51' Marmara Canavarı

261 7 0
                                    


Lonch Ness Canavari dünyanin en popüler canavarlarindan biri. Türkiye'nin en popüleri ise Van Gölü Canavari. Hakkinda yüzyillardan beri yüzlerce hikaye anlatilan ve birçok görgü taniginin olmasina karsin Marmara Canavari, bu iki rakisinin gölgesinde kalmis. Marmara Canavari hakkinda özellikle Tuzla'da bir çok efsane anlatilir.

En çok bilinen efsane ise 1970 yillarinda yasanmis olanidir. Gecenin bir yarisi teknelerini limana baglayaniki balikçi, Anadol pikaplarina atlayip evlerinin yolunu tutmuslar. Yol mezarlik yanindan geçiyormus. Arabayi süren bu mezarliktan korktugu için dualar ediyormus. Digeri batil korkulari olmadigindan arkadasiyla dalga geçiyormus.

Bu sirada soför aniden firene asilmis. Çünkü ince bir agaç enlemesine yola devriliymis. Soför "Ben hayatta inmem" demis. Digeri babayigit bir adammis, "Ben tek basima hallederim" diyip çikmis arabadan. Gece karanliginda ince uzun agaca bakip: "Kavak agaci galiba" demis. Yaklasip agacin gövdesine sarilip da agacin kabugunun yumusak oldugunu ve kimil kimil hareket ettigini hissedince babayigitlik filan kalmamis taabii; aynen tabanlari yaglamis.

Arkadasini dikkatle izleyen soför agacin hareketlendigini ve yukari dogru kalktigini görünce, karsisindakinin agaç degil de ben diyim on, sen de yirmi metre boyunda dev bir yilan oldugunu farketmis. Yilan basini kazdigi mezardan çikarinca dehsete düsen soförün saçlari o anda bembeyaz kesilmis. Allahtan karnini mezarda doyurdugu için canavar ne soföre ne de arkasina saldirmamis. Denize dogru akip gitmis. Iki arkadas perisan halde köylerine dönmüsler.

Sonradan köyün yaslilarindan yilanin Marmara denizinde yasayan ve denize yakin mezarlardaki, yeni gömülen ölüleri yiyerek yasayan bir canavar oldugunu ögrenmisler. Anlattiklarina göre; daha önceleri yilanin çok aç kaldiginda balikçi teknelerine dahi saldirdigi olurmus. O zamanlarda Yalova ve Kumla'da da ortaya çikarmis. Marmara Canavari'yla karsilasan herkes söz birligi etmiscesine yilanin bir kavak agaci boyu ve eninde oldugunu söylermis. Ama yillardir Marmara Canavari'ni gören olmamis.

Yaşanmış Korku Hikayeleri Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin