Die middag moest ik vertellen wat ik voor een jurk wilde. Valary, Abigail, de koningin, mijn zusje en koningin Caithlyn waren erbij. Wat vrouwen waren mijn maten aan het opmeten. Ik keek via de spiegel naar de rest. Anna speelde met Valary en Abigail. Ze waren haar en beetje aan het kietelen. Er werd geklopt. 'Come in' zei De koningin.
Jonathan kwam binnen. 'Hello sister' zei hij.
'Hey' zei ik.
Hij fronste, 'Roosje. Wat is er mis?'
'Ik... er is niets.'
'Zusje' zei hij 'ik ken jou langer dan vandaag. Ik ken je nu zestien jaar waarin we alles hebben meegemaakt. Wat zit je dwars?'
'Ik weet niet of ik dit kan John' zei ik.
'Dan zeg je nee' zei hij 'dat heb ik je altijd al verteld.'
'Dat is niet zo makkelijk John. Een koning, deze koning, kun je niet weigeren.'
De rest was stil geworden. Anna liep naar mij. 'Rosa' zei ze 'waarom wil je niet?'
'Ik... vader zou hier moeten zijn. Moeder zou hier moeten zijn.'
Anna knikte. 'Maar wij zijn hier toch' zei ze.
'Dat weet ik, maar als vader niet was gestorven zouden wij hier nu niet zijn.'
Jonathan zuchtte, 'waarom ga je nu pas je verstand gebruiken Rosa?'
'Dat deed ik altijd al. Maar het voelt gewoon verkeerd om zonder vader naar het altaar te lopen.'
'Daarvoor heb je mij toch' zei hij.
Ik knikte. 'Weet Alarik dit' vroeg de konignin.
Ik schudde mijn hoofd. 'Nee' zei ik 'hij vroeg Jonathan om toestemming.'
Ze knikte, 'ik kan het hem vertellen als je wilt.'
'Nee' zei ik 'ik moet het maar gewoon ondergaan. Anders doet hij mijn familie iets aan.'
'Mmh' zei ze.
De vrouwen liepen weg. Ik draade me om. 'What were you talking about' vroeg Valary.
'Ehm... I.. don't know if I can do this.'
'Do what' vroeg Abigail, 'marry?'
'Yeah, it feels wrong without my parents here.'
Ze knikten. 'We understand' zei de koningin, 'but you have your brother.'
Ik knikte, 'I know. My family is always by my side.'
'Nee hoor' zei Anna, 'Michiel en Nicolaas zijn er nu niet.'
Ik grinnikte, 'niet letterlijk lieve schat. Maar figuurlijk.'
Ze giechelde, 'grapje.'
Ik gniffelde. De rest van de ochtend overlegden we hoe mijn jurk eruit zou moeten zien. De vrouwen hadden hele goede ideeën voor mijn jurk. Het zou een prinsessenjurk worden met hele grote rok. De mouwen zouden van kant zijn en op het lijfje zouden wat steentjes aangebracht worden.
JE LEEST
13th queen
FantasyRosalinda is zestien wanneer haar vader overlijd. Omdat hij voor de koning werkt in de koninklijke vloot krijgt hij een staatbegrafenis. Rosalinda en haar drie broertjes en zusje zijn daarbij. Hun moeder is al eerder overleden en Rosalinda weet niet...