Part 16

242 37 5
                                    

Superveel bedankt voor alle reacties op het vorige hoofdstuk! Nu weer een nieuw hoofdstuk, omdat die andere zo kort was. Deze is ook niet heel lang, maar dan maken deze twee hoofdstukken één lang hoofdstuk, haha! In ieder geval,

Veel leesplezier!

~~~~~~~~~~~~~~~

Het was al donker toen ik de bus uitstapte. Ik had geen idee waar ik was, maar het leek me ver genoeg van waar ik woonde. Op een lichtgevend bord stond een plattegrond. "Leeds" stond er bij. Ik knikte tevreden. Dat was voor nu ver genoeg. Ik heb dan ook wel 3 uur of meer gereist.

Het was erg koud, en ik bedacht dat ik wel kon overnachten in een goedkoop hotel. Ik liep het busstation af en koos een kant om een hotel te zoeken.

Achter me merkte in de grote klokkentoren op. Het was al 00.12. Ik moest snel zijn.

Ik liep door een winkelstraat, waar nog duizenden mensen liepen. Hier moest ik niet zijn, dacht ik. Als je hier naar een hotel gaat is het minstens 100 euro per nacht.

Ik liep een donker steegje in en kwam uit op een smalle weg waarna ik naar links ging. De schemerige knipperende lantaarnpalen hadden een eng effect. Het leek wel een achterbuurt.

Ineens hoorde ik een harde krijs. Geschrokken keek ik achterom. Een dunne zwarte kat kwam uit een steegje rennen. Ik zuchtte opgelucht. Het was maar een kat.

Ik draaide me om om verder te lopen, toen er plotseling iemand voor me stond. Een kleine gil van schrik ontsnapte uit mijn mond. Het zwarte gedaante kwam dichterbij.

Ik twijfelde of ik zou weg rennen, maar ik bleef staan.

Hij stak zijn hand omhoog. 'Hi.'

Ik bekeek hem van top tot teen. 'Hey.' Zei ik schor.

De man was donker, had een muts op zijn hoofd en een donkerkleurige body warmer aan.

Zijn grote glinsterende ogen keken vragend. 'Wat doe jij hier?' Vroeg hij dringend. Aan zijn accent te horen kwam hij niet uit Engeland.

Hij stond recht voor me, en ik kon de gemixte geur van alcohol en sigaretten ruiken.

'Ik zoek iets om te overnachten.' Vertelde ik hem aarzelend.

Hij knikte en nam een trekje van zijn sigaret. 'Dan heb ik wel iets voor je.' Zei hij waarbij hij de rook in mijn gezicht blies. Ik kuchtte.

'Daar is mijn apartement.' Hij wees naar een apartementencomplex om de hoek. 'Ik woon daar samen met mijn broertje, Tyrin. Maar je kan er bij als je wil. Ik heb een extra matras voor je.'

Twijfelend krabde ik achter mijn oor. 'Ehm.. Ik denk dat ik liever gewoon naar een hotel ga. Dan val ik jullie ook niet lastig.'

De man ging op een paaltje zitten en nam nog een trekje van zijn sigaret. 'Weet jij dat zeker? Een hotel is erg duur hier.' Hij tikte met zijn voet op de grond. 'Ons val je niet lastig.'

Ik knikte, en dacht even snel na. Een gratis slaapplek.. Dat was beter dan een betaalde slaapplek, toch? 'Goed, ik ga met je mee.' Besloot ik. Hij glimlachte. 'Ik beloof je dat er niets ergs gebeurd.'

Dat zette me juist aan het denken. Ach, zolang ik maar een plek had om een paar nachten ergens te slapen.

Ik wou Zayn graag nog bellen, om te zeggen dat hij morgen niet langs hoefde te komen. 'Ehm..' Ik bedacht dat ik de naam van de man nog niet eens wist. 'Wat is je naam eigenlijk?' Vroeg ik.

De man lachte. 'Ashur. En jouw naam?'

'Leana.' Antwoorde ik. 'Maar Ashur, zou ik misschien kunnen bellen met jou mobiel? Ik moet namelijk heel nodig een vriend bellen.'

Ashur pakte zijn mobieltje gelijk uit zijn jaszak. 'Tuurlijk mag dat.' Hij gaf me het mobieltje waarna ik het nummer van Zayn intypte.

Nadat er een paar keer over was gegaan, kwam de voicemail. Ik sprak een bericht in. 'Zayn, ik eh, kan morgen ochtend niet komen. Ik ben dan namelijk naar mijn tante in Leeds waar ik ook logeer. Mijn mobiel is kapot dus bel ik nu met het nummer van mijn neef. Ik hoop dat ik je snel weer zie... Succes bij de therapie. Kus.'

Ik hing op en gaf de mobiel terug aan Ashur. Daarna volgde ik hem zwijgend naar het donkere, angstaanjagende apartement.

4 stemmen - nieuw hoofdstuk! (:

X

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Sep 16, 2013 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Teach me to be myself - Zayn MalikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu