Evlerimizin Bereketli Olması İçin Neler Yapmalıyız

256 50 5
                                    


Selamun Aleykum Kardeşlerim

👉Evimizin Bereketli olması için büyüklerin tavsiyeleri şöyle:

🎈1- Namaz'ı Tadili Erkan ile kılmak.
Hadis- Şerifte “Bir adamı Namaz'ın Rûku ve Secde'sini hafifletir (Tadili Erkanı terk eder) görürseniz onun çoluk çocuğuna acıyınız."
Yani Tadili Erkanı terk eden maişet darlığına düşer, Tadili Erkana riayet eden ise maişet genişliğine kavuşur.

🎈2- Zekatını tam, hatta fazla fazla vermek. Malın şükrü mal iledir. Yani Zekat, malın şükrüdür.
Âyeti Kerime'de “…Eğer nimetime şükrederseniz onu elbette ve elbette çoğaltırım…”
(Sure-i İbrahim 7) buyurmuştur.
Yani Zekat, malı hem telef olmaktan muhafaza eder, hem de ilahi hazineden artmasını temin eder.

🎈3- Sabah vakti uyanık olmak. Hadis-i Şerif “Sabah uykusu rızka manidir."
Yani bir Müslüman sabah Namaz'ını ve manevi ilticalarını ihmal etmemelidir. Rızıkların dağılması sabah Namaz'ından sonra olur. Manevî rızıkların dağılması ise ikindi Namaz'ından sonradır. Bu iki vakitte uyumamaya dikkat etmelidir.

🎈4- Vâkıa Suresini okumaya devam etmek. Hadisi Şerif “Kim ki Vâkıa Suresini her gece okursa ona ebediyyen sefalet isabet etmez, kim ki bu Sureyi her sabah okursa ona ebediyyen fakirlik yaklaşmaz.”

🎈5- Duha Namaz'ına devam etmek. Duha Namaz'ı güneş doğduktan 25 dakika sonra başlayıp, öğle Namaz'ına 45 dakika kalıncaya kadar kılınan ve en büyük fiili teşekkür olan 2 rekatlık nafile Namaz'dır. Duha (teşekkür) yada işrak Namaz'ının ilahi ücretinin %75’i dünyada verilir.

🎈6- Güneş doğarken 1 “Euzu”, 300 “Besmele” ve 100 “Salavat-ı Şerife” okumaya devam edenlerin ummadıkları yerden Allahu Teâla rızıklandırır ve bir sene geçmeden zengin (nisaba malik) hale getirir.

🎈7- Namaz'lardan sonra okunması Sünnet olan Tesbihatı
(33 Sübhanallah, 33 Elhamdülillah, 33 Allahu Ekber) okumayı asla terke etmemek.
Çünkü Kelime-i Tenzih (Sübhanallah) günahları söküp atar, Kelime-i Tahmid (Elhamdülillah) her türlü nimete şükürdür, Kelime-i Tekbir (Allahu Ekber) ise kulun ibadetini ve tevbesini Allahu Teâla'ya layık hale getirir.

🎈8- Yemeklerden sonra mutlaka yemek Dua'sı yapmak. Dua'ya başlarken 3 kere “Elhamdülillah” denilmesinde ki hikmet,
Kul birinci defa ‘Elhamdülillah’ dediğinde Cenab-ı Hak ‘Kulumun şükrü bana ulaştı’ der, ikinci ‘Elhamdülillah’ dediğinde ‘sana nimetlerimi artıracağım’ der, üçüncü ‘Elhamdülillah’ dediğinde ise ‘kulumu affettim’ der.

🎈9- Nimeti israf etmemek, ayakta su içmemek, ekmek kırığını toplamak ve tabağı Sünnetlemek.

🎈10- Sıkıntılı yada borçlu kimse her sabah 1000 defa " Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billahil aliyyil azîm " e devam ederse sıkıntılarından kurtulur.

🎈11- "Bir kimse evine geldiğinde Fatiha ve İhlâs Sûresini okursa, Cenâb–ı Hak o evden fakirliği giderir, onun yerine huzur ve bereket ihsan eder."

🎈12- "Vedduha Suresini hergün sabah Namaz'ından sonra 11 defa okuyan kimsenin rızkı bol ve maişeti geniş olur. Herşeyde muvaffakiyet yolu açılır

🎈13- Kureyş Suresini sofraya oturulduğunda yemek üzerine “Bismillahirrahmanirrahim" ile beraber okunursa ve ondan yenirse Allah (c.c) o yemeği Bereketli ve Mübarek kılar.

Bu ibadetleri uygulayanlardan oluruz İnşaAllah.

Allah a Emanet olun Kardeşlerim

Müslüman Uyanık OlmalıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin