(Ahnsoo POV)
Belum sempat aku nak melelapkan mata...AHNSOO!
Aku membuka sikit mata aku. Penglihatan aku agak kabur kerana salji dan mata aku yang kuyu. Aku dapati ada satu susuk tubuh seorang lelaki berlari ke arah aku. Tubuhnya basah.
AHNSOO!
Lelaki tu menggoncangkan tubuh aku.
TAEHYUNG:AHNSOO! AHNSOO OKAY TAK NI?!
Suara Taehyung...
Aku sangka... Ah... Kau terlalu mengharap Ahnsoo. Jungkook hanya mainkan perasaan kau....
Taehyung asyik pegang dahi aku untuk memeriksa sama ada aku demam atau tak. Masalahnya kalau demam, aku takkan rasa apa-apa. Aku sakit di dalam.
Aku sakit di hati aku. Sakit yang teramat.
TAEHYUNG:Kenapa Soo tidur sini?! Soo sakit macam mana?!
Tangan aku perlahan bergerak ke arah bibir Taehyung dan menekupnya. Mata dia berkelip-kelip.
AHNSOO:Shh... Saya... N-ak tidur...
Kemudian aku tarik semula tangan aku dan menggenggamkan kedua belah tapak tangan aku kerana aku rasa sejuk.
TAEHYUNG:Soo tak boleh tidur sini! Oppa taknak Soo sakit! Jom oppa bawak balik!
AHNSOO:Taknak... S-soo tak larat...
Taehyung segra mengambil beg aku yang aku letakkan atas kepala dan galasnya di belakang.Dia cuba nak mendukung aku tapi aku segera bangun dan dalam posisi duduk.
AHNSOO:Saya t-aknak!
TAEHYUNG:Nanti Soo sakit macam mana?
AHNSOO:Soo dah memang sakit dah oppa! Sakit!
Aku menudingkan jari aku arah dada aku di mana hati aku berada. Kemudian aku menangis semula dan menundukkan kepala.
AHNSOO:Sakit sangat.... Sakit...
Aku terus menangis dan menangis. Taehyung seolah kaku di situ.
TAEHYUNG:Oppa tahu... Oppa tahu Soo...
Tangan Taehyung mendarat di kepala aku. Dengan perlahan dia tarik kepala aku supaya kepala aku bersandar pada dadanya. Dia mengusap perlahan kepala aku sebelum membuka blazer uniform sekolah miliknya dan pakaikan kepada aku. Dia sambung mengusap rambut aku. Aku menangis di dadanya.
AHNSOO:A-pa Soo buat deka-t Jungkook s-a-ampai dia buat macam ni d-dekat Soo?
TAEHYUNG:Shh.... Jangan nangis Soo. Jangan nangis... Oppa sakit tengok Soo nangis macam ni...
AHNSOO:Soo s-ayangkan dia... K-enapa di-a bu-at macam ni d-ekat Soo...
TAEHYUNG:Soo... Mungkin dia bukan lelaki untuk Soo... Mungkin dah tertulis dalam hidup Soo yang Soo layak dapat namja lebih bagus dari Jungkook. Soo layak terima yang lebih baik.
Aku mula menolak badan Taehyung perlahan dan memeluk lutut di atas kerusi. Badan aku menggeletar. Sejuk.
Tiba-tiba aku rasa tubuh aku terapung. Aku cuba membuka mata dan aku ternampak wajah Taehyung sangat dekat dengan aku.
TAEHYUNG:Oppa bawak Soo balik dulu. Panaskan badan.
Aku hanya mengangguk lemah dan kemudian aku dibuai mimpi.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
JungKi oppa... Nan piryeohae... (I need u)
YOU ARE READING
🐣Bangtan Imagines!🐣(방탄소년단) #Book2📚
Fiksi PenggemarHanya sebuah buku yang dipenuhi dengan imagines between you and Bangtan Boys oppa. Check out buku pertama saya~ Enjoy^_^ -Request were closed and not accepted for now- PS:I hate you silent readers. Okay byeeeee. -YoonShiMin-