"Er.. br.. bra awak nak sekali ker?" OH GOD! Aduh, malunyaaa! Aku suruh dia ambil baju dengan seluar jer pun bukannya bra.
"OI! Betul-betul lah dengan pervert awak tu. Aish! Saya suruh ambil baju dengan seluar jer! Buat apa tercegat nak pilih bra segala? Eh, bagi sini cepat!" Aish, lelaki ni langsung tak boleh harap. God, help me!
****
"Nah, ni baju dengan seluar awak. Lain kali, bagitahu lah betul-betul. Taklah saya tercegat jer depan bra awak tu. Nasib saya tak ambil s-"
"Shut up. Give me that!"
Lepas aku siap pakai baju semua, aku pun keluar dari tandas. Aku menyidai tuala yang basah dekat penyidai tuala tu. Tengah-tengah aku menyidai tuala tu, entah kenapa aku terasa sangat ada yang memerhati tajam dekat aku.
"Kau pandang-pandang aku apahal?"
"Takkan pandang jer pun tak boleh? Dahlah pegang tak boleh."
"Eleh. Pandang macam biasa boleh, ini pandang orang macam nak makan aku jer."
"Nak 'makan'.. tapi tulah.. ada perjanjian. Kalau takkkkk~"
"Eleh, hairan betul aku kau hari ni. Gatal memanjang jer! Lebih baik kau pergi mandi sebab aku nak baring dekat katil tu. And then.. bangunkan aku kalau kau dah siap!"
"Ala. Nak baring juga dekat sini. Meh sini duduk sebelah saya." Dia pun terus berbaring dekat katil tu.
"Oi! Bangun! Kau pergi mandi! Nanti katil tu bau busuk! Ehh, cepatlah!" Aku mengambil bantal peluk yang tersedia tu lalu memukul badannya.
"Ah.. okay-okay! Aku bangun. Aish."
"Bagus. Pi mandi sana! Awak buat katil ni bau busuk."
"Eleh. Mentang-mentang dia dah mandi. Suka hati kata kita yang busukkan katil tu. Katil tu pun katil saya juga eh. Saya tidur dekat katil tu malam ni."
"Hmm. Bla bla bla bla~ Tak dengar pun."
"Ohh yeker tak dengar?? Okay.. Awak tunggu lah nanti."
"La la la la la la~"
Ahh~ Berbunyi-bunyi belakang aku ni. Seharian duduk dekat pelamin tu, lepas tu tadi kena cuci pinggan mangkuk lagi. Penat~ Lagi penat dari kerja dekat office tu. Aku pun mencari earphone aku yang terletak dekat laci tu lalu menyambungnya ke iPhone untuk mendengar lagu yang telah aku favouritekan. Banyak lagu yang aku favouritekan ni. Antaranya lagu-lagu lama seperti MLTR, The Beatles, Celine Deon, Westlife. Their songs are more better than nowdays songs. KPOP pun ada. Aku ni jenis orang yang kalau sesuatu tu kena dengan hati aku, aku suka. Tak kesahlah aku paham ke tidak, yang penting kena dengan hati aku. Kalau KPOP ni ofcourse lah lagu-lagu dari male group yang banyak menarik minat aku especially EXO, Big Bang. Kalau female group, ofcourse 2NE1 especially CL. The Baddest Female, serupa macam aku. Okay, perasan. Saya minta maaf. Tengah-tengah best feeling lagu yang aku dengar tu tanpa sedar aku semakin mengantuk dan mengantuk. Lama kelamaan, aku pun terlelap dan tak perasan mamat kerek yang dekat toilet tu dah siap mandi.
______________________________________________
Seperti biasa dekat pejabat Amin Holding ni tak ada yang mengembirakan. Too much work Encik Fattah suruh aku uruskan. Nasib baiklah aku ni ada menaruh cinta dengan kau, kalau tak dah lama aku berhenti dari Amin Holding ni. Menaruh cinta? Mestilah! Cuba awak semua tengok, dahlah hensem, sado, kaya pulak tu. Ayah dia dah wariskan semua harta dia dekat Fattah. Mestilah duit dia bertimbun-timbun. Kalau aku dapat kahwin dengan dia, OH MY GOD! Mesti setiap hari aku di hiasi dengan emas dari kaki hingga hujung kepala aku! Aku boleh pakai kereta mewah, tinggal dekat istana, shopping sana shopping sini! AHH~ Syoknyaaa! Mandi wang lah aku kalau dapat kahwin dengan dia! Tapi tulah, bila kita nak sesuatu mestilah berusahakan nak dapatkan? Patah hati jugak lah bila dengar dia dah bertunang baru-baru ni. But you know lelaki ada lagi 3 quota kan? I don't care kalau jadi isteri nombor dua.
YOU ARE READING
Isteri Atas Kertas
RomanceNurul Aleesya Syuhadah Binti Hakim Ahmad ialah seorang anak jutawan terkenal di Malaysia. Suatu hari, ayahnya telah meninggal dunia dan meninggalkan wasiat yang akan membuat seluruh hidupnya berubah 360°. Apakah yang akan terjadi kepada Aleesya? "A...