04 - 'Meneer Soepel'

1.5K 84 3
                                    


Copyright 2011 Lauren Tricksey

stem, reageer, fan en lees vooral verder...

Hoofdstuk vier

'Meneer Soepel'

Sky's POV

June nodigde me uit om bij haar te zitten tijdens de pauze, dus we liepen samen naar het cafetaria. (in Amerika is het meer een café dan een aula. Het is ook veel groter. Iedereen zit daar en niet echt op de gang ofzo. Ook halen de meesten hun eten vaak daar ipv. het mee te nemen van thuis)

"Dus, ga je me voorstellen aan je vrienden?" vroeg ik toen we in de rij stonden.

"Eh, ze zijn meestal in de bibliotheek..." Haar stem stierf langzaam weg en ze keek naar haar schoenen.

"Dat is June's manier om te zeggen dat ze er geen heeft." Het meisje voor ons draaide zich om en lachte.

"Hou je mond Gianna." June keek haar boos aan en ze grijnsde.

"Wat een bitch," fronste ik voordat ik naar June keek.

"Wat noemde je me zojuist?!" Gianna draaide zich opnieuw om samen met vier andere meisjes die eruit zagen als klonen van Gianna. Allemaal hadden ze gebleekt bond haar en waren dun als een stok.

"Oh ik noemde je een bitch, maar blijkbaar ben je ook al doof." Ik haalde mijn schouders op en grijnsde naar haar.

"Weet je, ik mag jou. Je naam is Skylar toch?" Ik noemde haar net een bitch en nu wil ze vrienden met me zijn? Yeah right!

"Nee, het is Niet Geïnteresseerd, en je houd de rij op," wierp ik terug. Ik greep June's hand en trok haar om de starende meisjes heen. Triest!

-

"Wow, je weet dat je dat waarschijnlijk beter niet had moeten doen? Ze zijn de meest populaire meisjes in school," fluisterde June toen we aan een vrije tafel zaten.

"Waarschijnlijk," was ik het met haar eens en toen haalde ik mijn schouders op.

"Sky!"

Ik draaide me om om te zien dat Wesley naar me toe kwam met een lach op zijn gezicht.

Ik glimlachte terug naar hem.

"Wat's up Wes?"

"Wil je m'n vrienden ontmoeten?" vroeg hij en toen keek hij naar June. "Neem June ook mee."

"Je kent Wesley?" vroeg ik haar.

"Niet echt," gaf ze toe en ze bloosde licht. Is er hier iemand verliefd?

Kom op zeg, we zaten naast elkaar in groep zeven," opperde hij speels, terwijl June giechelde.

"Wil je bij meneer Soepel hier zitten?" grapte ik.

"Het maakt me niet zoveel uit," zei ze schouderophalend.

"Oké, we komen," antwoorde is.

Ik glimlachte en stond op het punt om mijn dienblad op te pakken, maar realiseerde me dat die niet meer op de tafel stond. In plaats daarvan was hij in Wesley's handen en begon hij ermee naar de andere kant van het cafetaria te lopen.

"Wes!" riep ik verontwaardigt en June lachte.

Hij leidde ons daar een tafel waar drie jongens zaten. Ze keken allemaal naar me, behalve één, die keek achter me.

"What's up Sky?"

"Hey Chase." Ik glimlachte en zat naast hem terwijl June naast Wesley aanschoof.

His Unmarked Territory (Nederlandse vertaling)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu