Your name:Jung Hae Min.
(Author POV)
Sudah pukul 6:15 pagi.Haemin sudah pun bersiap untuk pergi berjoging.Sudah menjadi kebiasaan untuk Haemin berjoging selama 30 minit sebelum ke sekolah.Dia mengenakan baju hoodie berzip dan seluar panjang memandangkan pagi itu sangat sejuk.Dia mengikat tocang rambutnya supaya lehernya tidak berasa hangat ketika berpeluh.
Dia pun keluar dari rumahnya.Selesai mengunci pintu dia pun mahu bergerak ke taman.
(Your POV)
Sebelum sempat aku memegang palang pagar,langkah aku terhenti.Mata aku tertancap pada rumah jiran aku.Jiran aku baru saja berpindah ke sini beberapa hari lepas.Jiran aku seorang namja dari Busan.Namanya Park Ji Min.Aku pernah jumpa sekali tu pun masa dia hantar kek beras ke rumah aku.
Wajah dia cute sangat.Bila dia senyum,mata dia jadi macam eyesmile.Comel!Dan saat tulah aku mula jatuh cinta kat dia.For now,my biggest crush.Bukan sebab tu je.Dia baik orangnya.Peramah.Kalau aku ada masalah kat rumah mesti dia datang jenguk and tolong.
Tiba-tiba aku terdengar bunyi pintu rumah di bukak.Aku memandang ke arah pintu rumah Jimin.Hati aku berdebar-debarlah.Jimin keluar dari rumah.Dia memakai baju hoodie dan seluar pendek paras lutut.Rambut dia dibiarkan serabai.
Aku blush.Mata aku tak berkelip pandang dia.Siap ternganga lagi.10 ekor lalat masuk pun aku tak sedar.
Tiba-tiba Jimin perasan kehadiran aku.Aku blush.Aku segera bukak pagar dan cepatkan langkah ke taman tapi...
JIMIN:Haemin-ssi!
Oddokhae?Dia panggil aku?Alamak kalau dia perasan muka aku merah macam mana?Okay...Relaks Haemin.Dia sama macam kau.Manusia.Kau tak payah nak takut.
JIMIN:Haemin-ssi?
HAEMIN:Ah n-nae?
JIMIN:Selamat pagi!*senyum*
HAEMIN:Ah nae selamat pagi Jimin-ssi.
JIMIN:Awak nak pergi mana awal-awal ni?
HAEMIN:Saya nak pergi joging kat taman sana tu.
JIMIN:Joging?Alang saya pun nak joging,boleh saya ikut awak?Saya pun teringin nak tengok taman tu.
HAEMIN:Nae boleh je.Kaja.
Kami berdua berjalan ke taman.Sungguh awkward sebab kami diam.Aku pun tunduk je kepala sebab malu.Mesti muka aku merah sangat sekarang ni.
JIMIN:Emm Haemin-ssi?
HAEMIN:Nae?
JIMIN:Awak...umm...ada namchin?
HAEMIN:N-namchin?
JIMIN:*angguk*
HAEMIN:Emm...dulu adalah tapi sebab saya ni 'bank' dia kami putus. So dalam kata lain...I'm single.
JIMIN:Ahh jinjja?Saya pun.Yeoja tu dia ada namja lain belakang saya.
HAEMIN:Really?Sama lah kita.
JIMIN:Hahahh Kelakar pulak.
Sejak tu kami mula rapat.Kat sekolah pun sama.Jimin dengan aku selalu habiskan masa sama-sama.Semakin hari perasaan suka pada dia semakin kuat.Ketawa dia,senyuman dia,gelagat dia semuanya nampak perfect.Memang patut banyak fans.Rasa jeles.
YOU ARE READING
🐣Bangtan Imagines!🐣(방탄소년단) #Book2📚
FanficHanya sebuah buku yang dipenuhi dengan imagines between you and Bangtan Boys oppa. Check out buku pertama saya~ Enjoy^_^ -Request were closed and not accepted for now- PS:I hate you silent readers. Okay byeeeee. -YoonShiMin-