Afganistan'da 39 sayısı şanssız kabul edilir. Hatta plakasında veya telefon numarasında 39 sayısı bulunan kişiler toplum tarafından dışlanıp dalga konusu olurlar. Bu nedenle 39 yaşında olanlar bile yaşları sorulduğunda 39 demek yerine 40'tan bireksik şeklinde söylerler.
Sırbistan'da yeni bir iş görüşmesine giden insanların arkasından su dökülür. Ülkemizde de yaygın olmakla birlikte bu inanış genel olarak yolculuğa çıkanların arkasından yapılmaktadır.
Rusya'da elinde boş bir kova taşımak veya elinde boş kova taşıyan birini görmek kötü şansa işaret olarak kabul edilir.Romanya'da yaygın olan bir batıl inanç ; eğer burnunuz kaşınıyorsa, bu birinin sizi öpmek istediği anlamına gelmektedir.
Amerika Birleşik Devletleri'nin Vermont eyaletinde ise ilginç bir batıl inanç vardır. İnsanlar evlerine diyagonal (yani / şeklinde) pencereler koyarlar. Bunun amacı ise evlerine girmek isteyen cadılardan korunmak çünkü cadıların bu şekilde yerleştirilmiş cadı pencerelerinden evin içine giremeyeceklerini düşünürler.
İngiltere'de ve hatta Britanya'nın tamamında yaygın olan batıl inanç şöyledir. Bir ayın ilk günün sabahında uyanır uyanmaz "tavşan", "tavşanlar", "beyaz tavşanlar", vs derseniz o ayın tamamında şansınız yaver gider.
Uzun tırnaklar tehlikeli kabul edilmektedir ancak bazı batıl inanç 'larda yeni kesilmiş tırnaklar daha tehlikelidir. Eğer tırnaklarınızı kestikten sonra ellerinizi yıkamadan başınızı kaşırsanız kel kalırsınız.
Mantıklı bir açıklama bulunamayacak farklı bir batıl inanç tartışan 2 kişi gördüğünüzde onları izlerken başparmağınızın tırnağını ovarsanız, aralarındaki tartışma daha büyük bir kavgaya dönüşür.Rusya'da yaygın olan bir batıl inanç ise şöyledir. Sevgililer gününde sevgilinize çiçek alacaksanız buketin içinde muhakkak tek sayıda çiçek bulunması gerekmektedir. Çift sayıda çiçek bulunan buket hediye etmenin karşı taraf için kötü şansa ve hatta ölüme sebep olacağı düşünüldüğünden hoş karşılanmaz.
Hindistan'da güneş tutulmaları batıl inanç konusu olmuştur. Güneş tutulması olduğu sırada sokakta caddelerde kimse kalmaz ve herkez evlerinde güneş tutulmasının bitmesini bekler. Sebebi ise güneş tutulması sırasında güneş ışıklarının zehirli olduğunu düşünmeleridir.
İngilizce orjinal
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yaşanmış Korku Hikayeleri
Historia Corta#WattysTR2016 Korku hikayelerini seviyorsan bu kitap tam sana göre!! Bu kitapta gerçekte yaşanmış korkunç hikayeler vardır....