BÖLÜM 8 ; İÇİMDEKİ TELAŞIN SONU

92 44 5
                                    


bakkaldan bir tane bisküvi aldım sadece. hem fıratın okul harclıgını fazla harcamayayım hemde ne konusacaksa bır an  önce  söylesin diye.bakkaldayken içim o kadar ürperdiki. kafamda saçma sapan sorular döndü durdu. fırat kapının onunde beklıyordu. acaba benim ona karsı olan bu tavrımdan mı rahatsız oldu sorusu yedi bitirdi beni. fırat sakin görünüyordu. ama ben telaştan ölecektim. yanaklarım al al olmuştu. hissedebiliyordum.bir de şimdi bu kırmızı balona dönmüş suratla fıratın karşısına çıkmak var sırada. merakdan dayanamayıp çıktım dışarı. fırat yan taraftakı betonun üzerine oturmuştu.sonra bana :

-nerde kaldın zümra? alt tarafı ıkı üç yiyecek alacaksın. hem sen neden sadece bir büsküvi aldın?

+geldim işte. hem sana soyledım ben kahvaltı yaptım diye. dinlemeyen sensin. 

-neyse . bak zümra otur şu yanıma. bişey konuşucagım senınle.

+e hadi soyle fırat yanı fıraat abii

-babanla da konuştum bu konuyu. oda onayladı ama senın pek rızan yokmuş sanırım.

içimden bir şaşkınlık geçirdim. neydi bu konu ya acele sadede gel fırat.

+neymiş bu konu?

-okul konusu. şimdi birden şaşkınlık geçirecegınden eminim. babana senın okula devam etmen gerektıgını soyledım. oda onayladı. senı okulda görmeyı ,seni okutmayı çok istiyor zümra. neden mızmızlık yapyorsun sen?ben senin okul masraflarını bişekilde karşılarım. okula gideceksın zumra . asla itiraz istemem.

ne ne diyor bu fırat. çok ofkelendım. ben okula gitmek istemıyorum. benı anlamıyorlar. benden habersiz nasıl böyle bir iş yaparlar?dayanamayıp:

+benden habersiz nasıl böyle bir şey yaparsınız fırat. bu benim hayatım. neden beni anlamıyorsunuz?beni çok kırdın ..

dedim ve gözlerim dolu bir şekilde oturdugum yerden kalktım. koşmaya başladım. elimdeki büsküvi koşarken yere düştü. geri almaya tenezzul etmedim. öfkeden deliye dönmüştüm. gözyaşlarım damla damla süzülüverdi yanaklarımdan. arkama bile bakmadan kostum . sonra peşimden bir ses:

-zümraaaaaaaa!  zümraaaaaaaa! bekle bekle. koşma konuşalım. beklesene zümraaaaaaaaaa!

fıratın sesi bu. ona o kadar ofkelıydım kı yuzunu gormek ıstemıyordum. daha hızlı koşmaya başladım. daha çok agladım. ben okula gitmek istemıyorum. yeniden ezilmek , yeniden aşagılanmak. aahhhhhhhhh düsünmek bile istemıyorum. bana bu eziyeti yapmayın lütfen derken  kolumu tutuvermiş birden fırat. nasıl yetiştiyse bana. 

-zümra. sen çıldırdın mı? okula gitmekde ne var bu kadar kotu? şuan saçma sapan agladıgının cocukca hareketler yaptıgının farkında mısın?

daha çok sinirlendim.

+fırat anlamıyorsu degıl mı? madem cocuk ca hareketler yapıyorum o zaman cekıl git başımdan. cıldırdım ben cıldırdım.

son cümlem bayagı yuksek bir sesle cıkıverdı agzımdan. fırat hiç beklemediğim bi hareket yapıp kocaman sımsıkı sarıldı bana. 

-ağlama zümra ağlama sakın. ben sadece senin iyiliğini düsünüyorum. kea babanda aynı şekilde. bana anlat derdini zumra. nedir senı okuldan bu kadar tıksındıren.

+fırat ben istemıyorum. 

-neyii?

+asagılan mayı, hor gorulmeyı, alay konusu olmayı, kısaca okulu istemiyorum fırat. gitmiyecegım anlıyor musun?

-bunları da nerden cıkarıyorsun sen? okul boyle bir yer mı? yanlış düsünüyorsun.

+hııh. senden beni anlamanı beklemıyorum fırat. sen benim gözümden yaşadın mı hayatı?tabi sen nerden bileceksın. senın arkadaş ortamın var, şanın var,paran var, güzel kıyafetlerın var. nerden anlayacaksın benı? bak bi etrafına . kac keşi benim gibi? kac kısı benım gıbı sokakta yasıyor? farklıyım ben fırat . yanlış anlama ben zengın flan olmak istemıyorum. ama bu boyle. ne yapalım?

-madem böyle düşünüyorsun kur kendı hayatını zümraa. oku oku kı başarılı bir kadın ilerde. kendin için bir şey yap zümra. yılma. bakma sen benim böyle olduguma . ben hayatım ne oldugunu bılıyorum. sen sadece sizler mi hayata tutunamıyor sanıyosun. madem herşeyi  görebiliyorsun benim halımı neden göremıyorsun. bı bak bana bak . ben çok mu mutluyum? her şey şu üzerimdeki kumaş parcasımı? yada elımdekı akıllı telefon mu? yapma allahaskına zumra.

+fırat ben kaldıramıyorum. ben daha küçügüm. 12 yaşımdayım. sense 16 yasndasın. daha guclu ve dayanıklısın.

-zümra ben senin gözlerinde delikanlı bir genç kız göruyorum. sen küçük olabılırsın ama olgunsun. yasadıkların sana olgunluk katıyor. güçlü bir kızsın. boyunda masallah benım kadar. senınle alay edenlerı lınc edersın. 

ufak bi gulumseme belırdı yuzumde.

+fırat beni yalnız bırakma şu gıcıklarla. yanımda ol. senden baska dertlesecek kımsem yok. 

sonra tekrar sarıldık. fırat kulagıma:

-merk etme zümra. ben senın yanındayım her zman. kim sana karısırsa direk bana gelıyosun, soyluyosun bende onlara gununu gosterıyorum. anlastık mı?

basımı salladım .sonra fırat:

-şimdi benim okula gitmem lazım zümra. sende ortalıkta fazla dolanma mekana gıt. 

+tamam fırat. 

fırat cebinden bir mendil çıkardı ve bana uzattı. gözyaslarımı sılmemı soyledı. orada ayrıldık


PERVASIZ HAZANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin