Minna's perspektiv:
Vi hade vaknat på morgonen och haft allmänt kul. Just nu var jag och ogge hemma hos mi och bara myste. Klockan hade passerat 15.00 och vi satt och snacka tills hans mobil plingar till och han låser snabbt upp den. Jag följer hans rörelser när hans fingrar dansar lätt över tangentbordet
-Max har fest ikväll och undrar om vi vill komma? Säger han
Jag är väldigt tveksam,men bestämmer mig för att vi kan gå dit så jag kan visa han hur mycket bättre Ogge är än honom.
-Visst. Svarar jag och ler.
-Okej,Maja och Oscar ska också dit. Säger han och besvarar mitt leende.
-När börjar den? Frågar jag och pillar på mitt nagelband.
-Han sa att vi kunde komma vid typ 20.00. Svarar han
-Okej. Svarar jag enkelt.
-Men måste typ dra hem och byta om,men vi ses sen. Säger han och ger mig en kyss innan han försvinner ut.
Jag ligger kvar en stund innan min mobil ger ifrån sig en ringsignal. Utan att kolla vem det är så svarar jag.
M:hej
?: ska du på fest ikväll?
M:ja...
?: du kommer göra ett stort misstag där.
M:som vadå?
?: det får du se
M:är du någon typ spådam eller något?
?: kanske kanske inte..
M:va inte så dryg.
?: jag är på festen.
M: kommer ja-
Den la på igen. Det är säkert någon som bara vill skoja eller något.
Jag struntar i det och går fram till mitt vita,men stökiga, skrivbord och sätter mobilen i högtalaren. Låtar efter låtar spelas medan jag försöker hitta något fint att ta på mig. Efter många plagg utdragna hittar jag en någorlunda bra outfit. Det fick bli en enkel svart tight klänning, till ett par vita låga converse. För det värsta skor jag vet är verkligen klackskor. Jag får bara ont i fötterna. Iallafall jag tänkte platta håret och sminka mig ganska naturligt.Jag var nu färdig och väntade bara på att Ogge skulle komma och hämta mig.
Efter ungefär 10 minuters väntan så svänger han in på uppfarten.
-Shit vad fin du är. Säger han och jag kan nästan känna på mig hur han ler stort bakom den svarta hjälmen.
-Tack, detsamma. Säger jag och omfamnar honom i en kram.
-Här. Säger han och ger mig en vit hjälm.
-Hoppa upp. Säger han och klappar med handen bakom honom.
Jag skrattar smått åt honom och håller ett stadigt grepp om hans midja. Jag känner hans magrutor genom den enkla t-shirten och jag ler ännu större.Vi kommer fram till Max hus, som jag så många gånger varit i och han parkerar moppen bredvid alla dom andra. Vi tar av oss hjälmarna och går sedan hand i hand in genom den bruna trä dörren. Lukten av svett och alkohol letar sig in i mina näsborrar. Klockan är strax efter halv nio och folk är redan halvt fulla.
Ogge drar med mig in mot köket där massa röda plastmuggar står på bordet. Han tar upp två stycken och ger mig den ena. Jag tar några klunkar av den okända drycken och känner hur det bränner till i halsen. Jag gör någon konstig min vilket får Ogge att skratta. Vi går ut till vardagsrummet där musiken är hög och folk står och dansar med sina kroppar tryckta mot alla håll. Än så länge har jag inte sett Maja eller Oscar,men antar att dom är någonstans bland folkmassan. Jag tar med mig Ogge in i folkmassan och börjar dansa.Klockan börjar närma sig 01.00 och det är fortfarande folk kvar. Om jag ska vara ärlig så har jag nog fått i mig för mycket alkohol. Jag känner hur jag dras bort från folkmassan och blir upptryckt hårt mot väggen. Ett par läppar möter mina,vilket jag antar är Ogge's. Men dom fyrverkerier som alltid brukar explodera inom mig när vi kysser varandra exploderar aldrig. Men man kanske inte känner så mycket när man är full. Den enda fest jag var på, var när Max var otrogen. Jag bryr mig inte utan fortsätter att besvara den intensiva kyssen. Där står vi ett tag och hånglar innan vi avslutar den och jag är Påväg tillbaka till köket för att hämta mer dricka.
Synen är suddig och jag känner mig riktigt yr. En hand drar mig genast bakåt och det ända jag kan syna är någon tjej liknande kropp.
-Jag sa ju att du skulle göra ett stort misstag. Säger hon och försvinner sedan.
Jag stod frågande kvar tills en ny hand sätts runt min handled och drar mig sedan ut ur huset.
ESTÁS LEYENDO
Jäkla kär-lek! O.m
FanficLäs så får ni veta! Handlar om alla men lite mer om Ogge och minna!