My fault

6.7K 212 8
                                    

Arania terus berlari ke dalam kawasan semak samun itu sambil dikejar Hairie.

"Nia!!!!!! Stop!!!!" Hairie menjerit memanggil Arania yang berjauhan 5 meter daripadanya.

Arania tidak menoleh ke belakang sebaliknya terus berlari menjauhi Hairie walaupun dia tidak mempunyai arah tuju. Dia sudah tidak sanggup tinggal di rumah itu lagi bersama penculik tampannya, Hairie.

"AHHHHHHH!" Arania menjerit sebelum terjatuh ke tanah akibat tersadung batu di tanah.

********************************************

Arania terjaga dari tidur sambil mengeluh. Kepalanya sedikit terangkat dari bantal. Dia segera beristigfar kepala Allah yang maha esa. Hairie yang berada di sebelahnya masih nyenyak tidur. Arania melihat jam dinding di penjuru bilik'nya' dan mendapati masih terdapat saki baki sebelum habis waktu subuh.

Arania menoleh ke arah Hairie. Entah bila lah dia akan dapat keluar daripada rumah Hairie itu. Arania menyentuh rambut Hairie buat pertama kalinya. Rambut Hairie. Rambut idaman semua lelaki dan rambut lelaki idaman setiap wanita. Arania tersenyum sendirian sambil menarik semula tangannya daripada menyentuh rambut Hairie yang keperang perangan tersebut.

"Aku suka dekat kau" Arania berbisik sendirian.

"Tapi.. Aku akan lagi suka dekat kau. Kalau kau tak buat aku macam ni." Arania kemudiannya menunjukkan reaksi mukanya yang agak masam.

Hairie kemudiannya terjaga dari tidur dan Arania segera memejamkan matanya. Berpura pura tidur. Dalam hati mengharakan Hairie tidak mendengar segala kata-katanya sebentar tadi.

Arania hanya dapat merasakan Hairie meletakkan tangannya di atas muka Arania tanpa berkata apa apa. Arania dapat merasakan mukanya menjadi panas serta merta. Aku nak tinggalkan kau. Tapi, hati aku tak sanggup. Lagipun, macam mana aku nak pergi dari sini?

**************************************

RUANG TAMU

"Nia demam ke? Kenapa dari tadi asyik pegang kepala je?" Hairie memulakan perbualan mereka pada hari itu.

Eh, kesah pulak. Tapi, dia memang kesah pun. "Tak adalah. Nia okey je. macam biasa" Aku nampak tak okey eh?

"Nia mesti tak selesa dengan Hairie sejak haritu kan?" Hairie memaksudkan peristiwa yang berlaku tempoh hari.

"Dah la.. Tak yah ingt lagi bende tu.. Nia dah lupekan dah." Arania tidak selesa untuk mengungkit peristiwa itu lagi.

"Oh, okey. Sorry again." Hairie tidak memandang muka Arania sebaliknya hanya menonton rancangan televisyen yang agak membosankan itu. Arania tidak membalas kata-kata Hairie. Hanya menonton racangan sama yang ditonton Hairie.

**************************************

SEKOLAH

"Hariz?" Syafiq, kawan baik Arania menegur Hariz apabila dia ternampak Hariz duduk bersendirian.

Hariz tidak membalas teguran Syafiq malah hanya tersenyum memandang Syafiq yang sedang duduk di hadapannya di meja perpustakaan sekolah mereka.

"Seems like kes Arania makin ditutup." Hariz memulakan kata-katanya beserta senyuman sindiran yang entah dituju pada siapa. Hariz sedih kerana kes Arania mula tidak dipandang berat oleh pihak polis. Dia pun tidak pasti samada pencarian Arania masih dijalankan atau sudah dihentikan.

"Aku pasti, satu hari nanti Arania akan balik juga. Arania akan cari jalan keluar.. Lgipun, Hairie tak kan bunuh Nia, dia kan sayang Nia" Syafiq cuba menyedapkan hati Hariz.

CulikWhere stories live. Discover now