Selamun Aleykum Kardeşlerim
Bu bölümde sizlere tesettürlü bir bayanının nasıl olması gerektiği hakkında yazılar paylaşıp konuşacağım İnşaAllahÖncelikle tesettür örtünmek manasına gelir arkadaşlar
İSLAMDA TESETTÜR NASIL OLMALI ve AMACI NEDİR?
İSLAMDA TESETTÜR NASIL OLMALI ve AMACI NEDİR?
بسم الله الر حمن الر حيم
İSLAMDA TESETTÜR
Dinimiz,avret sayılan uzuvların örtülmesini farz kılmıştır. Cahiliyyet devrinin kalıntısı bulunan çıplaklığı yasaklamıştır. İslam dini gelmeden önce, müşrik kadınlar,başlarına bir örtü koyarlar fakat uçlarını iki omuzları arasından arkaya sarkıtarak gerdanlarını açıkta bırakırlardı.,O
O günkü kadınlarda erkekten sakınma diye bir şey yoktu. Evlerinde süslenip dışarı çıkarlar,erkeklerle karışık otururlar ve görüşüp konuşurlardı. Nihayet tesettürle ilhili ayetler inerek islam kadının tavır ve hareketinin nasıl olması, islam kadınına yakışan şekilde tesbit etti.
Diğer taraftan Ahzab Suresi 53. Ayet-i Celilesinde kadınların iffet ve vakarlarının korunması bakımından şöyle buyurulmuştur.
"(Vakar ile) Evlerinizde oturun. Evvelki cahiliyyet (devri kadınlarının kırıla döküle,süslerini göstere göstere) yürüyüşü gibi yürümeyin. Namazı dosdoğru kılın,zekatı verin. Allah'a ve Resulüne itaat edin. Ey Ehl-i beyt,Allah sizden ancak kiri gidermek ve sizi tertemiz yapmak ister" (Ahzab Suresi 33. Ayet)
Haya,imanın bir şubesi,tesettürde utanmanın ayrılmaz bir lazımıdır. Hayasızlık iman zafiyetine delildir. İmanın yokluğu,bir çok duygularla birlikte insandan utanmayı da siler götürür.
İman-ı hakikinin tebliğcisi ve vicdanların mürebbisi Hz. Muhammed (s.a.v) Efendimiz;"Avret mahalimi içimdeki elbiseden saklamaya güç yetirebilseydim elbette (oradan elbisemden bile) saklardım" buyurmuşlardır.(Tecridi Saih)
İslam dininin kadın ve erkeğe emrettiği tesettür,sadece namaz kılacağı zamana mahsu değildir. Namaz dışındaki vakitlerde ve hatta kendi başına bulunduğu zamanlarda bile avret mahalini kapalı tutacaktır.
Hazreti EbuBekir (r.a.) def-i hacet için helaya çıktığında Rabbim beni bu açılmış halimle görüyor,diye utancından başını örterdi. Ama şimdiki kızlarımız 5-10 yıllık dünya makamı veya kendi menfaatleri için başlarını açıyorlar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Müslüman Uyanık Olmalı
No FicciónSelamun Aleykum Kardeşlerim Sizlere makalelerimi paylaşmak istiyorum ve bunun devamındada bir yorum bekliyorum. Kardeşlerim sizlerle kısa ve öz olarak "MÜSLÜMAN UYANIK OLMALI" diyorum Bizler teknolojiyi ve sosyal medyayı hep kötü yönde kullandık v...