De laatste dag

109 8 0
                                    

Bij Raya
De week ging rap voorbij. Morgen vertrek ik. We hebben heel veel lol gehad: eerst R6, dagje pretpark, film-namiddag, spelletjesdag,... Vandaag is het alleen Ross en ik. Het was middag en Ross en ik zaten aan de vijver in het park.
'Niet te geloven dat je morgen al weggaat.'

'Ik weet het. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil naar mijn echte familie maar ik wil jullie niet kwijt. En als ik blijf dan zie ik mijn echte familie niet meer. Ik twijfel zo hard.'

'Ga naar je familie. Je kan ons altijd bezoeken.'

'Weet ik, maar jij... Ik wil je niet kwijt en ik weet niet of ik ooit terugkom. Het is een wilde roedel, die haten de stad, mensen,...' Aan Ross te zien wist hij niet wat hij moet zeggen. Het was een tijdje stil toen Ross een sms kreeg.
'Kom je mee?'

'Naar waar gaan we? En wie stuurde je?'

'Naar huis en niemand.' Ik vond het raar, maar 1 ding is zeker, het gaat om een verrassing. We kwamen thuis aan en Rydel kwam op ons afgelopen.
'Sorry dat ik jullie date verstoorde maar we hebben nog een verrassing voor Raya.'

'Wat is het? Want ik weet echt niet meer wat ik nu nog allemaal krijg na al jullie verrassingen.'

'Gewoon... wat afscheidscadeautjes, iets wat je altijd aan ons doet denken.' zei Rydel.

'Met of zonder cadeaus, ik zal jullie nooit vergeten.' Niet veel later zaten we met z'n allen in de zetel. Iedereen had een pakje vast behalve Ross. Ik vond het een beetje raar. Ik heb echt geen idee wat het allemaal is. Bij Rydel was het een zak, waarschijnlijk iets van kleren, bij Riker was het iets kleins,... Ik weet niet met wie ik moet beginnen.
'Hier dit is van ons allemaal.' zei mam. Het was een fotoalbum. Ik bladerde erin, zoveel leuke herinneringen.
'Dit is geweldig. Dank jullie allemaal.'

'Graag gedaan en nu mijn cadeau.' zei Riker en gaf me een klein doosje. Ik deed het open, er zat een goud armbandje in, er hing een koptelefoon en het logo van R5 aan.
'Dank je Riker! Het is super mooi!' zei ik en gaf Riker een knuffel.
'NU DAT VAN ONS!!!' riep en Ryland en Rocky in koor waardoor ik in de lach schoot. Ik begon nog harder te lachen toen ze mijn cadeau gaven. Het was een wolvenknuffel die een T-shirt aanhad van R5.
'De wolf was mijn idee.' zei Ryland.

'Van mij di T-shirt.' zei Rocky.

'Dank je.' zei ik. 'Alsof ik dat ben.' Iedereen schoot in de lach.

'Dit is mijn cadeau maar eerst heb ik Ross nodig.' zei Rydel en ging dan samen met Ross naar boven. Na een tijdje kwamen ze terug naar beneden.
'Raya, doe je ogen toe en je armen naar boven.' Ik deed wat hij zei.

'Wat is dit?'

'Rydel haar cadeau.' zei Ross. Ik voelde dat er een trui over mijn hoofd werd getrokken.

'Je mag kijken.' zei Rydel. 'Oh wat zijn jullie schattig! Kom kijken in de spiegel.' Ross en ik stonden in de gang voor de spiegel, Rydel stond achter ons met nog een spiegel, zo konden we zien wat op de achterkant stond.

' Ross en ik stonden in de gang voor de spiegel, Rydel stond achter ons met nog een spiegel, zo konden we zien wat op de achterkant stond

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Romeo & Juliet.' zei ik lachend. 'Dank je Delly.'

'Graag gedaan.' Ik staarde naar mij en Ross in de spiegel en denk terug aan alle momenten. Er liepen een paar tranen over m'n wangen.
'Gaat het?' vroeg Ross.

'Ik wil ... eventjes alleen zijn.' zei ik en ging naar mijn kamer en begon dan te tekenen.

Bij Ross
Raya is huilend naar boven gerend. Ik snap denk ik waarom. Ik weet niet of ik naar haar toe moet gaan of niet. Ik moet haar cadeau afgeven. Ik zat nu op mijn kamer met haar cadeau in handen. Ik hoop dat ze het mooi vindt.
'Ross...' Raya kwam binnen.

'Hey gaat het?' Ze knikte alleen.

'Raya, ik heb ook nog een cadeau.' zei ik en gaf haar mijn cadeau. Het was een ketting waar een "R", een "❤️" en een "🎤" aanhing. Ik heb dezelfde maar ipv een microfoon was het een wolf.

 Ik heb dezelfde maar ipv een microfoon was het een wolf

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ze deed het open

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ze deed het open. 'Oh Ross, dit is prachtig.'

'Ik heb dezelfde.' zei ik en mijn ketting vanonder mijn trui. Ze lachte. Ik nam haar ketting een deed het rond haar hals. Er liep een traan over haar wang.
'Niet te geloven dat ik morgen al wegga. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil meegaan maar ook weer niet...' zei ze al huilend.

'Waarom is dit zo moeilijk? Waarom ben ik een wolf? Ik wil dit niet, help me!' Ik nam haar in mijn armen. Ik weet niet echt wat ik moet zeggen of doen.

'Het komt wel goed.' fluisterde ik. 'Ik ben er voor je. Ik zal er altijd voor je zijn en ik zal altijd van je houden, waar je ook bent...'

'Ik hou ook van jou Ross.' zei ze zacht.

Bij Raya
Het was avond en Ross en ik zaten voor de zoveelste keer naar "Romeo & Juliet" te kijken. Dit zal misschien de allerlaatste keer zijn. Ik ga iedereen zo hard missen. Ik hoop wel dat de roedel meevalt, dat ze niet zo streng zijn. Met mij erbij geteld zijn we met 7: ik, mijn mama "Ceri", de leider - mijn stiefvader "Alric", mijn nicht ''Kaat'', mijn stiefbroer ''Rhydian'' en nog 2 wolfbloods ''Jana'' en ''Maddy''. Kaat had alles verteld en het is blijkbaar echt een wilde roedel. Ik denk dat ik Ross nooit meer ga zien, ik mis hem nu al.
'Ross, wat als ik je nooit meer zie?' zei ik ineens.

'Hoe bedoel je?'

'Wat ik zei, ik ben bang dat ik je nooit meer ga zien.'

'Je zal me denk ik nog eens zien.'

'Ik weet het niet, ik ben bang om je te verliezen.'

'Je moet niet weggaan, je kan blijven.'

'Weet ik maar ik moet dit doen. Als ik hier blijf zie ik mijn echte familie nooit meer en als ik meega zie ik ze wel en misschien jullie ook nog eens.'

'Ik hoop dat je het goed gaat hebben bij je familie.' zei hij en gaf een knuffel en een kus.
'Ik hoop het ook.' dacht ik. En met die gedachten viel ik in Ross zijn armen in slaap.

My New familyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu