XX

138 7 0
                                    

vierentwintig uur later...

We volgden de koning de loopplank af. De koning van Niger, zijn vrouw, hun twee dochters en een jongen die op de koning leek stonden te wachtten. Anna liep vlak bij mij. Ze vertrouwde me als enigste. 'Cousin' zei koning Alarik glimlachend.

'Cousin' zei koning Matthew (koning van Niger).

Ze omhelsden elkaar. Zijn dochters keken naar Anna. Ze had zich verstopt achter me. 'Rosa' zei ze zacht, 'wie zijn dat?'

'De familie van de koning' zei ik zacht terug.

Ze knikte. 'Gisele' zei koning Matthew, 'Rose.'

Ik maakte een reverence, 'your majesty.'

'why does she still...' vroeg Valary.

'Because I am not yet the thirtheenth wife of king Alarik so... I am less important.'

'She is right' zei Abigail, 'but you are going to marry uncle Alarik so you don't have to say it anymore.'

Ik glimlachte, 'you are right.'

'Let's go to the palace' zei koning Matthew.

We liepen naar het kasteel. Anna keek veel om zich heen. Ze was nog nooit in het buitenland geweest. Valary en Abigail kwamen opeens naast me lopen. 'Is this your little sister' vroeg Valary.

Ik knikte, 'yeah. That's right, this is Anna.'

'Does she understand English' vroeg Abigail.

'Sometimes she does and sometimes she doesn't.'

'Anna' zei ik.

Ze keek me aan. 'Anna, dit zijn Valary en Abigail.'

Anna knikte en zei: 'en dit zijn de nichtjes van de koning?'

Ik knikte, 'dat klopt.'

'What does she say' vraagt Valary.

'She asked me if you were the nieces from king Alarik.'

Ze knikten. 'And they are your brothers' vroeg Valary terwijl ze kort knikte naar mijn broertjes.

'Yes' zei ik 'that are Michiel en Nicolaas.'

'Where is your elder brother?'

Ik keek om me heen. 'I think he is still on the schip. He likes to be there and he likes to help.'

Ze knikten langzaam. We kwamen bij het paleis. De koningen gingen naar een zitkamer samen met mijn broertjes en de zoon van koning Matthew. De koningin nam ons mee naar haar verblijf. Anna bleef dicht bij mij. De hele middag lang waren we aan het praten. We aten 's avonds met de familie mee. Jonathan was er ook. Hij was stil en luisterde alleen maar. 's Avonds kregen we allemaal een eigen kamer. Ik wel dicht bij die van de koning en mijn familie. Ik zat nu in mijn kamer. Ik lag op bed en keek naar het plafond. Er werd geklopt. 'Come in' zei ik terwijl ik rechtop ging zitten.

Koning Matthew kwam binnen. Ik sprong op en maakte een reverence, 'your majesty.'

'Rose' zei hij 'what did your father for work?'



13th queenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu