.H20.

2.2K 99 0
                                    

Ik draag dit hoofdstuk op aan @happy_wolves

Isabeau POV

Toen ik vanochtend wakker werd was het 4 uur. Ik moest overgeven. Maar het gaat nu weer wat beter dus nu zit ik ontbijt te maken voor Oscar en mij en natuurlijk voor zijn gamma en zijn bèta en eigenlijk iedereen die in het Alpha huis woont. Ik ben net bezig met het bakken van het 40ste ei als de koks binnen komen. Ze schrikken zich een hoedje als ze mij bezig zien. 'Luna u hoeft dit niet te doen.' 'maar ik had er zin in en ik was toch heel vroeg uit bed dus ik dacht waarom ook niet' 'nou omdat het onze taak is' 'ja maar ik was eerder op en jullie verdienen ook wel eens rust.' ze moeten glimlachen. 'maar nu jullie toch al hier zijn willen jullie dan toch even helpen. Ik ben bang dat ik het in mijn eentje niet op tijd afkrijg.' 'is goed' ik glimlach naar haar en ze beginnen met de tafel te dekken waar alle 50 personen aan kunnen en alles op tafel te zetten. Dan schenken ze koffie en thee in en helpen mij met de eieren. Als alles klaar staat kijk ik ze aan 'dankje zonder jullie had ik dit niet gekunt' 'geen dank dit is immers onze baan' 'toch noch steeds bedankt. Ik ga me omkleden enzo'  'is goed. '. Ik loop weer naar boven en ik zie net Oscar gespannen de kamer uit rennen. 'wat is er aan de hand?' hij kijkt niet om 'Isa is weg. En als ik jou was zou ik maar helpen met zoeken want het is jou Luna.' 'dus ik ben Luna voor mezelf' 'wat?' hij draait zich om en als hij mij ziet schrikt hij maar daarna zucht hij van opluchting. 'ga nooit meer zomaar weg okay?' Hij trekt me in een omhelzing 'ja daar was een reden voor' 'en die reden was?' 'dat kan ik je niet zeggen.' 'waarom niet?' 'omdat je er zo achter komt, maar eerst ga je op mij wachten want ik ga even omkleden.' .  Ik wacht niet op een antwoord maar loop de kamer in. Ik pak wat kleren en loop door naar de badkamer. Ik kleed me om en was me ook. Ik doe wat deo en parfum onder en dan ben ik klaar voor vandaag. Ik loop weer terug en zie Oscar daar nog staan. 'kom sweetie we gaan ontbijten' 'noemde je me nou net sweetie?' 'jep . Of heb je liever dat ik je tweetie noem?' 'nee, sweetie is goed sweetheart. Maar het liefst wil ik dat je me gewoon Oscar noemt' 'geen denken aan. Nou kom tweetie we gaan ontbijten'  ik weet dat hij die bijnaam haat en dat is ook de reden dat ik hem zeg. HAHAHAHA *Evillach*. Ik trek hem mee en we lopen, nou ik loop en trek Oscar mee en hij nou ja hij slentert, naar de keuken. Als we er zijn zitten er al een paar  mensen, wat dus de andere 48 mensen zijn die hier wonen, al aan tafel zitten. 'Hoi mensen.  Ik moet jullie allemaal iets vertellen' als ik de aandacht heb sta ik op en kijk naar Oscar die mij vragend aankijkt.  Ik zucht nog een keer diep waarfoor Oscar nog meer gespannen word. 'Ik ben zwanger'. Op dat moment gebeuren er allemaal dingen tegelijk. Mensen die fluisteren. Oscar die opsprong met een enorme glimlach van hier tot China op zijn gezicht. Hij geeft me een knuffel en geeft allemaal kusjes op mijn gezicht. Ik denk dat hij blij is...het is maar een voorgevoel. Dan gaat hij met zijn hoofd naar mijn buik. 'En eat doet deze kleine hier? Jij bent dus de reden waarom mammie zulke buikpijn  heefy in de ochtned. Niet meer doen he.' Ik barst in lachen uit ne de rest lacht mee. Eigenlijk wist Oscar dit al maar hij weet nog niet dat het een meisje word. 'En ik weet ook al wat het word' 'wat word het sweetheart? ' 'een meisje'. Ik zie zijn glimlach nog meer groeien. 'Ons kleine meisje'.

Na een paar uur kijk ik Oscar aan 'ik wil uit bed. Ik kan best wel wat eten maken' 'nee dat kan je niet" 'welles'
'Nietes'
'Welles'
'Nietes'
'Welles'
'Nietes'
'Nietes'
'Welles....oh shit'
'Ha. Dankje'
Ik sta op uit bed en loop naar beneden. Daar zie ik Violet staan. Ze is de mate van de Beta van Oscar. Ze kijkt me een beetje boos aan. Waarschijnlijk omdat niet de kamer uit mocht. Maar wel gedaan heb. 'Wat doet u hier? ' 'Ik ga eten koken.' ' en wie heeft u toestemming gegeven'. 'Oscar?' 'Okay'. Ik glimlach naar hem en ik loop weer verder naar de keuken. Als ik daar ben pak ik wat groente en lasagnebladen en begin met koken. Ik zet een leuk muziekje aan en zing mee. Als de lasagne in de oven zit ruim ik de rommel op en pak ik mijn mobiel. Ik kijk wat op instagram en als de oven piept haal ik de lasagne eruit. 'Hohohihihkhkhuhejdnbwvzbxn HEEETT!' Ik hoor iemand hier naar toe rennen en zie Violet staan. 'wat doe je?' 'Kan jij de lasagne ff pakken' 'tuurlijk' ik wil nog zeggen pas op het is heet maar ze heeft hem al vast gepakt. Ook zij laat hem snel weer vallen. 'HEEEEET!' 'ik wou nog pas op zeggen maar je had hem al vast.' Ze kijkt me met een glimlach aan waarvan ik niet zeker weet of hij sarcastisch is of niet. 'laten we hem nog maar even staan. Kom dan gaan we iets lekkers bakken' 'is goed.' 'wat wilt u bakken' 'noem me maar gewoon je ofzo maar geen u. Dan voel ik me zo oud' 'maar u bent mijn Luna ik moet u-' ik kijk haar streng aan 'je zo behandelen. Met respect' 'dan zeg ik dat ik nu wil dat je me nooit meer u noemt'  'okay dan . Maar laten we nu maar koekjes maken' 'is goed.'

Nadat we twee verschillende soorten koekjes hebben gemaakt,  ik vier keer heb overgegeven gaat de peiper af van de taart.  Ja hij moest er echt uber lang in. Maar ja hopen dat hij lekker is.
De vorige taart die zo heet was was namelijk toen Violet hem pakt namelijk net iver het randje heen gevallen op de grond en daar uit een geslplasht. Als deze er wel goed is uitgekomen zitten we vermoeid neer op ene van de eettafel stoelen

My mate, The AlphaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu