Hoofdstuk 5 You can see it for yourself brother

151 15 2
                                    

(Ff een sprong naar de paasvakantie.)

'Fred, George, Helena. Harry heeft jullie hulp nodig.' Roept Ginny 'En waar heeft hij onze hulp dan wel mee nodig?' vragen we alle die tegelijk. 'Hij wil Sirius spreken.' Zegt ze. 'We kijken wel wat we voor hem kunnen doen.

~~~

'He!' ik Fred en George gaan bij Ron Hermelien en Harry zitten. 'Ginny heeft ons over je probleempje vertel' Fred en ik leggen tegelijk onze voeten op tafel waar door een of ander spapeltje folders op de grond vallen. 'Ze zegt dat JE Sirius wilt spreken.'

'Wat?'Zegt Hermelien scherp. 'Ja..' Zegt Harry zacht. 'Ja, ik dacht..' 'doe niet zo idioot.'

'Nu Omber de haren in de gaten houdt en de uilen fouilleert?'

'Nou daar hebben iets op gevonden.' Zegt George breed grijzend.

'We moeten allen voor een afleidingsmanoeuvre zorgen. Het is je misschien opgevallen dat we tijdens de paasvakantie voor weinig op opschudding hebben gezorgd?' Vervolg ik.

'We vroegen ons af wat voor zin het had om jullie vrije tijd te verstoren, geen enkele zin, natuurlijk. En wie weet hadden jullie dan niet goed kunnen studeren voor je examens. Dat is het laatste wat willen.' Fred knikt Schijnheilig naar Hermelien.

'Maar morgen gaan we er vol tegenaan. En als we er toch een stampij gaan maken, waarom zouden we er dan niet gelijk voor zorgen dat Harry met Sirius kan praten.' zegt ik .

'Ja, maar toch. Waar kan Harry met Sirius praten, zelfs als jullie voor een afleidingsmanoeuvre zorgen.' Zegt hermelien. 'De haard van Omber.' Zegt Harry. 'Ben je gek geworden?' 'Nee, volgens mij niet.' 'Hoe wil je trouwens in de kamer van omber komen?' 'Mer het mes van Sirius.' Zegt Harry kalm. 'Pardon?'

'Een jaar geleden gaf Sirius me als kerstcadeau een mes waarmee je ieder slot open krijgt. Dus als Omber de deur zo behekst heeft dat alohomora niet werkt. Dat is vast het geval.'
'Wat vindt jij hier nou van?' Vroeg Hermelien aan Ron. 'Ik weet nie.. Als Harry het wilt, moet hij het doen. Ja toch.'

'Gesproken als een ware vriend en Wemel.' Zegt Fred.

'Nou goed dan. We dachten e over om het morgen toe doen, vlak na de lessen. Omdat de uitwerking maximaal is als er veel mensen op de gangen zijn. We doen het ergens in de oostvleugels, Harry, zo ver mogelijk van haar kamer. Volgens mijn kunnen we je twintig ongestoorde minuten garanderen. Wat denken jullie?' Leg ik uit.

'Minstens.' Antwoord George.
'Wat voor afleidingsmanoeuvre wordt het?' Vraagt Ron.
'Dat zie je van zelf broertje.' Zegt Fred terwijl we opstaan. 'Als je morgenmiddag rond een uur of vijf in de gang van Gregorius de Kruiper bent, teminste.' Lacht George.

The Pranksters of Hogwarts.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu