Forever Farewell | Hoseok

932 63 0
                                    

Authors back!Okay for imagine ni korang kena baca chap Painful Pain dalam buku pertama so korang faham jalan citernya sebab imagine ni author kaitkan dengan chap yang tu.And melibatkan kematian tapi rekaan je tau.

Video:Breath-Lee Hi.
Your name:Han So Yeon.

(Author POV)
Hoseok berjalan lemah di dalam hujan.Entah ke mana dia nak pergi.Dia membawa sejambak bunga.Setelah tiba di sebuah bangunan,dia pon masuk ke dalam.Tak ramai orang kat situ.Setelah dia menjumpai apa yang dicari,dia melangkah ke situ.

Han So Yeon
12/2/2016
18 Tahun
Kanser

Di sebelah nama tu terdapat gambar Soyeon dan juga sebuah bekas abu.Hoseok meletakkan jambangan bunga di dalam kotak itu sambil melihat gambar Soyeon.Satu persatu air matanya jatuh.

HOSEOK:Soyeon...Kenapa kau tinggalkan aku?Aku tak sanggup....

Hoseok meletakkan tapak tangannya di gambar Soyeon.Dia amat merindui gadis tu.Semakin kuat dia menangis.Tapi dia tak sedar yang gadis tu sedang perhatikan dia walaupun dia dah takde.Gadis tu tersenyum and dalam masa yang sama dia turut menangis memandang Hoseok.

SOYEON:Hoseok-ah...Mianhei....

Soyeon cuba memegang bahu Hoseok tapi sia-sia.Dia tak dapat sentuh sesiapa pun.Dia di alamnya dan Hoseok di alam lain.

HOSEOK:Dah 2 tahun sejak kau tinggalkan aku...Aku tak boleh nak lupakan kau...Aku terlalu rindukan kau...Aku perlukan kau...

SOYEON:Aku pun tak sanggup tengok kau macam ni Hoseok...

HOSEOK:Aku harap kau ada dengan aku sekarang ni Soyeon...

SOYEON:Aku selalu dengan kau Hoseok...Aku selalu ada dengan kau...

HOSEOK:Aku nak kau tau...Aku tak boleh lupakan kau...Aku takkan lupakan kau sampai bila-bila...Sebab kaulah first love aku Soyeon...Kau saja yang ada dalam hati aku...Aku tak boleh nak terima orang lain...Aku dah...cuba...

SOYEON:Hoseok...Jangan jadi macam ni...Tolonglah Jung Ho Seok...

HOSEOK:Aku...aku kena...pergi...Esok...aku lawat kau lagi okay?Annyeong...

Dengan lemah Hoseok bangun dan keluar dari bangunan tu.Soyeon mengikut dia.Dia menangis tengok Hoseok dibasahi air hujan.Kalau boleh dia nak ada di sisi Hoseok sekarang...Peluk dia...Dan cakap 'Jangan Risau...'

*ring ring*

HOSEOK:Y-yeoboseyo?

OMMA:Yeobeoseyo?Hoseok-ah!Eoddiga?!Tau tak omma risau?!

SOYEON:Omma?

HOSEOK:.........

OMMA:Hoseok-ah?Eoddiya?Jawablah!Hoseok-ah!

Hoseok terus menutup panggilan dan menyimpan telefon dalam poketnya.Dia terus berjalan dan masih diikuti oleh Soyeon sehinggalah dia tiba di tepi jalan.Kelihatan ramai orang menunggu lampu hijau untuk melintas jalan.Setelah lampu hijau,orang ramai mula berjalan melintas jalan.Hoseok dengan perlahan melintas jalan.Tiba-tiba dia terhenti di pertengahan jalan.

SOYEON:H-Hoseok?Apa kau buat ni?Cepatlah jalan.Lampu nak merah dah!

HOSEOK:Kenapa...kenapa hidup aku macam ni...

🐣Bangtan Imagines!🐣(방탄소년단) #Book2📚Where stories live. Discover now