Part 3

1.5K 182 24
                                    

Kau berganjak ke belakang kerana terlalu nervous. Jimin dan Yoongi menghampiri kau dan kau memaksa otak kau untuk berfungsi pada waktu ini kerana kau terlalu terkejut. Sekarang Jimin dan Yoongi betul betul di depan kau. 

"______, kan?"

Kau tergamam kerana dia tahu nama kau dan kau kemudian melirik ke arah Yoongi yang menggaru kepala itu. Sah! mesti ni kerja Yoongi! ish!

"ya, tu.. nama saya.." ucap kau sepatah demi sepatah kerana terlalu nervous tahap dewa lalu kau menelan air liur kelat dan kau memandang Jimin yang seperti mencari kata-kata.

"alahai.. tadi bukan beriya lagi, ni dah depan mata. cakap aje- aduh!" Yoongi memegang perutnya yang disiku buas dan ganas oleh Jimin. Jimin mengukirkan senyuman kepada kau. kau terkedu. handsomenya....

"hmm.. ada ape ye nak jumpa saya..? saya nak cepat ni.. um," kata kau kepada Jimin. Betul, kau betul betul nak cepat kerana ingin bertemu dengan Mina yang bertugas di perpustakaan pada hari ini. 

"oh, awak nak cepat ke? em.. saya nak mintak maaf kat awak," ucapan maaf Jimin membuatkan kau pelik. kau menggaru kepala sambil membuat muka confused.

"kenapa mintak maaf ni? ni baru first time kita berbual," ujar kau kepada Jimin lalu kau melemparkan senyuman tipis kerana terlalu nervous. siapa je yang tak nervous bila berbual dengan crush,kan? eleh.. 

"um.. sebab Jihyo.." 

kau terdiam tatkala Jimin menyebut nama Jihyo merangkap girlfriend nya. 

"______?"

kau memandang Jimin.

"oh, hmm gwaenchana! memang salah saya sebab jalan tengok tempat lain... um, kasut dia kotor sangat ke?" tanya kau kepada Jimin sambil membuat wajah gusar. Jimin memandang kau sambil meraup rambut ke belakang. kau cair....

"um tak sangat.. ala dia tu kecoh je lebih, setakat kasut je ape la sangat.. esok lusa baik la dia tu.. don't worry la," mendengarkan kata-kata Jimin membuatkan kau sedikit sebanyak berasa lega. 

"betul ni?" tanya kau lagi meminta kepastian.

"betul," Jimin mengukirkan senyuman. 

"okay.. um.. klau takde ape lagi, may I go now..?" pinta kau sambil memandang Jimin dan Yoongi. sebenarnya kau mahu bla dari situ secepat mungkin. jantung kau berasa nak tercabut! 

"oh, boleh-boleh.. ah! by the way, my name is Park Jimin," Jimin memperkenalkan dirinya kepada kau sambil menghulurkan tangan tanda ingin berjabat tangan. kau terkedu pada mulanya lalu kau menyambut huluran tangan Jimin. 

"nice to met you, Jimin.." kata kau sambil tersenyum. "oh, nama saya-" kata-kata kau dipotong oleh Jimin dan membuatkan kau tergamam dan terkejut. Yoongi juga terkejut.

"nama awak, ______, kan?" 

kau tersenyum tipis lalu memandang Jimin dengan pandangan how-do-you-know-my-full-name?

"a- awak tahu nama panjang saya?"

"kau tahu nama panjang dia?"

tanya kau dan Yoongi serentak kepada Jimin yang membuat muka selamba itu.

"ya, saya tahu nama panjang awak... okay, saya pergi dulu... jom, Yoongi. nanti waktu rehat abis lak kang," ungkap Jimin sambil merangkul leher Yoongi. 

"oh.. okay.." jawab kau sambil membuat muka confused lalu kau terus beredar dari situ. ops, pembetulan... kau LARI dengan laju ke arah perpustakaan.

-

"MWO?! SERIUS?!" 

"shh!! senyap sikit! sini bukan tempat nk buat bising!" marah Puan Bang terhadap Mina yang tiba tiba menjerit. 

[ ✔ ]  ❝ Crush ❞ yoonmin.Where stories live. Discover now