Ik knikte en gaf iedereen een kus op hun voorhoofd daarna liep ik mee met hem naar Nobel. Hij trok me weer voor zich. Hij reed naar het kasteel. Daar liet hij Thijen Nobel afzadelen. Ik liep met hem mee naar een wit, wat groter kapelletje. Er stond een ronde tafel in. Er stonden ook drie stoelen en overal stond eten op de tafel. De koning knikte goedkeurend. 'Eerst omkleden' zei hij, 'kom.'
Ik liep achter hem aan naar zijn kamer. Hij bracht me een andere jurk.
Ik deed hem aan. Hij kleedde zich ook om. Daarna liepen we weer naar beneden. De koningin zat aan de tafel.
Ze stond op en zei: 'dus weer een nieuwe vrouw Alarik?'
'Ja' zei de koning 'alles is geoorloofd als er maar een nieuwe troonopvolger komt.'
Hij pakte haar hand en gaf er een kus op. Daarna ging hij zitten. De koningin ging ook zitten dus ik ook. De koning wenkte een bediende en liet hem appelcider inschenken. We dronken en aten in stilte. Ik at dan wel niet veel maar het was meer dan genoeg voor mij. 'Ga je ermee akkoord dat ik Rosa als mijn dertiende vrouw kies' vroeg hij 'Gisele?'
'Ik kan niet anders dan ja zeggen. Want je luistert toch niet naar me.'
De koning grijnsde, 'dat klopt. Ik luister niet naar je. Maar wel naar Rosa.'
'Omdat' siste de koningin.
'Omdat ze net iets slimmer is dan jij.'
Ze snoof. Er kwam een man aanrennen. 'Sire' riep hij.
'Ja' zei de koning.
'Uw neef is hier. Hij is net in de haven aangekomen.'
'Hij is wat?! Houd hem even op! Als hij hier eerder is dan dat wij in de hal zijn laat hem dan '
De man boog en rende weg. 'Wij gaan ons omkleden' zei de koning, 'nu.'
We stonden op en liepen achter hem aan het paleis in. Hij liet me meegaan naar zijn kamer. Hij kleedde zich om. Daarna pakte hij weer een jurk voor mij. Het was een lichtblauwe jurk.
Daarna legde hij zijn hand weer op mijn onderrug en begeleide me naar beneden. Hij ijsbeerde heen en weer door de gang. De koningin kwam aanlopen. Ze ging naast me staan. 'Doet hij dit altijd' vroeg ik zacht.
Ze knikte, 'als zijn neef komt wel ja. Gelukkig is het er maar één.'
Er kwam een man aanlopen. Hij had zwarte haren, een blanke huid en grijze ogen. 'I present' zei hij 'the king of Niger.'
De koning bleef stilstaan. Er kwam een man binnen met vier andere mannen en één vrouw en twee jongere meisjes. De vrouw had bruine haren die ingevlochten zaten. De twee meisjes hadden zwarte haren wat in twee vlechten zaten. Ze hadden beide blauwe ogen net als de vrouw. 'Cousin' zei de koning glimlachend.
Ze schudden elkaar de hand. 'How are you' vroeg de man, 'cousin.'
'I'm fine' zei de koning, 'and you?'
'I'm fine too. Did you make your wife...'
'No' zei de koningin, 'he didn't. But he wants to marry another girl. His thirteenth wife.'
'Thirteen wife's Alarik?'
De koning keek zijn vrouw aan, 'you wrote him. Didn't you?'
'Yeah' zei de koningin glimlachend, 'I did. Misschien kan hij je weer bij zinnen brengen. Dertien vrouwen Alarik?! Dertien?!'
'I will talk to you tomorrow.'
'Alarik' zei de man 'can we talk in your office?'
'Of course' zei de koning.
Hij liep voor de man weg. 'All right' zei de koningin 'we are going to my room. Kom Rosa.'
Ik, de vrouw en de twee meisjes liepen achter haar aan naar de kamer waar ik de koningin ontmoette. Het hele gevolg van de koningin was er. Ze stonden op en maakten een reverence. 'Meisjes' zei de koningin 'kunnen jullie thee maken.'
'Ja uwe hoogheid.'
het gevolg liep weg. 'Sit down' zei de koningin.
De twee meisjes gingen op de bank zitten. De koningin ging in haar stoel zitten en de andere vrouw in de stoel ernaast. Ik ging op de andere bank zitten. De meisjes keken van mij naar de koningin. 'Aunt Gisele' zeiden ze tegelijk, 'who is that?'
'That is Rose. She will be the thirteenth wife of my husband.'
De vrouw zuchtte, 'why does he want another women? He has twelfe wifes already.'
De koningin knikte, 'I know. But I can't.... uhm.... uhm...'
'Become pregnant' zei ik.
Ze keek me aan. 'Thank you' zei ze.
Ik glimlachte kort. 'Rose is right' zei de koningin 'I can not become pregnant. Neither of the twelfe wifes.'
'Very sure' vroeg één van de meisjes 'aunt. Maybe uncle Alarik can't make you pregnant.'
'No' zei de koningin 'Alarik send us to bed with his best friend. Exactly at the time when we can become pregnant but nothing happened.'
De twee meisjes knikten. 'So he wants to make you pregnant' zei een meisje.
Ik knikte, 'yes.'
'Rosa' zei de koningin 'how can you understand English?'
'My father teached me. And he teached me how to speak German and a little bit of French.'
'What can't you do?'
'I don't know.'
Er werd geklopt. 'Binnen' zei de koningin.
De koning en de man kwamen binnen. Ik wilde opstaan maar dat leek me niet zo'n goed plan dus bleef ik zitten waar ik zat. 'Rosa' zei de koning 'come here.'
Ik stond op en liep naar hem toe. 'Rosa' zei hij 'I want you to meet my cousin. King of Niger.'
'Your majesty' zei ik met een reverence.
De man knikte kort. 'Alarik' zei de koning van Niger 'shall we hunt?'
'That sounds like the best idea ever.'
Ze liepen weg. 'Sit down Rosa' zei de koningin.
Ik ging weer zitten. De rest van de dag waren de koningin, de twee meisjes en de vrouw in gesprek. Ik luisterde en dacht na. Waarom wou de koning mij toch? Wat had ik wat de rest niet had?! 'Rose' zei één van de meisjes.
JE LEEST
13th queen
FantasyRosalinda is zestien wanneer haar vader overlijd. Omdat hij voor de koning werkt in de koninklijke vloot krijgt hij een staatbegrafenis. Rosalinda en haar drie broertjes en zusje zijn daarbij. Hun moeder is al eerder overleden en Rosalinda weet niet...