Selamun Aleykum Kardeşlerim
Bu bölümde sizlere Rusların korkulu rüyası Şeyh Şamil' in hayatını paylaşıcam İnşaAllah ben okudum sizlerinde okumasını tavsiye ederim
***************
Şeyh Şamil ömrünü milletinin hürriyetine ve İslam beldelerinin bağımsızlığına adamış şanlı bir mücâhittir. O, yirmibeş yıl aralıksız devam eden muharebelerde koskoca Rus ordularını yenilgiden yenilgiye uğratmış, kan içici Moskof canavarına unutamayacakları şamarlar indirmiştir. İmam Şamil insanlığın düşmanı bir devlete karşı verdiği mücadelelerle sadece Kafkasya ve Türkiye’nin değil bütün hür dünyanın gönlünde yer tutmuş bir kahramandır.İmam Şamil, 1797’de Dağistan’ın Buylank kasabasında dünyaya gelmiştir. Babası, gönüllü olarak Osmanlı ordusunda hizmet etmiş bir subay olan Denghan Mehmet, annesi, Türkmen uruğlarından Pîr Budak Bey’in kızı Gülçiçek Hatun’dur.
Küçük yaşından itibaren sıkı bir eğitim görmüştür. Medrese tahsili yaparak dinî ilimlerde büyük ilerleme kaydetmiş ve zamanın âlimleri arasına girmiştir. İslamgürler seve seve canını ortaya koyan yiğit insanlar diyarı Kafkasya’nın namlı bahadırlarından silah kullanmasını, ata binmesini öğrendi. Delikanlılık çağına girdiğinde bileği bükülmez bir yiğit olduğu anlaşılmıştı.
Kalplerindeki iman ateşini küffar hücumlarına kalkan eden yiğit insanlar, şeyhlerine bağlı olarak tek yürek, tek bilek halinde Moskofa karşı mücadele ediyorlardı.
Zengin arazisiyle, mükemmel havası ve manzarasıyla cennet diyar Kafkasya’yı ele geçirmek Rusya’nın en büyük gayesi olmuştu. 1927’den sonra Rusyamn hücumları sıklaşmıştı.
Müslüman Kuzey Kafkasya ahalisi, devrin en modern silahlarıyla ve sürüler halinde saldıran Moskoflara karşı kahramanca karşı koyuyorlardı.
1832 senesinden itibaren Kuzey Kafkasya’da istiklal meş’alesi asırlara nam salacak bir kahramanın eline geçecek ve yiğit insanlar İmam Şamil’in kumandasında zaferden zafere koşacaklardır.
Cimri Muharebesi ve Şamil’in yaralanması
17 Ekim 1832’de Ruslar Şamil’in büyüyüp yetiştiği Gimri kasabasını basar. Kasabada göğüs göğüse müthiş bir muharebe olur. Düşman çok kalabalıktır ve topu tüfeği vardır. Gimri’liler bir avuçtur, yeterli
silahlan yoktur. Fakat şehidliği en yüce makam kabul etmiş bu mü’min insanlara göre düşmanın maddî üstünlüğünün hiç bir kıymeti yoktur. Başlarında Şeyleri Gazi Muhammed ve bileği bükülmez yiğit Şamil vardır. İkisi de ön saflarda savaşıyor ellerinde şimşek çakan kılıçlan müthiş bir hızla işliyordu. Bu durumu gören Gimrililer taze bir güçle Moskofa kılıç sallıyorlardı. Fakat ne yazık ki, düşman ateşi ve kılıçları önünde devamlı şehit veriyorlar, sayılan gittikçe azalıyordu. Muharebenin en kızgın anlannda İmam Gazi Muhammed de Şamil’in yanı başında şehit düşmüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Müslüman Uyanık Olmalı
Non-FictionSelamun Aleykum Kardeşlerim Sizlere makalelerimi paylaşmak istiyorum ve bunun devamındada bir yorum bekliyorum. Kardeşlerim sizlerle kısa ve öz olarak "MÜSLÜMAN UYANIK OLMALI" diyorum Bizler teknolojiyi ve sosyal medyayı hep kötü yönde kullandık v...