Történetünk tovább bonyolódik.. A 4 barát már 2 napja nincs iskolában és Daniel Goodman-nek ez felettébb különös.. Az iskola igazgatója épp Matthew szüleit akarja fel hívni amikor hirtelen valaki be ront az irodájába..
- Daniel! Baj van! Esett be az irodába Frank a francia tanár..
- Mi történt Frank?
- Az alagsor ajtajának a kulcsa el tűnt a kulcs csomómról..- Hmm.. Ez nagyon nem jó hír.. De mért pont az alagsor kulcsa.. Csak nem?? Az igazgató hirtelen fel kelt székéből és kiviharzott irodájából..
Az alagsor felé vette az irányt.. Frank a francia tanár követte..
Leértek az alagsorba és az igazgató úr hirtelen megtorpant..
- Ezt egyszerűen nem tudom fel fogni.. Félek, hogy kinyitották..
- De mit Daniel? Frank nem értett sok mindent..
- Rohadt életbe.. Most magyarázkodhatok a szülőknek..
- Még mindig nem értem ezt az egészet igazgató úr..
- Figyelj Frank.. Mikor én ide kerültem mint igazgató nem véletlen rendeltem el, hogy az alagsor zárva legyen és havi egyszer nyissák ki.. Egy távoli rokonom Pedro Enquier belépve egy kapun nagyon sok mindent át élt.. És borzalmas kínok közt majdnem meg is halt.. És most a 4 eltűnt diákunk ugyan ezen a sorson jár..
- De ha a rokonod túl élte akkor a diákjaink is túl fogják nem?
- Időben ki kell jutniuk különben elszabadul a pokol..
- Te jó Isten..
Frank és Daniel nagyon le hangolódtak.. Talán az iskolát is be kell zárni a közvetlen veszély miatt.. De az "elszabadul a pokol" alatt vajon mit értett az igazgató?..