på min hoodie.
-Du har fortfarande på dig det. Säger han och blickar ner mot mitt armband.
-Oscar Molander , jag har kvar varenda sak som har med oss att göra. Alla bilder,alla saker, precis allt har jag kvar. Men jag ska inte hindra dig från att va tillsammans med andra.Svarar jag och känner hur tårarna är på väg.
Han tittar chockat på mig och Maja kommer så jag är tvungen att gå.
Vi tar följe till bussarna och hon går sedan åt andra hållet med Oscar bredvid sig.När jag är hemma kan jag inte hålla mig längre, det här har vart en riktigt dålig dag. Oscar och Isabella hånglar mot mitt skåp, håller nästan på att visa mig svag framför honom. Allt är bara åt skogen idag. Jag saknar honom.
Jag går upp till mitt rum och kollar för ungefär miljonte gången igenom allt som har med oss att göra. Så ligger jag ungefär hela kvällen.Riktigt dåligt och kort kapitel men hoppas ni gillar det ändå😹❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Jäkla kär-lek! O.m
Fiksi PenggemarLäs så får ni veta! Handlar om alla men lite mer om Ogge och minna!