Kapittel 6

2.7K 64 1
                                    

Alexias synspunkt

Jeg ble våt i ansiktet. Jeg åpnet øyene. Zevs sto rett foran meg med tunga ute av munnen. Han hadde vekket meg. Jeg strakk meg etter mobilen på nattbordet. Jeg så på den, klokka var halv elleve. Jeg sto opp og kledde på meg. Jeg gikk inn på badet og stelte meg og pusset tennene.

Jeg børstet håret og satte det i hestehale, det var mest praktisk å ha håret sånn syns jeg. Jeg gikk sakte ned trappa. I stua lå Louis og Harry. De sov. Jeg gikk inn på kjøkkenet. Zayn satt ved bordet og spiste pannekaker.

"God morgen" sa han.

"God morgen" sa jeg.

Jeg fylte skålen til Zevs med mat og vann. Jeg satte meg ved bordet og tok en pannekake. Det smakte nydelig. Jeg spiste opp. Niall kom inn på kjøkkenet, han så pannekakene og lyste opp. Han hev seg over pannekakene og noen minutter senere var det tomt.

"Jeg går en tur med Zevs" sa jeg.

Jeg gikk ut i gangen. Jeg hentet båndet hans og festet det. Zayn fulgte etter meg.

"Kan jeg bli med?" spurte han.

"Klart det" sa jeg og smilte.

Jeg tok på meg skoene og åpnet døra. Zevs gikk fort ut. Jeg gikk etter. Zayn kom fort ut. Vi gikk ved siden av hverandre og pratet.

"Fortell litt om deg selv" sa jeg til ham.

Zayn smilte.

"Jeg heter Zayn Malik og er 20. Jeg kommer fra Bradford, jeg er med i One Direction, men det vet du alt. på fritiden liker jeg å slappe av og tegne" sa han.

Jeg nikket. Zevs snuste rundt overalt mens vi gikk. Zayn var hyggelig og snill. Jeg likte å prate med ham.

Zayns synspunkt

Jeg hadde spurt Aleixa om jeg kunne være med på tur med Zevs. Hun hadde sagt at det var greit. Vi gikk ved siden av hverandre og småpratet.

"Fortell litt om deg selv" sa hun.

"Jeg heter Zayn Malik og er 20. Jeg kommer fra Bradford, jeg er med i One Direction, men det vet du alt. på fritiden liker jeg å slappe av og tegne" sa jeg.

Hun nikket. Zevs snuste rundt overalt mens vi gikk.

Jeg likte Alexia utrolig godt, enda jeg ikke hadde kjent henne i mer enn to dager. Vi sto utenfor huset nå. Jeg åpnet døra og gikk inn. Zevs og Alexia kom etter meg.

Alexia sunspunkt

Jeg gikkk inn etter Zayn. Det var stille i huset.

"Hallo?" ropte Zayn.

Ingen svarte, jeg tok båndet av Zevs og gikk inn i stua. Zayn kom etter meg. Det var ingen i stua. Et ark lå på bordet. Jeg tok opp arket og leste. Harry og jeg er i byen, Liam på date og Niall besøker broren sin som er i byen, vi er hjemme i kveld alle sammen, Lou. Sto det. Zayn leste over skulderen min.

"Ser ut som vi har huset for oss selv" sa Zayn og så på meg.

Jeg nikket og smilte til ham. Jeg satte meg i sofaen, Zayn gjorde det samme. Det gikk ikke noe bra på tven, vi småpratet om alt mulig. Det blinket ute, litt etter hørte vi brak. Torden! Flott, jeg hatet tordenvær. Eller jeg var redd for tordenvær, jeg hadde vært redd siden jeg var liten. Det lynte igjen. Jeg skvatt til. Zayn så på meg. Ute var himmelen blitt mørk og regnet pisket mot vinduene.

"Redd?" spurte han.

Jeg nikket, et nytt lyn blinket på himmelen, det tordnet ikke lenge etter. Zevs lå under bordet og sov. Zayn så på meg. Han løftet meg opp på fanget sitt og holdt rundt meg. Jeg så opp på ham. Han smilte ned til meg.

"Du er trygg hos meg" sa han.

Jeg følte meg tryggere nå, men jeg var fortsatt redd. Jeg lurte på hvor lenge det ville tordne. Plutselig ble det mørkt i stua.

"Jeg tror strømmen gikk" sa Zayn.

Han holdt rundt meg fortsatt. Jeg satt på fanget hans. Zayn løftet meg ned av fanget sitt, han tente stearinlys. Han kom fort tilbake og satte meg på fanget sitt igjen. Det tordnet fortsatt, vi kunne se lynene ute.

"Har du vært redd for tordenvær lenge?" spurte han.

"Siden jeg var liten" sa jeg.

Det tordnet igjen. Jeg skvatt og gjemte ansiktet i genseren hans. Jeg kjente at han strøk meg på ryggen.

Fire stemmer hørtes fra gangen og en dør smalt igjen. Louis, Harry, Liam og Niall kom inn i stua. Louis så sint ut, han så på Zayn.

"Det er ikke som du tror" Zayn så på Louis.

Louis så på Zayn.

"Jeg har øyne Zayn, og jeg er ikke dum"

Zayn satte meg i sofaen og reiste seg, han så rett på Louis.

Big brother?Where stories live. Discover now