009

883 18 3
                                    

"Seohyun!! Seohyun!! Awak kat mana?" Chanyeol menjerit sebaik sahaja dia membuka pintu rumahnya. Namun, tiada jawapan. Sunyi sepi.

" Seohyun? "

" Seohyun?? "

" Oppa dah balik ni, keluarlah."

Masih tiada jawapan. Chanyeol mula pelik. Tak kan lah Seohyun masih marah? Dah seminggu dia pergi. Tak kan Seohyun masih marah? Chanyeol berjalan menaiki tangga rumahnya untuk ke biliknya. Dibukanya pintu bilik itu perlahan-lahan supaya tidak mengejutkan Seohyun jika dia tidur.

" Seohyun? Marah ke? Janganlah marah, kan oppa dah balik. Sihat je ni." Chanyeol menjerit sekuat hatinya supaya didengari Seohyun, tetapi malangnya, nasib tidak menyebelahi Si Capang.

Ting Tong!

Ting Tong!

Ting Tong!

Kedengaran loceng rumah agam miliknya ditekan dengan ganas. Chanyeol pantas berlari anak anak untuk ke pintu tetapi ada sesuatu yang menarik perhatiannya ke arah laci milik Seohyun. Perlahan lahan Chanyeol berjalan ke arah laci itu lantas  membukanya lalu terlihatlah Chanyeol satu sampul surat. Chanyeol  mengeluarkan sampul surat yang berwarna coklat itu  daripada laci Seohyun.

Ting Tong!

Ting Tong!

Ting Tong!

Ting Tong!

Ting Tong!

Loceng semakin kuat ditekan namun diabaikan oleh Chanyeol. Perlahan lahan, dengan tangan yang terketar ketar seperti terkena penyakit parkinson, Chanyeol mengeluarkan isi sampul surat tersebut lalu membacanya.

Pap!!

Sampul yang dipegang oleh Chanyeol jatuh ke lantai. Chanyeol menutup mukanya. Terkejut dengan apa yang terkandung dalam sampul itu.

"I..itu,, surat p..peng..pengesahan... Seo... Seohyun.... men...
meng... mengandung?" Chanyeol berkata sendirian. Dan saat itu juga dia sedar bahawa loceng rumahnya tidak lagi ditekan. Secepat kilat,, Chanyeol berlari menuruni anak tangga. Hampir sahaja dia jatuh terjelopok di tangga akibat berlari tak ingat dunia. Namun, Chanyeol tidak kisah. Dia lebih kisah tentang siapa yang menekan loceng rumahnya. Kalau Seohyun?????

Chanyeol pantas melintasi ruang tamu rumahnya, tetapi di situ, Chanyeol terbau benda yang sangat busuk. Seperti bau bangkai. Chanyeol menutup hidungnya kerana tidak tahan baunya.

" Eish,, siapa yang dok sukahati tinggal bangkai depan rumah aku yang lawa
ni?" Chanyeol merungut sendirian. Dengan rasa sakit hati yang menebal, dia membuka pintu rumah. Ajaibnya, tiada siapa pun berada di depan pintu. Melainkan sebuah kotak yang ditinggalkan bersama dengan bau busuk yang semakin menyengat.

"Apa benda ni?" Chanyeol membuka kotak itu. Namun, sebaik sahaja Chanyeol membuka kotak itu, dia terus muntah apabila melihat isinya. Terdapat tubuh manusia yang telah dikerat menjadi beberapa bahagian. Siapa tak muntah tengok benda ini beb?

"Aku sumpah siapa yang buat ni, orang paling bodoh dalam dunia." Chanyeol menyumpah seranah sebaik sahaja dia habis memuntahkan segala benda yang dimakannya tadi. Kebetulan, mata Chanyeol terpandang ke arah satu botol yang diletakkan di tepi kotak tersebut. Lembap seperti siput Chanyeol bergerak ke arah botol tersebut. Setelah pasti, tangannya boleh mencapai botol itu, sepantas kilat Chanyeol  mencapai botol itu lalu menjauhkan dirinya daripada kotak itu. Chanyeol membelek belek botol itu. Matanya ikut terbuntang apabila menyedari bahawa botol itu mengandungi,

Janin?

Tepat, satu sticky notes jatuh daripada botol itu, Chanyeol mengutip sticky notes itu lalu membacanya,

" Dear ex master,, aku hadiahkan Seohyun untuk kau. Tapi, aku tak pasti dia hidup lagi atau tidak. Mungkin kau boleh check sendiri. Anyway, time aku gergaji dia, aku jumpa benda ni dalam perut dia. Mungkin, hak milik kau,, atau lebih tepat lagi,, anak kau? "

- With Love, C.D. -

" Tidak!!!!!!!!! "

The Master Of Revenge √ [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now