6 år etter
Alexia POV
I dag er ZJs bursdag, tenk at gutten vår er 6 år i dag, det føltes som det var i går han var en baby og nå går han på skolen. Vi har invitert alle til fest. Zayden ligner mer på Zayn for hver dag som går. Han ventet utålmodig på at gjestene skulle komme. Zayn kom inn i stua med Zara på armen. Zara er 2 år gammel. Hun ligner på meg, men har Zayns øyne. Det ringte på døra. Zayden løp ut i gangen og åpnet. Det var Niall og Ashley som kom sammen med datteren Sierra på 4 og lille Oliver på 3 måneder. Niall så på Zayden.
"Hva har skjedd med tennene dine? Du hadde dem sist jeg så deg"
Zayden har mistet begge fortennene oppe nå.
"Jeg har mistet dem onkel Niall" lo han.
"Du kan ikke spise kake da, bare grøt og suppe" sa Niall.
Zayden lo.
"Jeg kan spise kake onkel Niall"
Niall smilte. Han ga ZJ en gave. Det ringte på igjen. Det var Harry og Samantha med Stephanie, Jamie og Mackenzie. Lily er 6 som ZJ, Jamie er 4 og den eneste gutten og Mackenzie 1. De neste og siste som kom var Louis og Eleanor med tvillingene Noah og William på 3 år og Liam og Danielle. De har ingen barn, men Danielle er gravid og venter en jente. Alle sammen kom inn i stua. Zayn hilste på alle sammen. Han hadde fortsatt Zara på armen.
"Vil du spise? Eller åpne gaver først?" spurte Zayn og så på Zayden.
"Åpne gaver" sa han og smilte stort.
Harry ga Zayden gaven fra dem. Det var en stor eske pakket inn i blått og grønt papir. Zayden rev av papiret og smilte stort. Han holdt opp en eske som inneholdt en fjernstyrt bil. Han fikk også en tøff hettegenser og et par jeans. ZJ klemte Harry, Samantha, Stephanie, Jamie og Mackenzie. Niall kom med en eske pakket inn i rødt papir.
"Denne er til deg, men du må la Zara bruke den også" sa Niall. Zayden nikket og rev av papiret. En hvit eske med bilde av en trampoline dukket opp. Zayden hylte av fryd. Trampoline hadde han ønsket seg lenge. Han klemte Niall hardt før han klemte Ashley og Sienna. Oliver fikk en kos.
"Pappa kan du sette opp trampolinen i hagen?" ba Zayden.
"Etter at vi har spist så kan vi sette den opp, men da må alle som vil få hoppe" sa Zayn.
Zayden nikket og så på alle sammen.
Fra Louis og Eleanor fikk han pennyboard og hjelm og kule skateklær. Fra Liam og Danielle fikk han bilbane og fotballdrakt pluss fotballsko og mål. Zayden takket alle sammen og smilte.
"Hva fikk du av mamma og pappa Zayden?" spurte Liam.
"Jeg fikk to ting" sa han.
"Jeg fikk Ipad og en lillebror, men lillebror kommer ikke enda"
Alle snudde seg mot meg. Zayn la armene rundt meg og hvilte hendene sine på den runde magen min.
"Når kommer lillebroren din?" spurte Harry.
"2 måneder" svarte Zayden stolt.
Zayn og jeg hadde vært på ultralyd i går og legen hadde endelig klart å se at det var en gutt i magen min. Vi visste at ZJ ønsket seg en lillebror så vi overrasket ham på bursdagen og sa at han skulle få en lillebror. Han hadde visst om babyen lenge og hadde sagt han ikke ville ha en søster til.
"Har dere bestemt dere for navn da?" spurte Harry.
Zayden så opp på oss.
"Bare fortell dem det du" sa Zayn.
"Ilyas(arabisk form av Elias)" sa Zayden.
"Hvem kom på navnet?" spurte Eleanor.
"Det var Zayden som bestemte, Det sto mellom det og et annet og Zayn og jeg ble ikke enige så da fikk ZJ bestemme" sa jeg.
"Hvem vil ha pizza?" spurte Zayn.
"Jeg" ropte alle sammen.
Alle gikk inn på kjøkkenet og satte seg rundt bordet. Bordet var dekket med hvit duk og blå pynt. Zayn hadde satt pizzaeskene på bordet så det var bare å forsyne seg. Det ble stile rundt bordet mens alle spiste.
Etter pizzaen var det tid for kake. Zayn hentet kaken og bar den bort til Zayden. Kaken var av sjokolade, dekket med fondant. På toppen hadde Zayn tegnet Batman og Spiderman. Zayden blåste ut lysene og fikk det første stykket.
"God kake" sa Niall.
"Enig" sa et kor av stemmer.
Zayden spiste opp kakestykket sitt og så på Zayn.
"Kan du sette opp trampolinen nå pappa?" ba han.
Zayn nikket. Zayden løp ut i hagen. Zayn og Liam bar esken ut og tok ut delene. De andre barna kom etter. Zayn og Liam klarte å sette opp trampolinen og ikke lenge etter, hoppet alle barna. Zayn kom bort til meg og la armene rundt meg.
"Jeg elsker deg" sa han og kysset meg mykt på munnen.
da kom endelig epilogen, jeg er lei for at det har tatt så lang tid, men jeg har ikke kommet på noe å skrive. komenter gjerne hva dere syns. jeg har begynt på en ny historie og vil gjerne at dere tar en titt. historien heter Who Is He? dere finner den på profilen mi. jeg blir kjempeglad om dere vil lese den
YOU ARE READING
Big brother?
FanfictionHandler om Alexia som finner ut at en i One Direction er broren hennes, hun blir forelsket i en av dem, hvem?