part 9

1.2K 161 52
                                    

Kau mula membuka mata. Terang. Kau melihat sekeliling dan baru kau perasan yang kau berada di hospital tika ini. Kau cuba untuk bangun tetapi kepala kau berasa berdenyut lalu kau mengeluh. Kau menyentuh sesuatu yang membaluti kepala kau itu. Kain kasa.

"Dah bangun?"

Kau memandang ke arah gerangan suara itu. Kau bagaikan mahu menangis.

"Oppa.. Oppa..!" Pantas Sungjae mengatur langkah ke arah katil kau dan memeluk kau erat. "Oppa! _________ takut!" Ujar kau, tersedu sedan.

"Shh.. Gwaenchana.. Oppa ada ni, hah! Dah, jangan nangis," Sungjae memenangkan kau yang menangis itu.


*********

"Ahh! Sakit ah babun!"

Jackson berhenti daripada menyapu ubat antiseptik disiku Yoongi. Dia mengeluh berat.

"Kalau sakit, hah nah! Kau sapu ah sendiri!" Jackson lantas meletakkan ubat antiseptik di atas dulang yang disediakan oleh pihak hospital.

"Macam mana aku nak sapu sendiri, gila!" Jerkah Yoongi terhadap Jackson.

"Aku nak tolong tak kasi!"

"Memang la tak kasi! Sebab kau tu bukan nurse! Yang kau memandai volunteer nak bersihkan luka aku, apesal?!" Soal Yoongi kepada Jackson.

Jackson mula mengukirkan senyuman penuh makna. "Sebab aku nak tanya kau 3 soalan. Sebenarnya banyak aku nak tanya, tapi aku rangka balik. So dapat la 3 soalan!" Ujar Jackson sambil tersengih.

"Kau ni pancing je lebih! Hah, apa soalannya?" Tanya Yoongi sambil meniup luka disikunya itu.

Kedengaran Jackson berdehem dehem lalu dia mengambil gunting dan dipegang bak mikrofon. Kening Yoongi terangkat sebelah. Dah kenapa pulak budak ni? Lahaii~

"Engkau dah kenapa?"

"Aku jadi wartawan jap. Okay, aku tanya ni... Kau kena jawab dengan jujur. Ni kira macam truth or dare ah, tapi tak main dare.. Kita main truth," ujar Jackson sambil kening diangkat-angkat.

"Ceh apa apa la... Cepat la! Soalan! Aku tak sabar nak jawab ni!" Ungkap Yoongi dengan penuh semangat.

"Macam mana kau tahu __________ kat blok A?"

Yoongi terdiam. Wajah Jackson dipandang sekilas lalu air liur ditelan pahit. Takkan nak bagitahu yang dia selalu lepak situ? Habis kantoi nanti di mana dia sering menghilangkan diri.

"Oi.. Aku tengah interview kau ni... Jawab ah,"

Yoongi memandang Jackson dengan pandangan bengang. "Aish! Ikut gerak hati aku... Hah ikut gerak hati aku!" Balas Yoongi sambil membaling kapas yang digunakan untuk membersihkan lukanya kepada Jackson. Pantas Jackson mengelak.

"Kau pikir ni 'jodoh kuat' punya cerita ke gila? Kepala bana kau ah! Cakap ah betul-betul!" Kata Jackson kepada Yoongi.

"Bebetul la wei, sumpah aku janji aku tutup mulut! Ala, ________ bagi aku dah macam kembar... Tapi lain mak lain bapak hahahahahaha. Bagi tahu jelah," desak Jackson dengan tegas kali ini. Yoongi mengeluh.

"Blok A tu... Itu... Tu.."

"Amende?!"

"port aku! Aku selalu pergi sana bila aku fly! Hah puas hati!" Jelas Yoongi kepada Jackson.

"Macam nilah kawan! Senyap senyap je kau kan?! Takpe takpe..."

"Okay lain kali aku ajak la kau!"

[ ✔ ]  ❝ Crush ❞ yoonmin.Where stories live. Discover now