"Geng."
Serentak Jackson dan Yoongi menoleh ke belakang. Kelihatan Mina sedang menongkat dagu sambil memutarkan pensil mekanikalnya.
"After school, lawat _____ jom?" Ajak Mina sambil memandang Yoongi dan Jackson bergilir-gilir.
"Aaa... Aku busy," balas Yoongi dengan cepat dan membuatkan Jackson serta Mina memandangnya dengan pandangan pelik.
"Kau busy apa? Aku tengok free je siap ada tu hah kat muka tu apa? Busy la sangat." Perli Mina.
"Pompuan kau dengar sini, bila aku kata aku busy, maknanya aku memang busy gila. Ada masa aku singgah ah." Kata Yoongi lalu kembali memandang depan.
"Eleh... Sebenarnya dia malu nak jumpa ______ sebab muka dia calar balar. Saja je buat alasan."
Pantas Yoongi memberikan pandangan tajam buat Jackson yang mula tersengih itu. Memang mulut tiada insurans punya orang!
"Kau nampak ni? Kang ada hinggap kat muka kau kang!" Ugut Yoongi sambil menunjukkan penumbuknya. Pantas Jackson mengangkat tangan tanda mengaku kalah.
"Bukan la, aku memang busy... Aku kena teman parents aku jenguk abang aku kat military.. Ah! Bapak bosan!" Ungkap Yoongi sambil mendengus.
"Weh, Yoongi."
"Apa?"
"Kalau kau dapat balik awal, lawat la _________ kang _________ kecik hati pulak."
Yoongi menjeling Mina.
"Apahal dia nak kecik hati? Aku ni siapa? Kawan je, bukan... Namjachin." Yoongi terdiam. "Ah.. Tengok la nanti...."
**********
"Mina, wasseo!"
kau memandang ke arah pintu, kelihatan Mina dan Jackson sedang melangkah masuk ke dalam wad kau. Kau tersenyum girang.
"Mina, Jackson..."
"oit, amacam? dah rasa sihat? weh, aku rindu kau lah! dalam kelas tadi krik krik krik je doh," cerita Mina sambil mencebik. Kau ketawa melihat reaksi Mina.
"alah kecoh la kau Mina. oh ya, bila kau boleh discharge ni?" soal Jackson kepada kau.
"hmmm, doktor kata harini dah boleh.."
"haa bagus! esok kau boleh sekolah la kan?"
"eum aku tak sure lagi, sebab kepala aku pun still berdenyut-denyut. kalau takde apa, aku pergi la sekolah."
YOU ARE READING
[ ✔ ] ❝ Crush ❞ yoonmin.
Short Story+ Antara Jimin dan Yoongi? Nak tahu siapa yang bakal kau pilih? kau kena la baca ©kentangfab 2016 #69 in Short Story [170514]