Copyright © 2011 Lauren Tricksey
Stem, reageer en lees vooral verder
Hoofdstuk Vijf (Deel Twee)
'Hotel de botel op... ijs?'
Skylar's POV
Gym was niet zo slecht als ik dacht dat het zou zijn. Één omdat, tegen wat Gianna had gezegd in, ik niet 'dood' was (nou ja nog niet). Twee, omdat June en ik laat waren, moesten we van meneer Lee rondjes rennen rond het veld voor de rest van de les, wat voor twee weerwolven net zo makkelijk is als een wandeling door het park.
'Dus wanneer ontdekte je dat Brody je mate is?" vroeg ik.
"Eigenlijk vandaag pas."
"WAT!" Ik grijnsde, totaal geschokt. "Ik bedoel waarom? Je zit al jaren op deze school, je zit ook beiden in hetzelfde leerjaar enzo, dus waarom heb je hem nog niet eerder opgemerkt?"
"Dat heb ik wel, vanaf de andere kant van het cafetaria..." mompelde ze.
"Dus je bent nooit tot hem aangetrokken geweest? Ik dacht dat wanneer je voor het eerst je mate ziet, het zo'n liefde op het eerste gezicht moment moet zijn," zei ik blij terwijl ik me herinnerde hoe mijn moeder me alles over mates had verteld en over hoe het allemaal werkte.
"Nou ik was wel tot hem aangetrokken. Ik vind hem echt al leuk sinds groep zeven maar dat is waarom ik er nooit wat achter zocht. Ik dacht dat het gewoon iets was wat ik over de tijd had ontwikkeld," antwoordde ze.
"Dus je bent nooit naar hem toegegaan om met hem te praten?" vroeg ik verbaasd.
Ze bloosde en mompelde: "Nou... nee."
Ik trok mijn wenkbrauwen naar haar op. "Waarom niet?"
"Nou kijk naar hem en de rest van de wolvenjongens, ze zijn allemaal enorme players. Ik dacht dat als ik tegen hem zou praten, hij me alleen maar af zou wimpelen. Ik bedoel, ik ben niet zo mooi als Gianna..." ze maakte haar zin niet af, ze is te schattig!
"Natuurlijk wel, je bent veel beter dan haar! Gianna is een hoer, alleen omdat jij er niet uitziet als een neppe Barbie pop betekent dat niet dat jij niet net zo mooi bent als zij," lachte ik.
"Tja, ze was nooit zo'n bitch als ze nu is," zei ze schouderophalend. Iets zei me dat ze meer wilde zeggen.
"Nu?" vroeg ik. Ik vond het moeilijk te geloven dat in wat voor een wereld dan ook, de cheerleader die momenteel boven op haar klonen stond (typisch, ze was de flyer en waarschijnlijk ook de hoofd cheerleader) ooit geen hoer was.
"Ik weet dat het waarschijnlijk moeilijk te geloven is, maar ze was vroeger eigenlijk best aardig. Ze ging uit met Wesley gedurende de hele derde. Ze waren het perfecte high school setje..."
"WAT!" Ik keek haar met open mond aan. "Zij en WES!" gilde ik, maar niet op een geschokte manier maar meer op een ontzettend geamuseerde en iets verraste manier. "Wat gebeurde er?" vroeg ik me hardop af.
"Nou het was het eind van het jaar feest en om een lang verhaar kort te maken, Wesley zag hoe ze voor het eerst $ex had... met Klaus."
"Oh. My. God! Dat is waarom Wes zijn broer zo erg haat!" zei ik toen de puzzelstukjes op zijn plaats vielen.
"Het is er een deel van," zei ze.
"Een deel?" vroeg ik.
"Dat is een heel ander verhaal en een waarvan ik denk dat Wesley het je zelf zou moeten vertellen."
JE LEEST
His Unmarked Territory (Nederlandse vertaling)
Hombres LoboSkylar is een wees en een weerwolf, weggestuurd uit haar thuis in Engeland naar North Dakota, Amerika. Wanneer haar ouders zijn vermoord voor je ogen door een roedel weerwolven, wordt ze niet graag de mate van de machtigste weerwolf in het continent...