Evert

428 19 1
                                    

               

Evert werd wakker met barstende hoofdpijn. Het was alsof zijn hart luid in zijn schedel aan het bonzen was. Hij deed zijn ogen open en keek verschrikt om zich heen. Lag hij in een ziekenhuis ? Wat was er gebeurd ?  Hij was op slag klaarwakker en zocht naar het belletje om een verpleegster te roepen. Hij moest en zou antwoorden hebben.

De verpleegster kwam snel binnen, constateerde zijn klaarwakkere toestand en meldde Evert dat ze een dokter zou halen. Na vijf lange minuten kwam de dokter binnen.

"Hoe voelt u zich ?" waren zijn eerste woorden.

"Verschrikkelijke hoofdpijn", reageerde Evert, "maar vertel me liever hoe ik hier geraakt ben."

De dokter lichtte Evert in over de aanslag op hun team en toen daagde het weer bij Evert. Hij herinnerde zich inderdaad nog dat hij het gsm toestel naar het raam had gegooid en dat het opeens explodeerde maar alles daarna was als een zwart gat.

Toen dacht hij opeens aan de anderen, "Hoe gaat het met Bram en Lieselotte ?", vroeg hij bezorgd, "ze zijn toch niet ..."

De dokter glimlachte even :"maak u maar geen zorgen, iedereen is er al bij al nog goed uitgekomen. U hebt alleszins hele lieve collega's, eentje ervan, een blonde, mooie vrouw is elke avond naast uw bed komen zitten en heeft urenlang tegen u gepraat, ik weet niet of u er iets van gemerkt hebt."

Evert wist natuurlijk dadelijk dat  het om Fenna ging en een warm gevoel maakte zich van hem meester. Ook al had hij in het begin een hekel aan haar eigenwijze manier van werken, nu waardeerde hij zijn collega en intussen ook beste vriendin, enorm.

Hij kon zich een leven zonder haar niet meer voorstellen en afgaande op het feit dat ze elke avond aan zijn ziekenhuisbed had gezeten, moest zij zich ook wel zo voelen.

Evert hoopte maar dat het snel avond werd en Fenna hem kwam bezoeken.

De dokter controleerde de bloeddruk, de hartslag en de heling van de wonden zei tevreden dat alles goed genas. Hij nam afscheid en verliet toen de kamer.

Evert voelde zich na zijn bezoekje nog erg moe en besloot slaap te vatten. Het was al voorbij 19u 's avonds toen hij terug wakker werd. Hij keek naar de lege stoel naast zijn bed en voelde meteen een steek van ontgoocheling. Fenna was er niet, zou ze vanavond niet langs komen ? 

En dan opeens zwaaide de deur open en daar stond ze dan. Evert straalde meteen als hij Fenna zag :"daar ben je dan, wat zie je er goed uit".

Fenna lachte zijn compliment snel weg : "nog wat last van je hersenschudding zeker ?"

Niettemin was ze zo verheugd om haar goede vriend wakker te zien, dat ze hem spontaan omhelsde. "Ik heb je zoveel te vertellen," fluisterde ze in zijn oor.

"Ik heb alle tijd," grijnsde hij.

Fenna schudde haar hoofd "nu nog niet, je moet eerst weer beter worden, ik wil je nu niet lastig vallen met dingen die op het bureau gebeuren."

Ineens had ze zich immers bedacht dat Evert het niet zou goedkeuren dat ze een koppel vormde met hun gemeenschappelijke baas. 

"Het enige dat ik je ga vertellen, is dat we een nieuwe baas hebben. Zijn naam is Pieter Verhoeven en het is echt een droomvent."

"Ik ben benieuwd" zei Evert, van die hele uitleg was het woordje 'droomvent' blijven steken en hij voelde een steek van jaloezie. Waarom voelde hij zich ineens zo, hij was toch niet verliefd op Fenna en hij was zeker niet van plan om het te worden. Hun leven was al ingewikkeld genoeg.

Moordvrouw : wat gebeurde er na de explosie ? (seizoen 5)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu