Minna's perspektiv:
Det är idag som själva dans lägret börjar på riktigt. Vi hade fått information när vi kom hit under fredagen att frukosten varade mellan 08.00-10.00
Vi alla satt just nu och åt frukost. Det var som en stor stuga som alla samlades i och åt. Vi långbordet som jag satt vid satt även Oscar 2x,Felix,Omar,Sonja,Maja och Hannah. Alltså vårat häng eller vad man skulle kalla det. Vi ser Christian och Anna stå på någon liten Scen i slutet av rummet.
-Skulle jag kunna få allas uppmärksamhet! Ropar han och alla tystnar.
-Jo, det är så här att under tiden ni har haft ledigt så har jag och Anna bestämt olika dans grupper.Ni kommer vara 4 i varje grupp, lappen på grupperna har vi hängt upp precis utanför salen här. Säger han och pekar mot ingången.
-På lappen står det också olika hus nummer och dörr nummer. Det finns 3 olika hus som ni kommer hålla till i. Det står också nummer på dörrarna så det är bara att leta efter ert. Säger Anna
-Det var allt vi ville säga och undrar ni något så är vi här inne. Fortsätter Christian och dom båda går ner från scenen. .
Vi äter klart och går sedan mot lappen som visar dom olika grupperna. Jag går tillsammans med Maja mot lappen och letar upp mitt namn.
Minna Nilson-Maja Anderson-Oscar Enestad-Oscar Molander
Jag tittar på Maja som tittar på mig, jag tar tag i hennes händer.
-Vi är i samma grupp! Säger hon högt samtidigt som vi hoppar runt.
-Hallå tjejer! Vi stannar hoppandet och tittar på Oscar som yttrat sig.
-Vet ni vilket hus och rum vi ska vara i? Frågar Ogge och skrattar smått.
-Nej. Svarar jag och skrattar.
-Jag kan kolla. Säger Oscar och går tillbaka till lappen. Han kommer strax tillbaka.
-Vi ska vara i hus 2 och rum 18. Säger han, vi andra nickar som svar och vi beger oss tillsammans till huset.
Vi är nu i salen som vi ska dansa i och pratar om vilken låt vi ska ha, vilken dans stil och annat sånt. Vi kom tillsammans fram till att vi ska ha låten Something Big- shawn mendes.
Vi satte i gång med att värma upp och sen komma på olika dans steg till låten.Vi hade kommit på en hel del till koreografin. Mitt under vatten pausen slits dörren upp och in kommer Isabella med Signe bakom sig. Signe hänger alltid med Mathilda och Isabella.
-Hej Ogge! Säger hon och slår sig ner bredvid Ogge.
-Hej! Säger han och dricker ur sin vatten flaska.
-Vad gör ni här? Frågar Maja kallt. Jag ser att hon är arg för att Signe klänger på Oscar.
-Vi ville kolla vad ni gjorde. Svarar Signe ännu kallare.
-Men hörni, vi håller på och övar. Säger Ogge och försöker flytta sig bort från Isabella,som bara flyttar efter.
-Men vi har slutat för dagen. Säger Isabella och tar tag i Ogges hand. Han tar inte bort den eller någonting. Jag känner hur svartsjukan börja komma fram. När vi tjejer är svartsjuka är vi inte att leka med så det är nog bäst att jag går.
-Jag ska nog gå nu. Säger jag osäkert och ställer mig upp.
-Jag följer med. Maja följer mitt exempel, vi tar våra väskor och kliver ut ur salen,samt huset som salen ligger i.
Vi går vidare till stugan och jag tar fram rena under kläder, samt ett par gråa mjukisbyxor och ett vanligt svart linne. Jag tar allt det och en handduk för att sedan bege mig in i duschen. Jag gör min vanliga rutin och virar sedan handduken runt min nakna kropp. Jag tar sedan på mig dom kläderna jag tagit med och virar in håret i en turban med hjälp av handduken.
Jag kliver ut ur badrummet och sätter mig i sängen för att hålla på med min mobil. Jag kollar igenom olika sociala medier, under tiden som jag tittade igenom Twitter så trillar ett sms från Ogge in. Jag klickar på notisen och kommer in på våran konversation. Han vet ju fortfarande inte vem jag är.Från Ogge
19.54
Är du på detta danslägret?
Från mig
19.55
Ja
Från Ogge
19.55
Har vi träffats?
Från mig
19.56
Kanske, kanske inte
Från Ogge
19.57
Men vad jobbig du är!
Från mig
19.57
Sorry babe...
Från Ogge
19.58
När tänker du berätta vem du är?
Från mig
19.59
Snart jag lovar.
Mer skrev vi inte. Han ska få veta att det är jag men inte än. Jag har börjat få skuldkänslor för att han tror att det är någon annan. Jag ångrar att jag gjorde det,men det var för att få reda på saker. Jag vet att han kommer bli arg, och att vi kanske inte kommer fortsätta vara vänner men. Jag vet inte hur jag tänkte där.
Han ska få veta det innan midsommar festen som hålls varje år, folk har fina kläder och man blir utbjuden. Men det kommer inte hända mig.
أنت تقرأ
Jäkla kär-lek! O.m
أدب الهواةLäs så får ni veta! Handlar om alla men lite mer om Ogge och minna!