Kapittel 25

1.3K 59 8
                                    

Jeg var på shopping med Ashley og Samantha. Samantha eller Sam som hun kalles møtte jeg da jeg shoppet babyklær for noen måneder siden. Vi er like gamle. Hun har født en datter for 2 uker siden. Hun har ikke kjæreste for han dumpet henne da hun ble gravid. Vi møttes ofte og prater om babyer og andre ting. Vi er gode venninner. Harry flørter med henne og jeg tror de har noe på gang. Jeg vet at Harry ringte henne i går natt og da jeg lånte mobilen hennes så jeg at hun har snakket mye med ham. Babyen min skal komme om en måned. Guttene er på turne men kommer snart hjem. Sam trillet barnevognen og vi pratet mens vi gikk. Vi hadde allerede flere poser med oss.

"Skal vi ta en kaffe?" spurte Ashley.

"Gjerne" Sam smilte og jeg nikket.

Vi gikk inn på Starbucks og fant et bord. Det var nesten fult. Ashley gikk for å bestille og Sam og jeg satt ved bordet. Ashley kom med kaffen. Det var godt med noe å drikke nå. Ashley hadde kjøpt muffins også. Vi skravlet og spiste. Plutselig ble jeg våt mellom beina. Vannet gikk! Det var jo en måned til, det skulle ikke skje nå. Jeg ble redd, tenk om noe var galt.

"Hva er det?" spurte Ashley.

"Vannet gikk, babyen kommer" sa jeg.

"Sykehuset nå" sa en eller annen.

Jeg fulgte ikke med, jeg hadde vondt nå. Vi kom oss ut i bilen.

"Ring Zayn" stønnet jeg.

Zayn POV

Vi øvde til kveldens konsert. En mobil begynte å ringe.

"Det er ikke viktig, fortsett øvingen" sa Paul. Vi fortsatte å øve.

Mobilen fortsatte å ringe. Paul virket irritert.

"Hva er det som er så viktig?" spurte han.

"Det finner jeg ut om jeg kan ta telefonen" svarte jeg. Da sluttet det å ringe.

"Tilbake til øvingen" sa Paul.

Alle fortsatte unntatt Liam. Han snakket i telefonen.

"Zayn det er til deg" sa han.

Jeg tok mobilen han rakte meg.

"Hallo?"

"Zayn er det deg?" spurte Ashley, hun virket stressa.

"Ja"

"Babyen kommer, vi er på vei til sykehuset med Alexia"

Det var jo en måned for tidlig, jeg ble redd, tenk om det skjedde noe med Alexia eller babyen.

"Er på vei" sa jeg og la på.

Jeg ga mobilen til Liam og pakket sammen tingene mine. Flaks at vi var noen timer unna London.

"Er på vei hvor?" spurte Paul. Han stoppet meg på vei ut døra.

"Sykehuset, Alexia, baby" jeg var så stressa jeg ikke klarte å snakke.

"Ta det rolig og fortell meg det en gang til" Paul så på meg.

"Alexia er på sykehuset, babyen kommer" sa jeg.

"Gutter, pakk sammen, konserten i kveld er avlyst, vi skal til London" Paul gikk for å finne bilen. Ikke lenge etter satt vi i bilen på vei til London.

Alexia POV

Jeg lå i en sykeseng. Ashley og Sam satt ved siden av meg. Jeg hadde fått smertestillende og hadde ikke så vondt lenger. Ashley la fra seg mobilen.

"Zayn er på vei" sa hun. Legen hadde undersøkt meg og babyen var frisk, han ville bare komme tidlig, men det var noen timer til. Jeg ville bare ha Zayn her hos meg nå. Det ville ta han fire timer hit om det ikke var trafikk. Han måtte rekke det.

To timer senere, smertene er verre nå. Legen har undersøkt meg igjen. Det er en stund igjen enda. Sam har dratt en liten tur hjem for å skifte og stelle babyen og seg selv, men hun lovte å komme tilbake.

Mobilen min ringte. Jeg tok den fra nattbordet.

"Hallo?"

"Alexia?" Zayns stemme var stressa og bekymret.

"Ja?" jeg stønnet av smerte.

"Hvordan går det?"

"Legen sier det er en stund igjen enda" svarte jeg.

"Hvor er du?"

"Godt spørsmål et sted ca. to timer fra London" svarte han.

"Skynd deg" ba jeg.

"Jeg kommer så fort jeg kan"

Dette er nest siste del av denne historien. Det vil komme en del til og en epilog

Big brother?Where stories live. Discover now