"Kau takpayah la jumpa Momo..."
Kau memandang Yoongi yang duduk di atas katil bilik rawatan itu sambil mengurut pangkal hidungnya.
"Aku kena jugak, aku nak tanya kenapa dia jadikan aku orang tengah.." Ujar kau tidak berpuas hati.
Yoongi berhenti daripada mengurut pangkal hidungnya lalu dia memandang kau dengan pandangan geram.
"Kau ni degil la!" Teriak Yoongi kepada kau. "Kan aku dah cakap tadi, Momo tu bukan sebarangan orang, kan dibuatnya kau masuk perangkap dia macam mana? Eh aku kenal la Momo macam mana.. Dia licik kot.. Actually, Jimin dah tahu pun pasal Momo tu sebab dia couple dengan Jihyo." Cerita Yoongi panjang lebar kepada kau dan membuatkan kau terkedu.
Wait? Apa? Jimin dah tahu? Kau memandang Yoongi. "Jimin... Tahu?"
Yoongi angguk sambil memandang kau. "Dia tahu Momo sukakan dia sebab tu dia amik keputusan couple dengan Jihyo, even dia tak suka..."
"Kenapa dia buat macam tu? Kenapa dia mainkan perasaan orang? Di tak tahu ke yang hati perempuan ni lembut? Dia tak sedar ke yang dia dah lukakan hati 2 orang perempuan..?" Soal kau bertubi-tubi kepada Yoongi. Yoongi hanya membuat wajah blur. "Aku nak jumpa Jimin.." Ungkap kau sebelum tiba-tiba lengan kau ditarik.
"Kau nak buat apa jumpa Jimin?"
Kau memandang Yoongi. "Aku nak... Brainwash dia..." Ujar kau lalu menepis lembut tangan Yoongi.
"Yah! Aku ikut!" Yoongi pantas mengekori kau.
×××
"Jiminn! Ada orang nak jumpa!"
Kau mendengar suara Jimin menyahut lalu kau nampak dia menapak keluar kelas. Kau dan dia bertentang mata tetapi dalam mood yang berbeza;kau bengang manakala Jimin gembira.
"(y/n)..." Ucap Jimin lalu berjalan ke arah kau sebelum kau tiba-tiba...
Pang!
"Seronok?"
Pantas Jimin memandang kau sambil tangan memegang pipinya yang terasa perit dek terkena penangan kau. "Seronok? Seronok apa?! Sakit la!" Tengking Jimin kepada kau.
Kau tersenyum sinis. "Itu baru sakit luar! Belum lagi dalam!" Tukas kau dan membuatkan Jimin keliru.
"Apa awak merapu ni?" Soal Jimin kepada kau.
"Aku merapu? Ani.. Aku tak merapu, meraban ke merepek ke no! Langsung tak! Sekarang ni aku nak tanya kat kau.. Sakit tak?"
"Sakitlah!"
Kau ketawa sinis. "Oh.. Sakit? Kau pernah tak pikir pasal perasaan yeoja yang kau dah sakitkan dan kecewakan tu? Jihyo? Momo? Lepastu siapa mangsa kau yang baru? Aku...? Aku takde apa apa hubungan dengan kau pun dah sakit hati!" Herdik kau kepada Jimin. "Yah, namja macam kau ni, taklayak dibuat namjachin! Aku menyesal sebab buangkan masa aku dengan sukakan kau!" Sambung kau lagi lalu berlalu pergi daripada situ.
"(y/n)!"
Kau hanya mengendahkan panggilan Jimin itu lantas kau terus berjalan. Apabila kau sudah lagi tidak mendengar suara Jimin, kau berhenti daripada berjalan dan air mata kau tahan sejak tadi akhirnya tumpah membasahi pipi kau. Kau menangis semahu-mahunya sebelum tiba-tiba kau dipeluk oleh seseorang.
"Kau okay?"
Pantas kau membalas pelukan namja itu.
"Yoongi..."
YOU ARE READING
[ ✔ ] ❝ Crush ❞ yoonmin.
Short Story+ Antara Jimin dan Yoongi? Nak tahu siapa yang bakal kau pilih? kau kena la baca ©kentangfab 2016 #69 in Short Story [170514]