Bij Ross
Ik zat op mijn kamer te wachten op Raya. Ik vraag me af wie die vrouw is. Na een tijdje hoorde ik iemand naar boven komen.
'Raya?' Ik liep mijn kamer uit en zag Raya haar kamer inlopen.
'Raya, wat is er?' zei ik. Raya was helemaal van streek.'Vrouw... Mama... Weggaan...' zei ze al huilend. Ik zette me naast haar neer op bed en trok haar naar me toe.
'Vertel rustig wat er is.' Ze keek me aan en begon rustig alles te vertellen.
'Die vrouw is blijkbaar mijn moeder.''Je ouders waren toch dood?'
'Blijkbaar niet. Mijn mama is nu lid van een wilde roedel en ze wilt nu graag dat ik met hun meega. Ze gaan volgende week verder trekken.'
'Je blijft hier toch?' Raya keek naar beneden en barste in tranen uit.
'Ik... Weet het... Niet...' zei ze snikkend.
'Waarom zou je nu meegaan? Je bent niet wild en je thuis is hier, bij ons. Bij mij.' Dat laatste zei ik wat stiller. Ze mag niet weggaan. Ik wil niet nog iemand verliezen. Ik voelde me boos, blij, bang en verdrietig. Dit moment doet me denken aan mijn ex Alice. Ze wou graag actrice worden. Ze kreeg een rol maar dat was voor een film in Europa. Ik wist hier niks van. Ze had me een brief geschreven waar alles instond, ook dat ze het uitmaakte.
'Waarom zou ik weggaan? Het is mijn echte familie. Ze hebben me overal gezocht. Ik mis het echt om "wolf" te zijn en nu kan dat, maar ik wil jullie niet kwijt.
'Dan blijf je toch!'
'Het is wel mijn echte familie. Begrijp dat aub.'
'Wij zijn nu je familie! Zijn wij niet goed genoeg misschien?!!' riep ik boos.
'Jullie zijn geweldig maar...'
'Maar wat?! En hoe zit dan met ons?!'
'Ik weet het niet...' Ik liep boos weg. Ik hoorde dat ze me riep maar ik wil nu met rust gelaten worden.
Bij Raya
Ross liep boos weg en ik snap een beetje waarom. Maar het gaat om mijn echte familie. Ik wil niet weg maar ze hebben me overal gezocht. Ik wist niet eens dat ik een nichtje had. Ik weet niet wat ik moet doen.'Raya gaat het?' Rydel kwam mijn kamer in.
'Niet echt...''Weet jij waarom Ross zo boos is?'
'Ross en ik hebben ruzie. Die vrouw die hier was is mijn echte mama en ze wilt graag dat ik meega met haar en haar nieuwe roedel en Ross wilt het niet begrijpen dar het om mijn echte familie gaat.'
'Je twijfelt zeker of je hier gaat blijven of meegaat?'
'Ik weet niet wat ik moet doen. Jullie zijn geweldig maar...'
'Als ik jou was zou ik meegaan. Je familie is het belangrijkste wat er is of niet soms? En je kan ons altijd bezoeken als je wilt.'
'Je hebt gelijk maar Ross...?'
'Hij houdt veel van jou en wilt je niet verliezen. Ik weet niet of ik dat maag vertellen maar zijn ex wou graag actrice worden en zr kreeg een rol voor een film in Europa. Ze heeft niks tegen Ross gezegd en ze is gewoon vertrokken. Een week later kreeg Ross een brief waarin alles instond en dat ze het wilt uitmaken. Misschien denkt hij dat nu hetzelfde zou gebeuren.' zei Rydel. Nu begrijp ik het echt waarom Ross zou boos is. Ik zou het niet uitmaken. Ik zou dat misschien doen als ik weet dat ik hem nooit maar zou zien. Maar dat zou ik niet durven.
'Zoiets zou ik nooit doen. Anders zou ik het nu nog niet gezegd hebben.'
'Weet ik. Het komt wel goed. En als je gaat hoop ik dat je het goed gaat hebben bij je familie.'
'Dank je. Jullie zijn zeker nog familie van mij. Jullie horen bij mijn roedel.' zei ik en gaf Rydel een knuffel. Rydel heeft gelijk. Ik moet meegaan. Maar wat dan met Ross?
JE LEEST
My New family
FanfictionRaya, wilt maar 1 ding en dat is een familie maar dat gaat niet zo gemakkelijk omdat ze ... anders is. Ze draagt een groot geheim met zich mee dat niet mag ontdekt worden. Na zoveel mislukte adopties komt ze terecht bij de familie Lynch. Een super l...