hoofdstuk 4 Expecto patronum!

155 15 3
                                    

"Hey Lion." de vrolijke elf komt aan huppelen. "Goedendag mevrouw Weasley." Zegt hij vrolijk. "Lion je kan gewoon Helena zeggen. Maar goed, heb je wat te eten voor Light. Ik heb haar gevonden aan de randt van het bos.""Tuurlijk heb ik dat. wacht even." Hij loop de keuken verder in.


"hier is wat vlees." hij geeft me een bak. "Dankje. kom je mogen ook kijken bij de wetstijd." Vraag ik hij schud zijn hoofd. "Nee misschien de volgen de keer ik ben heel druk." "Oke, ik zie je. succes." Ik loop de keuken uit met Light op mijn hielen.


"Hier is alvast een stukje." Ik pak een klein stukje uit de bak. "We moeten er zuinig op zijn. We brengen dit naar mijn kamer en dan gaan we naar de grote zaal."zeg ik.

~~~~~~~~~~~

ik til Light op. "Wat ben je toch een schatje." Ze likt mijn wang.

"Hey Helena, a wat een schattig vosje!"Ginny komt aan lopen. "Hey zusje, dit is Light, Light dit is Ginny mijn zusje. Ginny wanneer moeten we weer naar je weet wel?" Vraag ik. "Ik ging net kijken of er iemand was." Lacht ze, samen lopen we naar de kamer van hoge nood.

~~

"Expecto patronum." Roep ik er komt een klein zilver wolkje uit mijn staf. "Probeer het nog eens." Zeg Harry achter me. Ik denk aan mijn familie vrienden en zeg: "Expecto patronum!" Er komt een grote zilveren schim uit mijn staf. "Wat is dat?" Vraagt Ginny verbaast.


Ik kijk naar Harry die met open mond staat te kijken. "Dat is een terzieler." Zegt Luna dromerig. "Het is een zeldzame patronus!" Zegt Hermelien met grote ogen, nu pas zie ik dat iedereen naar me kijkt.


"Deze patronus kan als de spreuk is uit gesproken en de eigenaar zich niet meer concentreert, de patronus blijft tot de eigenaar de spreuk opheft." Legt Hermelien veder uit. Ze heeft gelijk de Terzieler staat nog steets naast me, Light kijkt haar ogen uit naar het grootte wezen.

"je kan de terzieler patronus toch ook oproepen met een naam?" Vraagt Luna, Hermelien knikt. "Dan word jou naam Knight. Dat past mooi bij Light." Zeg ik tegen mijn patronus, hij buigt zijn hoofd en kijkt naar Light die netjes naast hem gaat zitten.

The Pranksters of Hogwarts.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu