Your name:Kim Ahn Soo
(Ahnsoo POV)
Aku segera berlari ke kelas setelah menerima panggilan daripada Jungkook. Jungkook kata ada sesuatu terjadi jadi dia tak dapat balik. Dia suruh aku balik dulu tapi aku rasa risau jadi aku pun lari sekuat hati ke kelas dia. Nafas aku tercungap-cungap akibat mrnaiki tangga ke tingkat 4.Sebaik saja aku sampai di depan kelas Jungkook, aku berhenti untuk menyedut oksigen. Aku tarik nafas sedalamnya. Kemudian aku pun buka pintu kelas Jungkook.
Dan aku dapati... YooA, queenka sekolah sedang memegang bahu Jungkook. Aku dapati kedudukan antara diorang sangat dekat.
Nampak saja kelibat aku, YooA segera menjatuhkan tangan dari bahu Jungkook. Jungkook memandang aku.
JUNGKOOK:Soo! Kan oppa cakap Soo boleh balik dulu? Kenapa tak balik lagi?
Aku masuk dan berdiri di depan meja Jungkook.
AHNSOO:S-soo risau. Takut ada apa jadi dekat oppa.
Jungkook tersenyum. Kemudian dia bangun dari kerusi dan menggenggam erat tangan aku.
JUNGKOOK:Kkeokjeongma. Oppa okay. Oppa ada kerja je.
Aku mengangguk. Sungguh aku risau kalau apa-apa jadi. Aku memandang ke arah YooA yang berdiri di belakang Jungkook dengan muka cemberut.
AHNSOO:Apa oppa dengan YooA buat?
Jungkook terdiam. Dia menoleh dan memandang ke arah YooA. Kemudian dia pandang aku semula.
JUNGKOOK:Tadi oppa sakit bahu. YooA tolong urutkan. Kan YooA-ssi?
Aku memandang ke arah YooA.
AHNSOO:Jinjja?
YOOA:Haah. Jangan risau. Aku tak buat apa pun. Urut je.
Aku menganggukkan kepala dan melemparkan senyuman.
AHNSOO:Gomawo YooA-ssi sebab tolong urut bahu Jungkook. Mesti susahkan awak.
YOOA:Tak susah mana pun.
Lalu YooA pergi ke mejanya dan mengangkat beg.
YOOA:Jungkook. YooA balik dulu lah. Bye.
JUNGKOOK:Eo okay. Bye.
Yooa pun berjalan keluar dari kelas. Aku dapat rasa dia marah. Tapi kenapa?
JUNGKOOK:Lain kali baliklah dulu. Oppa ada kerja sikit. Nanti oppa balik oppa call la.
AHNSOO:Eo... Soo risau je.
JUNGKOOK:Hmm. Yelah. Jom balik.
Aku tersenyum dan mengangguk. Jungkook turut tersenyum dan mengambil begnya sebelum memeluk pinggang aku dan kami berjalan keluar dari kelas.
Aku tersenyum. Aku sangat sayangkan Jungkook!
*********
Sekarang waktu rehat. Aku sedang berjalan ke kelas Jungkook untuk makan bersama macam biasa. Tapi Jungkook dah hantar mesej supaya jangan datang sebab dia habis kelas lambat. Tapi aku tetap akan tunggu.Sampai saja dekat kelas aku menangkap suara seseorang. Aku tersenyum. Suara Jungkook dan geng dia.
Aku pun nak bukak pintu tapi ada sesuatu yang menarik perhatian aku buatlan aku terhenti.
YOU ARE READING
🐣Bangtan Imagines!🐣(방탄소년단) #Book2📚
FanficHanya sebuah buku yang dipenuhi dengan imagines between you and Bangtan Boys oppa. Check out buku pertama saya~ Enjoy^_^ -Request were closed and not accepted for now- PS:I hate you silent readers. Okay byeeeee. -YoonShiMin-