Maldives.
" Bicceul ssotneun sky~~ geuraseoneun aiiiiii~~~"
Pok!!
Dahye yang sedang mendalami lagu I daripada artis kegemarannya, Taeyeon, terhenti apabila kepalanya dipukul dengan kuat.
"Sakitlahh!!!! Gila eaaa?" Dahye bertanya sambil mengusap kepalanya yang baru dipukul itu tadi. Sakit. Bisa juga tangan Chanyeol ni.
"Kaulah gila,, nyanyi kuat kuat. Malulah orang tengok." Chanyeol menunjuk ke arah manusia yang lalu lalang di airport itu sambil memandang mereka berdua dengan pandangan yang pelik. Dahye menundukkan badannya tanda meminta maaf.
"Dah, gerak cepat." Chanyeol memakai cermin mata hitamnya lalu meninggalkan Dahye keseorangan di depan airport.
"Tak guna punya jantan. Siap kau nanti." Dahye menggumam.
MISZX HOTEL ( wujud kah? )
"Wah,, cantiknya." Dahye berkata sebaik sahaja dia membuka langsir bilik miliknya. Opps. Milik hotel.
"Cantik kan? Aku memang sengaja pilih bilik ni. Pemandangan dia cantik, dan yang bestnya, bilik ni jauh dari bilik lain. Senang kita nak buat projek kita nanti." Chanyeol membalas selamba sambil memeluk pinggang ramping Dahye. Dahye memusingkan badannya lalu menghadap Chanyeol.
"Boleh jer,, tapi nantilah. Penat lah. Awak dah lah rough." Dahye menjawab sambil mencium sebentar bibir Chanyeol sebelum melepaskan dirinya daripada pelukan Chanyeol.
"Okay,, kita tunggu malam ni."
Skip.
Sudah seminggu Dahye dan Chanyeol berada di Maldives. Dan pada hari itu, mereka berdua tidak dapat meneruskan rancangan mereka berdua untuk melawat sekitar Maldives kerana Dahye tidak boleh berjalan. Chanyeol lah penyebabnya.
[ Faham kan? Lol. ]"Dahye,, aku nak keluar jap. Kau duduk dalam ni. Jangan keluar. Faham tak?" Chanyeol bertanya sambil menyarungkan kasutnya .
"Faham,, untunglah dia dapat jalan jalan." Dahye menyindir Chanyeol. Geram rasanya pada Chanyeol kerana berjaya membuat dia tidak dapat berjalan semalam. Nasib baik jugak lah katil tu tak patah, goyang sikit je. Hmm.
"Ala,, janganlah marah. Kau unresistable betul semalam. Geram aku." Chanyeol menjilat bibirnya. Dahye hanya mampu menggelengkan kepala melihat Chanyeol.
"Dah,, nak pape tak?"
" Nak steak. Mengidam pula rasanya nak makan steak. " Dahye menjawab dan Chanyeol menganggukan kepalanya sebelum keluar daripada bilik itu.
Beberapa jam kemudian,
Kring~ Kring~ Kring~
"Siapa pulak yang call ni?" Dahye merungut apabila tidurnya diganggu. Dengan malasnya, dia menjawab panggilan tersebut.
"Hello?" Dahye menjawab kasar.
"Eii.. ganasnya jawab telefon." Gurau si pemanggil. Dahye mengetap gigi. Mamat sewel mana yang call dia ni?
"Siapa ni? Tak lawak lah." Dahye meninggikan suaranya. Kedengaran gelak ketawa yang menjengkelkan di hujung talian.
"Akulah,, tak ingat ke? Kim Jin Soo. Ingat?"
Sebaik sahaja mendengar nama itu, kerutan marah di muka Dahye bertukar menjadi kerutan muka jahat.
"Ohh.. sorry,, aku tidur tadi. Kau kacau tidur aku. Kau tahu aku benci orang kacau tidur aku kan?" Tanya Dahye.
" Yeke? Kalau Chanyeol kejut, kau tak marah pulak?" Balas si pemanggil.
"Dia tak bolehlah. Nanti aku kena balik." Dahye merungut sambil mengepalkan tangannya.
" Well, macam mana? Kau okay dengan dia? "
" Okay,, aku rasa dia dah percayakan aku. " Jelas Dahye lagi.
" So, bila kau boleh serahkan Chanyeol dekat aku? Tangan aku dah gatal nak kerjakan dia ni." Dahye tergelak kecil.
" Sabarlah. Bukan senang nak tipu dia. Aku kena gadaikan banyak benda termasuk maruah aku." Tambah Dahye lagi.
" Relaks Dahye, bila plan kita dah berjaya, baru kau boleh balas dendam dekat dia. Bye. " Si pemanggil menamatkan panggilan. Dahye tersenyum sinis.
" Jaga kau, Park Chanyeol. "
Mohon jangan kecam Dahye.