•7.Hodina lektvarů 1/2

2.8K 260 17
                                    

,,Těšíš se na toho nového profesora?" ptal se Draco, když jsme spolu šli na hodinu lektvarů. Na chodbách byl chaos a profesorka McGonagallová se snažila sjednat pořádek. ,,Pane Daviesi? Pane Daviesi! Ale to je dívčí umývárna!" ,,Vlastně celkem těším. Jsem zvědavá, jaký bude," odpověděla jsem mu. Zahlédla jsem Rona a Harryho, kteří se šklebili na všechny kolem sebe a čas od času se zasmáli. Co jsem tak slyšela, měli volnou hodinu. Byli jsme už na konci chodby, když jsem uslyšela zvučný hlas profesorky McGonagallové: ,,Pottere!"

,,Potter má zase průšvih?" ušklíbl se Draco. Zřejmě profesorku také slyšel. ,,Co se mezi váma dvěma stalo?" odpověděla jsem otázkou. Draco nereagoval a vstoupil do učebny. Já za ním. Na stole byly položeny tři kotlíky s lektvary. Pár studentů už stálo před stolem a s Dracem jsme se k nim připojili. Oba jsme si vyndali učebnici a všichni jsme čekali na příchod nového profesora lektvarů. Pi chviličce dorazil a na tváři měl přátelský úsměv.

,,Dobré ráno, studenti. Moje jméno je Horácio Křiklan a přijal jsem na Brumbálovu žádost mé staré místo profesora lektvarů. Doufám, že si všichni padneme do oka," přejel nás všechny pohledem. Horácio Křiklan byl zavalitý profesor menší postavy, který působil dojmem dobráka. Draco evidentně nevnímal a díval se do země. ,,Pro začátek jsem si pro vás připravil - jak můžefe vidět - tři lektvary. Tím bychom mohli zahájit hodinu. Tak-" v tom se otevřely dveře a do učebny vešel Harry, kterého následoval Ron. ,,Harry!" pozdravil ho vroucně Křiklan. Mohlo mi být hned jasné, že Křiklan bude Harryho znát. ,,Omlouvám se, že jdeme pozdě, pane profesore, ale netušili jsme, že-" omlouval se Harry, ale Křiklan ho přerušil: ,,To je v pořádku, Harry. Právě začínáme hodinu."

,,Jo a přivedl jsem s sebou mého kamaráda Rona," ukázal na rudovlasého chlapce vedle sebe. Levandule Brownová se zasněně usmála. ,,Jsem Ron Weasley, ale na lektvary jsem hrozný nešika, takže bude asi lepší, když půjdu-" řekl Ron, ale Harry mu zastoupil cestu. ,,Ale nesmysl. S tím už něco uděláme. Harryho přítel je i můj," zasmál se Křiklan. ,,Vezměte si učebnice, chlapci." ,,Totiž, pane profesore, Ron a já ještě nemáme učebnice," namítl Harry. ,,To nevadí, vezměte si je ze skříně. A teď, abych se vrátil k tomu, co jsem chtěl. Máme tu tři lektvary. Řekne mi někdo, jak se který jmenuje a k čemu slouží? Ano, slečno-?" ,,Grangerová, pane," odpověděla jsem, protože moje ruka byla ihned ve vzduchu a nevšímala si Ronovy a Harryho rvačky u skříně. ,,Tohle je veritasérum. Nápoj pravdy. Stačí pár kapek a každý řekne všechna svá tajemství," přistoupila jsem k prvnímu lektvaru. S veritasérem mě pečlivě seznámil Severus Snape ve čtvrtém ročníku. Když Křiklan přikývl, poodstoupila jsem k druhému. ,,A tohle je mnoholičný lektvar. Jeho příprava je velmi složitá a zdlouhavá. Když se ho někdo napije, změní se na hodinu v toho, v koho potřebuje," mnoholičný lektvar jsem připravovala ve druhém ročníku, když jsme chtěli vyzpovídat Draca, jestli je Zmijozelův dědic. Tenkrát jsem do lektvaru dala omylem kočičí chlup a tak jsem se proměnila v kočku.

,,A tohle je lektvar lásky," vydechla jsem, když jsem stála u třetího lektvaru, ,,v danné osobě se díky němu objeví menší citové vzplanutí. Nefunguje však k úplnému zamilování. Každému voní lektvar lásky jinak," vysvětlovala jsem a přičichla si k němu. ,,Já třeba cítím čerstvě posečenou trávu, nový pergamen a," to, co jsem ucítila mě šokovalo. Dracovy vlasy! To ale přece nemůžu říct! Nadechla jsem se a rychle přemýšlela. Co bych tak mohla říct? A pak mě to napadlo:ráno jssm si čistila zuby peprmintovou pastou.

,,A peprmintovou zubní pastu," vyhrkla jsem spěšně a periferně viděla, jak Draco nadzvedl hlavu.


Obliviate ✔ | ᵈʳᵃᵐⁱᵒⁿᵉ ³Kde žijí příběhy. Začni objevovat