Bab 31

250 10 0
                                    

Kami tiba di KLIA malam itu. Aku gembira dapat menghirup udara segar Malaysia setelah tiga tahun menetap di Korea. Mesti semua tertanya kenapa aku pilih Luhan? Sebenarnya ...

FLASHBACK

'Kimie.'

Ummi duduk di sebelah aku dan mengambil tangan aku.

'Nah. Muhaimin suruh ummi beri ini dekat kamu.'

Ummi menghulurkan tiket penerbangan ke Korea.

'Apa ni ummi?'

'Ummi faham perasaan kamu. Kamu tak pernah mencintai Muhaimin kan?'

Aku memandang wajah ummi. Jelas wajah ummi menunjukkan dia sangat kecewa.

'Tapi ummi ... Kimie dah mula terima Ustaz Min ...'

'Dia tak mahu kamu kecewa. Dia dah redha dengan segala keputusan yang dia buat. Dia minta ummi datang bagitahu dekat kamu yang dia tak nak kahwin dengan kamu. Dia suruh ummi batalkan semua ni.'

'Tapi abah-'

'Abah dah tahu semuanya dari mula Kimie. Muhaimin bagitahu semuanya dekat abah. Luhan tu ... Anak yang baik. Abah yakin dia boleh jaga Kimie macam mana abah jaga Kimie.'

Abah muncul di muka pintu.

'Tapi ... Ustaz Min macam mana?'

'Tak apa ... Dia okey.'

Aku secara spontan memeluk tubuh ummi. Ya, aku rindu akan pelukan hangat seorang ibu yang memahami aku.

'Terima kasih ummi. Terima kasih!'

Petang itu, aku terus ke KLIA untuk naik pesawat ke Korea.

'Looking for me huh?'

Aku menoleh ke belakang.

'Saranghaeyo, Kim Irene Zalikha.'

Encik Kim dan adik Kim Luhan, Sarang sedang berdiri di belakangnya.

'Abah told me everything. I brought appa and Sarang along to meet him.'

Aku tak tahu kenapa aku menangis.

'You are not happy with that?'

'Idiot! Shit! Damn! What are you doing? You should do this from the first day we met!'
---------------------------------------------
"I laughed so hard you know?"

"Yeah ... I'm happy to know that you're my husband and the father for our son. Aril, are you happy to meet Tok Abah and Paklong?"

"Ne!"

Aku menarik bagasi dan terlanggar bahu seseorang. Aku meraung kesakitan.

"Aduh sakit. Maaf maaf."

"Are you okay?"

Kim Luhan memandang aku dan terkedu.

"Waeyo?"

Oversea Ler Kiter ...Where stories live. Discover now