'Lotte, naar beneden komen onmiddellijk!' Lotte rent met 2 treden per stap de trap af. Als haar stiefmoeder boos is kun je maar beter luisteren. 'Wat is er?' vraagt ze zo voorzichtig mogelijk. 'Wie zijn dit?' vraagt stiefmoeder boos. Ik loop mee naar de deur. 'Hoi, Lotte, kun je spelen?', vraagt een klein meisje aan de deur. 'O, ja, toe mag het?', smeekt Lotte naar haar stiefmoeder. 'Ik heb een bal, we kunnen voetballen!', zegt een lage jongensstem. 'Hé Bart, jij ook hier, ik had je nog niet gezien', zegt Lotte, 'Alsjeblieft mam, heel eventjes maar, ik ben zo weer terug.' 'Buiten spelen???!! ik dacht dat ik je goed had opgevoed, van buiten spelen wordt je vies. Jij denkt toch niet dat ik je zomaar naar buiten laat gaan!!', schreeuwt stiefmoeder. 'Maar mam.....' 'Naar je kamer onmiddellijk! En jullie', ze wijst naar Bart en Jolien, 'Zoek maar een ander, Lotte mag toch niet naar buiten.' Woedend stampt Lotte de trap op. Hoe durft ze haar zo af te laten gaan bij haar vrienden. Waarom zij..... ze heeft toch niks verkeerd gedaan. Ze stampt haar kamer in, en ploft halfhuilend op haar bed. 'Wat heb ik verkeerd gedaan!' snikt ze. Als ze weer een beetje rustig is denkt ze na. Ik moet een plan bedenken; denkt Lotte, ik klim uit het raam, en dan ga ik via de regenpijp naar beneden. Ze moet er niet aan denken wat er zal gebeuren als haar stiefmoeder haar betrapt. Nee, dat wordt het niet. Met een zucht laat ze zich languit achterover vallen op haar bed. De komende tijd zal ze gewoon normaal proberen te doen. Maar dit laat ze echt niet op zich zitten. Vanbinnen is ze nog steeds woedend.
..............................................................................................................................................................
Sorry voor het korte hoofdstuk. Ik moet naar school. Ik schrijf snel weer
verder (hopelijk).
-xxx- mimi;)
JE LEEST
zoektocht
AventureLotte woont bij haar stiefmoeder. Ze is erg streng en Lotte mag niks. Ze mag niet buiten spelen, want dan wordt ze vies. Ze mag niet alleen naar school fietsen want dan gaat ze misschien spijbelen. En ze eten nóóóóóóit patat, want dan krijg je vieze...