Maja's perspektiv:
Jag vaknar utav att Minna, som alltid, hoppar i sängen. Jag sätter mig upp i sängen och gnuggar mig i ögonen, för att vakna.
-Maja skynda jag vill shoppa! Säger hon och slår sig ner bredvid mig.
-Ja, jag kommer. Svarar jag skrattandes och låter mina fötter nudda det kalla trägolvet. Jag går fram till garderoben och väljer ett par svarta jeans och en vanlig vit T-Shirt. Vädret idag var heller inte på topp men det skulle inte hindra oss från våran shopping dag. Vi gick tillsammans ner och åt frukost, för att sedan bege oss mot bussen som skulle ta oss till gallerian.Vi hade nu klivit av bussen och gått in i gallerian.
-Vart ska vi gå först? Frågade jag
-Ska vi leta efter kläder till midommarfesten först? Säger Minna
-Ja det gör vi.
Vi gick in till någon klädbutik jag inte visste namnet på. Vi hade bestämmt att vi båda skulle ha klänningar, även fast det inte är det bekvämaste enligt varken mig eller Minna. Vi tittade bland olika klänningar och jag hittade tillslut den perfekta. Det var en enkel ljusblå känning. Jag letade snabbt upp den i min storlek och väntade på att Minna skulle hitta någon. Hon hittade tillslut en vit spetsklänning som blev aprikos färgad lite längre ner. Vi begav oss sedan till prov rummet. Jag hade tagit på mig klänningen och enligt mig var den så fin. Den var enkel men så fin.
-Är du klar. Frågade jag till Minna som var i provrummet bredvid.
-Japp. Svarade hon.
Vi båda klev ut från provhyttarna. Vi studerade varandra i tystnad.
-Minna asså den är så fin på dig. Sa jag glatt
-Tack och den där klänningen är så du! Svarade hon lika glatt.
-Ska vi köpa dom?
-Ja lätt!
Vi gick in i prov hytterna och bytte om till det vi hade innan för att sedan gå och betala.
Vi gick runt i andra affärer och tittade. Efter en stund bestämde vi oss för att fika. Vi gick vidare mot espresso house. Jag beställde en kladdkaka och en frappe. Minna beställde samma sak. Vi hick och satte oss på det vanliga bordet där vi alltid brukade sitta.
-Vad har du tänkt ha för skor? Frågade jag och tog en sked kladdkaka.
-Jag kommer nog ha låga vita converse, du då? Svarade hon
-Jag hade också tänkt att ta det.Vi satt länge och pratade tills jag fick ett sms av mamma att jag skulle hem.
Vi sa hejdå till varandra och jag tog bussen hem. När jag kom hem gick jag upp till mitt rum och hängde in klänningen i garderoben. Ett plingande ljud hörs från min mobil som ligger på sängen. Det är från min, Minna, Sonja och hannah's grupp chatt.
Från Hannah❤️
18.34
Har ni hittat någon klänning?❤️
Från Sonja❤️
18.35
Ja! Har du?❤️
Från mig
18.35
Ja jag och Minna var och shoppade idag.❤️
Från Minna💋
18.36
Alla skickar bild!❤️
Från mig
18.37
*infogad bild*
Från Sonja❤️
18.37
*infogad bild*
Från Hannah❤️
18.38
*infogad bild*
Från Minna💋
18.39
*infogad bild*
Från Hannah❤️
18.40
Jag längtar tills på fredag!!❤️
Från Minna💋
18.41
Jag med...
Från Hannah❤️
18.42
Jag lovar du kommer bli bjuden❤️
Från Sonja❤️
18.42
Ska dra till Felix nu så ses.
Ni kommer bli bjudna jag lovar
Maja och Minna❤️
Från mig
18.44
Men ska vi alla ses hos
Mig på fredag innan festen?❤️
Från Minna💋
18.45
Yaz!
Vilken tid?❤️
Från mig
18.45
Festen börjar 19.30
Så kanske 17.30?❤️
Från Hannah❤️
18.46
Det blir bra ses då❤️
Från Minna💋
18.47
Det blir perfekt ses❤️Vi skrev inget mer efter det. Jag, mamma och min lillasyster skulle ha en tjejkväll. Då pappa var bortrest.
Vi satt nere i soffan myste och åt chips. Mitt underfilmen så plingar det på dörren. Jag reste mig ur soffan och gick vidare mot hallen för att öppna dörren. Jag sätter handen på handtaget och öppnar dörren. Där ute står Oscar.
-Hej.. Säger jag
-Hej, Ehm kan jag få prata med dig? Frågar han nervöst.
-Okej visst. Jag gör ut på cement trappan och stänger dörren.
-Jo eh det är ju midsommar fest på fredag.
-Mm..
-Jo jag undrar om du Ehm vill... Gå med mig? Säger han och sträcker fram en röd ros.
Jag får inte fram ett enda ord. Så många gånger som jag drömt om dehär ögonblicket. Jag trodde aldrig att det skulle hända. Jag slänger mig runt hans hals i någon slags kram.
-Ja det vill jag! Viskar jag lyckligt i hans öra.
När vi släpper på kramen får jag ett lyckligt leende som Jag besvarar.
-Vi ses där. Säger han och går sedan iväg.
Jag går lyckligt in genom dörren igen. Mamma möter mig ute i hallen.
-Vem var det där då? Fåglar hon och ler
-Oscar. Svarar jag enkelt och ler som en idiot
-Vad ville han då?
-Han..bjöd mig till midsommarfesten!!!
-Åh vad kul gumman!
-Jag vet!!
-Den helgen så är jag och minnas familj i våran sommar stuga bara så du vet.
-Okej. Då kan väl vi sova över?
-Det är klart ni kan, men jag och meja vill fortsätta se på filmen nu.
-juste.
Vi går vidare till vardagsrummet och fortsätter titta på filmen. När klockan närmar sig 21.00 är meja och mamma trötta så dom går och lägger sig. Jag går upp till mitt rum och bestämmer mig för att ringa Minna.
(Mi=Minna)
(Ma=Maja)
Mi: Hej!
Ma: Hej, jag måste berätta en sak. Säger jag och försöker låta ledsen.
Mi:Bubbis vad har hänt?
Ma: Oscar...
Mi:Vad har han gjort nu?
Ma:Han..Han bjöd mig till festen!!
Mi:Asså shit! Du skrämde mig där, nu är det bara jag Forever Alone.
Ma:Hahaha Ogge kommer bjuda ut dig jag lovar
Mi:tror inte det, men måste dra nu ses!
Ma:Ses!
Efter samtalet la jag mig och tittade på tw min favorit serie. Jag kände sakta hur sömnen tog över och sen blev allt svart.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Jäkla kär-lek! O.m
ФанфикLäs så får ni veta! Handlar om alla men lite mer om Ogge och minna!