May I? | Yoongi*Series

1.1K 63 16
                                    

(Your POV)
Aku memakai dress putih paras lutut yang ada cover jarang di bahagian atas menampakkan lengan aku.Rasa sejuk jugak lah bila angin mengenai badan aku.
(Gambar dress korang)

Rambut aku yang lurus pula didandan menjadi wavy dan dibiarkan tak berikat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Rambut aku yang lurus pula didandan menjadi wavy dan dibiarkan tak berikat.Aku mencalitkan sedikit lipstik berwarna merah muda dan sedikit mekap ringan.Taknak terlalu over.Then sembur sikit perfume Echaunter.(loll)

Aku melihat diri aku di cermin.Cantiklah jugak gaya-gaya pelakon cantik Korea Kim Tae Hee.(Berlakon dalam drama The Doctor Gang)

Hahahahah perasan pulak kau ni Yoon Shi Min.

Sesungguhnya aku rasa tak selesa pakai dress ni.Terlalu terdedah.Nak buat macam mana.Yoongi yang pilih memang aku malas nak bantah.

Flashback.

YOONGI:Warna ni lagi sesuai dengan kulit kau.Lagipun putih warna kegemaran aku.Swag kot.

SHIMIN:Tapi aku tak suka lah style dress ni.

YOONGI:Tak suka?Wae?Cantiklah kalau kau pakai.

SHIMIN:Ala kau ni takde tastelah.

YOONGI:Lah cantik kot.

SHIMIN:Tapi aku tak sukalah!Bukannya lawa sangat pun kalau aku pakai.Kau pilih je yang ringkas so takde lah aku mengalahkan queen Yolhee kesayangan kau tu.

Sengaja aku memerli tapi tulah tindakan yang teruk aku pernah buat.Yoongi mengubah riak wajahnya.Auranya seperti mula berubah dari riang jadi dingin.O-oh...

YOONGI:Aku taknak kau mention nama dia lagi faham?

Aku menunduk dan mengangguk perlahan.Mesti dia marah aku.

SHIMIN:Tapi still aku taknak pa---

YOONGI:Takde takde.Sekarang aku yang bayar ke kau?Aku kan?Cepat pergi try.Dah muat terus keluar aku nak bayar.

Aku mengeluh.Tanpa banyak soal aku melangkah ke bilik persalinan.Konfem marah tu.

Flaahback end...

Sejak minggu lepas dia jarang cakap dengan aku.

Tulah aku tak suka pergi majlis apa-apa.Kena pakai dress.Aku memang bukan style dress.Style aku baju t-shirt dengan skirt and seluar pendek or blouse biasa je.Dress memang aku anti.

Tiba-tiba pintu bilik aku dibuka.Omma a.k.a Makcik muncul dengan mulutnya yang ternganga.

OMMA:Sungguh tak sangka nenek boleh jadi cantik macam ni.

🐣Bangtan Imagines!🐣(방탄소년단) #Book2📚Where stories live. Discover now